Katalog Radosław Chmielarski, 2016-11-17 Oleśnica Zajęcia pozaszkolne, Plany pracy Program przygotowawczy do egzaminu gimnazjalnegoProgram przygotowawczy do egzaminu gimnazjalnego „Egzamin na pięć” skierowany do uczniów klas drugiej i trzeciej gimnazjum Zajęcia prowadzone będą przez Radosława Chmielarskiego i Annę Popiołek. Termin prowadzenia zajęć od początku drugiego półrocza aż do egzaminu gimnazjalnego. Planowany jest cotygodniowe spotkania, Obejmą swoim zakresem przedmioty historię, geografię, wiedzę o społeczeństwie. W swym zamiarze nie mają one zastąpić lekcji przedmiotowych a jedynie stanowić ich uzupełnienie. Zajęcia w ramach kursu prowadzone będą w oparciu o standardy CKE z jednoczesnym dostosowaniem do indywidualnych możliwości i potrzeb uczestników zajęć. W trakcie kursu nauczyciele będą stosowali różnorodne metody nauczania, których dobór zależeć będzie m.in. od przedmiotu nauczania oraz wiadomości i umiejętności uczniów. Będzie teoria (w pigułce) i jak najwięcej zajęć praktycznych pobudzających ucznia do myślenia i samodzielnego rozwiązywania zadań. Jednocześnie najwięcej czasu poświęcimy na pracę indywidualną, by każdy z uczestników mógł skoncentrować się na swoich słabych stronach i nad nimi najsilniej pracować. Cel główny: - przygotowanie uczniów do zdania egzaminu gimnazjalnego; Cele ogólne: - kształtowanie umiejętności rozwiązywania testów; - rozwijanie umiejętności czytania i pisania; Cele szczegółowe: Uczeń dzięki różnorodnym działaniom w ramach kursu: - utrwali sobie wydarzenia z historii Polski i świata; - zrozumie znacznie umiejętności czytania ze zrozumieniem; - zainteresuje się nauką własną; - utrwali wymagane umiejętności historyczne: chronologia historyczna, analiza i interpretacja historyczna, tworzenie narracji historycznej; - utrwali wymagane umiejętności geograficzne: korzystania z różnych źródeł informacji geograficznej, identyfikowania związków i zależności oraz wyjaśnianie zjawisk i procesów, stosowania wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce; - utrwali wymagane umiejętności z wiedzy o społeczeństwie: znajomość zasad i procedur demokratycznych, wykorzystanie i tworzenie informacji. Metody i formy pracy: praca indywidualna; praca na zadaniach testowych; praca z ikonografikami; praca na mapach geograficznych i historycznych; Ewaluacja: Jako formę ewaluacji końcowej przyjmujemy oczywiście wyniki z egzaminu gimnazjalnego z zakresu przedmiotów: historii, wiedzy o społeczeństwie, geografii. Wyniki z egzaminów uczniów klasy trzeciej gimnazjum stanowią przedmiot analizy statystycznej i porównawczej zespołu do spraw diagnozowania efektywności kształcenia w skład którego wchodzimy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |