![]() |
![]() |
Katalog Iwona Budzeń, 2016-11-10 Janowice Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Iwona Budzeń Nauczyciel Zespołu Szkół w Redkowicach Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2013 Data zakończenia stażu – 31.05.2017 Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie stażu będę kontynuowała niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Cele stażu: 1. Poszerzenie zakresu wiedzy. 2. Doskonalenie własnych umiejętności. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MIENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących oświaty. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. VIII 2013 IX 2013 IX 2013 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej - Udział w pracach zespołu wychowawczego. - Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno-wychowawczych. - Współpraca z rodzicami. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 3. Doskonalenie kompetencji zawodowych. - Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. - Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, oraz korzystanie z Internetu jako źródła informacji. cały okres stażu cały okres stażu 4. - Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. - Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. - Praca z uczniem zdolnym. - Praca z uczniem mającym problemy w nauce - Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu zgodnie z planem konkursów 5. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. - Kontakty z rodzicami i opiekunami. - Pedagogizacja rodziców. - Pomoc rodziców przy organizacji imprez szkolnych. - Opracowanie arkusza obserwacji dziecka. - Obserwacja, diagnozowanie dziecka, poznanie możliwości i jego potrzeb - Opracowanie miesięcznych planów pracy dydaktyczno – wychowawczej uwzględniających potrzeby dziecka oraz środowiska lokalnego. - Prowadzenie zajęć, realizacja zadań ujętych w programie wychowania w przedszkolu. wg potrzeb wg potrzeb wg potrzeb wrzesień cały rok raz w miesiącu na bieżąco 6. Uczestnictwo w realizacji zadań: edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki szkoły. - Opracowanie kalendarza imprez. - Udział dzieci w konkursach. - Zorganizowanie konkursu recytatorskiego ,, Wiersze Brzechwy i Tuwima” na poziomie szkolnym i gminnym. - Zorganizowanie konkursu plastycznego dla dzieci i ich rodziców o tematyce wielkanocnej - Wycieczki związane tematycznie z planami pracy. - Wdrażanie programu ,,Cała Polska czyta dzieciom” raz w roku wg potrzeb IV-V 2013-2017 III-IV 2013-2017 na bieżąco cały okres stażu 7. Pozyskiwanie środków finansowych na potrzeby szkoły - Pozyskiwanie sponsorów wg potrzeb 8. Przeprowadzenie analizy własnej pracy - Autorefleksja – poznanie mocnych i słabych stron oraz wyciągnięcie wniosków. - Hospitacje zajęć przez dyrektora. na bieżąco wg kalendarza hospitacji 9. Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły. - Analiza dokumentów obowiązujących w szkole. w miarę potrzeb § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Wykorzystanie zasobów internetowych. - wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu kształcenia przedszkolnego, psychologii i pedagogiki, -wykorzystanie Internetu do uzyskania wiedzy na temat awansu zawodowego, - wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w sprawie awansu zawodowego oraz pracy w przedszkolu, Wyszukiwanie przepisów, aktów prawnych, korzystanie z publikacji nauczycieli, rad ekspertów. - Uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach i kursach dla nauczycieli. cały okres stażu 2. Korzystanie z technologii komputerowej w pracy dydaktycznej i wychowawczej. - Wykorzystanie technologii komputerowej do tworzenia pomocy dydaktycznych. - Opracowanie i wdrażanie narzędzi pomiaru dydaktycznego np. ankiety, arkusze, obserwacji, dekoracje itp. cały okres stażu 3. Prezentacje multimedialne. - Nabywanie i doskonalenie umiejętności poprzez używanie własnego komputera. cały okres stażu 4. Opracowanie materiałów z okresu stażu z wykorzystaniem technologii komputerowej - Dokumentacja awansu zawodowego analizy, sprawozdania, ankiety, wnioski § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - Prowadzenie lekcji otwartych, koleżeńskich dla innych nauczycieli, - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. w miarę potrzeb 2. Udostępnienie zdobytych materiałów drogą internetową i za pomocą adresów www. - Dyskusje, wymiana poglądów, - Wnioski, - Umiejętność dzielenia się wiedzą i zachęcanie do korzystania z Internetu. cały okres stażu 3. Udostępnienie opracowanych materiałów do pracy z dzieckiem zdolnym i z problemami w nauce. - Dyskusje , wymiana poglądów, - Wnioski. notatki własne 4. Udział w Wewnętrznym Doskonaleniu Nauczycieli. - Czynny udział w szkoleniach. w miarę potrzeb § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Wdrożenie programu ogólnopolskiego ,,Cała Polska czyta dzieciom”. - Plan pracy cały okres stażu. 2. Opracowanie programów wynikających z potrzeb szkoły. - Przygotowanie i aktualizowanie programu wychowawczego. cały okres stażu. 3. Stosowanie aktywnych metod pracy w tym biblioterapii, jako formy obniżania lęku i przeciwdziałania agresji. - Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym cały okres stażu 4. Włączenie rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu swoich dzieci. - Angażowanie rodziców w życie szkoły, klasy. cały okres stażu. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. - Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach . cały okres stażu 2. Rozwijanie zainteresowań dzieci. - Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, wycieczek dydaktyczno - krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju cały okres stażu 3. Przygotowanie uroczystości szkolnych. - Pasowanie na przedszkolaka, - Andrzejki, - Mikołajki, - Wigilia, - Dzień Babci i Dziadka, - Bal Karnawałowy, - Powitanie wiosny, - Dzień Mamy i Taty, - Dzień Dziecka, - Pożegnanie przedszkola, - Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi. cały okres stażu 4. Pozyskiwanie sponsorów. - Pomoc w organizacji konkursów i uroczystości. w miarę potrzeb 5. Praca nad estetyką klasy. - Zakup nowych zabawek do klasy oraz potrzebnych materiałów do dekoracji. cały okres stażu 6. Kontynuacja akcji ,,Cała Polska czyta dzieciom” - Zaproszenie nauczycieli do wspólnego czytania dzieciom bajek. - Zachęcanie rodziców do wspólnego czytania dzieciom bajek. - Codzienne czytanie dzieciom literatury dziecięcej. - Rozwijanie zainteresowania książką. - Współpraca ze szkolną biblioteką. cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. - Organizowanie uroczystości szkolnych i środowiskowych apeli. cały okres stażu wg kalendarza uroczystości szkolnych 2. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów. - Pedagogizacja rodziców. - Diagnoza sytuacji materialnej uczniów. - Integracja zespołu klasowego cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 3. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz rozwoju dziecka i edukacji w środowisku lokalnym. - Współpraca z Urzędem Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej. - Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Lęborku. w miarę potrzeb 4. Współpraca z Policją - Organizacja spotkań z policjantem. -Przeprowadzenie zajęć na temat zachowania bezpieczeństwa. w miarę potrzeb 5. Współpraca ze szkolną i publiczną biblioteką w Nowej Wsi Lęborskiej. - Udział w lekcjach bibliotecznych. w miarę potrzeb 6. Udział w akcjach charytatywnych. - Udział w akcji: zbiórka odzieży, sprzątanie świata. w miarę potrzeb § 8 ust. 2 pkt 4f Uzyskiwanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Zdobywanie nagród przez dzieci w konkursach na szczeblu szkolnym i gminnym. - Udział w konkursach na szczeblu szkolnym i gminnym. - podczas trwania stażu 2. Zdobycie przez swoją pracę dyplomów i podziękowań. - Udział moich wychowanków w różnorodnych konkursach na różnym szczeblu. - podczas trwania stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych. - Obserwacja i analiza badanego problemu, - Zbieranie informacji określenia przyczyny i dynamiki zjawiska, - Zaproponowanie metody rozwiązania tego problemu i wdrażanie jej. cały okres stażu 2. Poszerzenie wiedzy i kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci. - Pomoc w rozwiązywaniu problemów edukacyjno-wychowawczych z pomocą literatury fachowej i współpracy z rodzicami. cały okres stażu Iwona Budzeń /imię i nazwisko nauczyciela/ Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |