Katalog

Ewelina Niemczyńska, 2016-11-10
Strzelin

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego - dyplomowanie - wychowawca MOS

- n +

ZESPÓŁ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH w STRZELINIE - MŁODZIEŻOWY OŚRODEK SOCJOTERAPII

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko: Ewelina Niemczyńska
Stanowisko: wychowawca MOS
Staż pracy ogółem: 10 lat, w tym w ZPO w Strzelinie: 9 lat
Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2016r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2019r.
CEL GŁÓWNY REALIZOWANEGO STAŻU ZAWODOWEGO:

• uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

CELE SZCZEGÓŁOWE REALIZOWANEGO STAŻU ZAWODOWEGO:

• uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu
doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły;
• wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
• doskonalenie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych; prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego
doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;
• opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio
z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich;
• poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
• wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami;
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły.

Zgodnie z § 8 ust.1
ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. W SPRAWIE UZYSKIWANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI,
w trakcie realizacji planu rozwoju zawodowego zamierzam:
• podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii
informacyjnej i komunikacyjnej;
• realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły;
• pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział
w różnych formach kształcenia ustawicznego, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły.

NINIEJSZY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO ZOSTAŁ STWORZONY ZGODNIE Z WYMAGANIAMI OKREŚLONYMI
W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. W SPRAWIE UZYSKIWANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI I OBEJMUJE NASTĘPUJĄCE TREŚCI:
ZADANIA DO REALIZACJI
1. Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
3. Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
FORMY REALIZACJI
1. Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego i procedurami dotyczącymi awansu zawodowego; analiza aktów prawnych.
Opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego.
Lektura publikacji MEN w Internecie, serwisów edukacyjnych przeznaczonych dla nauczycieli.
2. Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, dyplomów, konspektów, scenariuszy itp.
Przygotowanie sprawozdań (semestralnych i końcowego) z realizacji planu rozwoju zawodowego.
3. Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku.

TERMIN REALIZACJI
1. Wrzesień 2016 - Okres stażu
2. Okres stażu - Co semestr
3. Czerwiec 2019

§ 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

ZADANIA DO REALIZACJI
1. Aktywne uczestnictwo w pracach organów placówki, związanych z podnoszeniem jakości pracy szkoły.
2. Wykorzystanie wyników ewaluacji w celu podniesienia jakości pracy szkoły.
3. Pełnienie określonych funkcji w szkole przydzielonych przez dyrektora.
4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy wychowawczej, terapeutycznej i resocjalizacyjnej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości
pracy szkoły.
5. Badanie i diagnozowanie przyczyn niedostosowania społecznego wychowanków oraz ich potrzeb.
6. Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć.
7. Rozwijanie i doskonalenie warsztatu pracy własnej.
8. Dbanie o estetyczny wygląd szkoły.
9. Promocja osiągnięć szkoły i własnych w szerszym środowisku.

FORMY REALIZACJI
1. Śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb placówki.
Analiza dokumentów (Statut Szkoły, WO, program wychowawczy, program profilaktyczny, regulaminy, procedury, plany pracy MOS, IPET, karty ocen
itp.) i czynny udział w ich tworzeniu.
Aktualizowanie i dostosowywanie opracowanego punktowego systemu oceniania.
Wdrożenie wychowanków do regularnego oglądania serwisów informacyjnych.
Aktywny udział w procesie ewaluacji pracy szkoły, posiedzeniach RP i szkoleniach WDN; spotkaniach wychowawców MOS, zespołu Pomocy Psych.-Ped.
2. Analiza raportów ewaluacyjnych i tworzenie raportów wewnątrzszkolnych.
Przedstawienie wyników analizy Radzie Pedagogicznej.
3. Wychowawca grupy; (współ)autor sprawozdań, regulaminów, procedur, IPET-ów, kart ocen zachowania, dokumentów organizacyjnych w MOS;
przewodnicząca zespołu ewaluacyjnego; (współ)organizator imprez i uroczystości szkolnych; opiekun stażystów; prowadząca zajęcia z orientacji
zawodowej w ramach innowacji
4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego związanych z doskonaleniem umiejętności wychowawczych i kompetencji pedagogicznych,
zgodnie z potrzebami własnymi i szkoły.
Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
Samodzielne pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i socjologii poprzez czytanie literatury fachowej i czasopism
tematycznych oraz publikacji w Internecie.
5. Konstruowanie IPET wychowanków, prowadzenie wywiadów i obserwacji, analiza i wnioski do dalszej pracy.
Organizowanie różnych form pomocy pedagogicznej dla wychowanków (np. prowadzenie zajęć z socjoterapii, indywidualne rozmowy z wychowankami
i ich rodzicami/ opiekunami prawnymi, wsparcie, poradnictwo).
6. Stosowanie metod aktywizujących. Podnoszenie atrakcyjności zajęć poprzez wykorzystanie technologii informacyjnej i interesujących pomocy
dydaktycznych.
7. Samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych (scenariuszy, konspektów).
Gromadzenie literatury metodycznej, pomocy dydaktycznych, materiałów do prowadzenia zajęć itp.
Wzbogacanie świetlicy grupy w nowe pomoce edukacyjne.
8. Przygotowanie wraz z wychowankami gazetek ściennych o różnej tematyce: rocznice, ważne wydarzenia, święta, programy profilaktyczne, regulaminy itp.
Wystrój pomieszczeń grupy z okazji świąt.
Dbanie o utrzymanie w czystości pomieszczeń grupy, szkoły oraz terenu wokół.
9. Przygotowanie materiałów do zamieszczenia na szkolnej stronie internetowej i w kronice. Wystawa prac wychowanków w szkole oraz przy okazji imprez
lokalnych (np. jarmarki okolicznościowe).
Prezentacja multimedialna podczas konferencji oraz różnych uroczystości szkolnych i lokalnych, a także naboru.
Udział w konkursach i przeglądach szkolnych, lokalnych i ogólnopolskich.

TERMN REALIZACJI
1-8 Okres stażu

§ 8 ust 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

ZADANIA DO REALIZACJI
1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z
uczniami.
2. Wykorzystywanie Internetu, jako dodatkowego źródła cennych informacji.
3. Wykorzystanie w pracy technologii komunikacyjnych.

FORMY REALIZACJI
1. Umiejętne posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy (opracowywanie dokumentacji szkolnej i awansu zawodowego, przygotowywanie pomocy,
testów, dyplomów, scenariuszy, konspektów, gazetek, programów, planów pracy itp.);
Gromadzenie i opracowywanie materiałów na potrzeby rad szkoleniowych i WDN.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii informacyjnej- korzystanie z sali multimedialnej.
Wykorzystanie technologii komputerowej do tworzenia pomocy dydaktycznych.
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu.
Wykonywanie prezentacji PowerPoint i wykorzystanie ich jako materiału promującego placówkę.
Dostarczanie zespołowi ds. promocji placówki materiałów dotyczących bieżącego funkcjonowania grupy.
2. Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z sieci Internet na potrzeby własnej pracy i pracy z wychowankami; poszukiwanie informacji dot. pracy z
młodzieżą oraz nowości i innowacji pedagogicznych.
Systematyczne korzystanie z zasobów internetowych oraz portali edukacyjnych; odwiedzanie stron internetowych o tematyce pedagogiczno – oświatowej;
wykorzystanie serwisów edukacyjnych do śledzenia zmian w przepisach prawa oświatowego.
Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego na stronach portalu edukacyjnego.
3. Stosowanie i wykorzystywanie Internetu do komunikowania się z innymi: elektroniczny kontakt z Dyrektorem, nauczycielami i instytucjami; przesyłanie
informacji drogą mailową; korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli.
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
Rozmowy z rodzicami/opiekunami prawnymi (osobiste i telefoniczne).
Prowadzenie spotkań indywidualnych i grupowych z rodzicami/opiekunami prawnymi.
Motywowanie wychowanków do właściwego i bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu.

TERMN REALIZACJI
1-3. Okres stażu.

§ 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych.

ZADANIA DO REALIZACJI
1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, w tym stażystów.
2. Opublikowanie w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego.
3. Pełnienie obowiązków opiekuna stażu.
4. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych.
5. Podejmowanie działań w ramach dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
6. Stała współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym, nauczycielami, wychowawcami i innymi pracownikami szkoły, rodzicami/op. prawnymi.

FORMY REALIZACJI
1. Opracowanie scenariuszy zajęć, przygotowanie pomocy dydaktycznych, omówienie zajęć.
2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego i jego publikacja na stronach portalu edukacyjnego.
3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu- prezentacja metod i form prowadzenia zajęć, udzielanie wskazówek i rad oraz wsparcia merytorycznego. Pomoc
w przygotowaniu dokumentacji przebiegu stażu nauczyciela stażysty. Prowadzenie i omawianie zajęć w obecności nauczyciela; obserwowanie i omawianie
zajęć prowadzonych przez nauczyciela; dokonanie oceny nauczyciela stażysty.
4. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych, testów, kart pracy, konspektów, materiałów i innych pomocy dydaktycznych.
Dzielenie się zgromadzonymi materiałami i własną biblioteczką.
5. Przygotowanie i prowadzenie szkoleń dla rady pedagogicznej w razie potrzeb.
Dzielenie się wiedzą z członkami Rady Pedagogicznej po odbytych szkoleniach.
Aktywny udział w pracach organów szkoły i zespołach (wychowawczy, ewaluacyjny, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, grupy robocze do pracy nad
aktualizacją dokumentacji).
6. Ciągła współpraca dotycząca wychowanków sprawiających problemy wychowawcze, potrzebujących wsparcia psychologicznego, materialnego itp. -
udzielanie wskazówek i rad. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych. Współtworzenie
dokumentacji i regulaminów. Sporządzanie opinii wychowawcy grupy o wychowankach.
Indywidualne rozmowy z rodzicami/opiekunami prawnymi na temat problemów wychowawczych, frekwencji, postępów w nauce.

TERMN REALIZACJI
1-6. Okres stażu.

§ 8 ust.2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem
w sprawach nieletnich.

ZADANIA DO REALIZACJI
1. Opracowanie i wdrożenie planów pracy MOS.
2. Opracowanie i wdrożenie autorskich programów profilaktycznych z dofinansowania UMiG w Strzelinie we współpracy z OHP w Strzelinie.
3. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym.
4. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy bazy pomocy dydaktycznych.
5. Prowadzenie działań propagujących czytelnictwo.

FORMY REALIZACJI
1. Czynny udział w tworzeniu i realizowaniu planów wychowawczych dla MOS.
Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych, arteterapii, relaksacyjnych/filmowych, sportowo-rekreacyjnych, kulinarnych, turystycznych.
Pomoc w nauce, odrabianiu lekcji i uzupełnianiu braków edukacyjnych.
2. Złożenie ofert na realizację zadania publicznego w zakresie profilaktyki.
Ułożenie harmonogramu działań w placówce - nawiązanie współpracy ze specjalistami.
Koordynacja działań zgodnych z harmonogramem.
Sporządzenie sprawozdania z realizacji programu dla UMiG.
3. Podejmowanie działań na rzecz promocji szkoły w środowisku lokalnym poprzez realizację programów we współpracy z instytucjami i specjalistami,
udział z młodzieżą w imprezach lokalnych, konferencjach, konkursach; czynny udział w naborze do szkoły; szerzenie informacji w lokalnym środowisku;
4. Podejmowanie prób pozyskania środków od urzędów i fundacji na realizację zadań statutowych szkoły (konkursy ofert, dofinansowania itp.)
Systematyczne wzbogacanie biblioteczki i zaplecza dydaktycznego w filmy i gry edukacyjne i rozrywkowe.
5. Upowszechnianie czytelnictwa w ramach nauki własnej.
Zachęcanie uczniów do korzystania z zasobów bibliotecznych.
Rozbudzenie u uczniów zainteresowania książką jako źródłem informacji oraz sposobem na nudę i stres.
Propozycje wyboru lektury własnej, rozmowy i dyskusje dotyczące książki.

TERMN REALIZACJI
1-6. Okres stażu.

§ 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

ZADANIA DO REALIZACJI
1. Realizacja zajęć z doradztwa zawodowego i orientacji zawodowej w ramach innowacji pedagogicznej "Socjoterapia przez pracę" (we współpracy z OHP i
MCK OHP w Strzelinie).
2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań wychowanków.
3. Realizacja w szkole działań związanych z certyfikatem ”Szkoły dbającej o bezpieczeństwo"
4. (Współ)organizacja wycieczek krajoznawczych, wyjść do kina/ na basen/na siłownię, wyjazdu na kręgle.
5. (Współ)organizowanie apeli, uroczystości i imprez szkolnych.
6. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych.

FORMY REALIZACJI
1. Współpraca w określeniu zasad przebiegu i wdrożenia innowacji.
Stworzenie regulaminów i procedur odbywania praktyki.
Orientacja zawodowa wychowanków. Dobór zawodów i zakładów pracy, zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami.
Realizacja programu doradztwa zawodowego i orientacji zawodowej we współpracy z OHP i MCK OHP w Strzelinie.
Ścisła współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi, lekarzem medycyny pracy, pracodawcami oraz OHP w Strzelinie w celu dopełnienia formalności
związanych z odbywaniem przyuczenia do pracy.
Wdrożenie do pracy i monitorowanie przebiegu procesu przyuczenia do pracy. Rozwiązywanie problemów, pomoc wychowankom, rodzicom/opiekunom
prawnym i pracodawcom w rozwiązywaniu bieżących problemów.
Czuwanie wraz z wychowawcami z MOS i OHP nad zdrowiem, bezpieczeństwem i procesem edukacji, wychowania i socjalizacji uczniów.
2. Zachęcanie i angażowanie uczniów do udziału w różnego typu zajęciach pozalekcyjnych oraz imprezach i uroczystościach szkolnych, konkursach itp.
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach: udział w konkursach na szczeblu szkolnym, powiatowym, rejonowym (plastyczne, sportowe, piosenki w
j.migowym)
3. Udział w tworzeniu harmonogramu. Realizacja działań zgodnych z harmonogramem i sporządzanie sprawozdań dla koordynatora (psycholog szkolny).
4. Wyjazdy na wycieczki. Oglądanie filmów. Wyjścia do aquaparku / na siłownię. Wyjazd na kręgle.
5. Opracowanie scenariuszy, zmotywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego udziału.
Osobisty udział w apelach, uroczystościach i imprezach szkolnych.
6. Aktywny udział w kursach doskonalących, konferencjach, warsztatach itp.

TERMN REALIZACJI
1. Wrzesień 2016 - Okres stażu
2-6. Okres stażu

§ 8 ust.2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

ZADANIA DO REALIZACJI
1. Współpraca z innymi nauczycielami i wychowawcami przy tworzeniu dokumentów szkolnych.
2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów wychowanków, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych.
3. Współpraca z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi, RODK, Sądami, Domami Dziecka.
4. Współpraca z UMiG w Strzelinie, stowarzyszeniami i fundacjami.
5. Współpraca z instytucjami wspierającymi dziecko i rodzinę, działającymi na rzecz edukacji, bezpieczeństwa i zdrowia dzieci:
- OHP i MCK OHP w Strzelinie, lokalni pracodawcy, SOK, Biblioteka miejska;
- Policja, Sądy rejonowe; kuratorzy zawodowi i społeczni, GOPS-y;
- Sanepid, pielęgniarka szkolna, służba zdrowia
- Terapeuta ds. uzależnień


FORMY REALIZACJI
1. Praca w komisjach i zespołach opracowujących i nowelizujących prawo wewnątrzszkolne.
2. Spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami/opiekunami prawnymi. Kontakty telefoniczne, informowanie o bieżących potrzebach wychowanków,
zapraszanie do odwiedzin w placówce, pobyty wychowanków w domach rodzinnych.
Współpraca z wychowawcą klasy, nauczycielami, wychowawcami MOS, wychowawcami OHP. Wspólne rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów
wychowawczych i edukacyjnych. Integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska. Diagnozowanie potrzeb wychowanków.
Bieżąca kontrola ocen oraz frekwencji w szkole i na praktyce. Pomoc uczniom w osiąganiu powodzenia szkolnego. Koordynowanie spraw wychowanków.
3. Udzielanie pomocy wychowankom zgodnie z zaleceniami PPP.
Sporządzanie opinii o wychowankach na potrzeby instytucji. Sporządzanie wniosków o podjęcie stosownych działań w sytuacjach problemowych.
4. Stała współpraca. Pozyskiwanie środków na realizację zadań statutowych szkoły - działalność profilaktyczna w ramach oferty na realizację zadania
publicznego lub dofinansowania.
5. Udział w programach wychowawczych i edukacyjno-profilaktycznych; orientacja i doradztwo zawodowe w ramach innowacji.
Opieka nad przyuczeniem do pracy.
Udział wychowanków w życiu kulturalnym. Promowanie czytelnictwa, wystawy, spotkania.
Udział w przesłuchaniach wychowanków, sprawach sądowych, posiedzeniach wykonawczych.
Pogadanki, spotkania tematyczne. Organizowanie różnych form pomocy materialnej dla wychowanków.
Organizowanie pogadanek, prelekcji na temat higieny okresu dojrzewania, zdrowia, kształtowania prawidłowych postaw rodzicielskich.
Propagowanie zdrowego trybu życia i profilaktyka uzależnień. Badania medycyny pracy.

TERMN REALIZACJI
1-5. Okres stażu.

§ 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

ZADANIA DO REALIZACJI
1. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych lub wychowawczych.

FORMY REALIZACJI
1. Krótka charakterystyka problemu.
Zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
Prognoza negatywna / prognoza pozytywna.
Ustalenie metod pracy z wychowankami i stosownych oddziaływań wychowawczych.
Zastosowanie środków zaradczych.
Indywidualna praca socjoterapeutyczna z uczniem wykazującym duży stopień agresji i brak podstawowych umiejętności społecznych.
Szczegółowa charakterystyka i opis podjętych działań.
Uzyskane efekty.
Wnioski końcowe.

TERMN REALIZACJI
Okres stażu

Powyższy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i może ulec zmianom za zgodą Dyrektora placówki.

Opracowała: Ewelina Niemczyńska

Data i podpis nauczyciela: ......................................................

Data zatwierdzenia planu: ......................................................


......................................................
(pieczęć i podpis dyrektora)

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.