Katalog

Angelika Stawowa, 2016-11-10
Mchy

Zajęcia artystyczne, Scenariusze

Scenariusz spotkania integracyjnego "Piknik rodzinny".

- n +

Scenariusz spotkania integracyjnego „Piknik rodzinny”
4 października 2014 r.


Cele ogólne:
zintegrowanie uczestników poprzez wspólną zabawę;
relaks, odpoczynek - dostrzeganie możliwości płynących ze wspólnego wypoczynku na łonie przyrody;
rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole;
współpraca z rodzicami, w celu organizacji różnorodnych projektów klasowych.

Cele szczegółowe:
Dzieci:
potrafią współpracować z rodzicami w różnorodnych sytuacjach zabawowo- zadaniowych;
zacieśniają kontakt z innymi dziećmi i ich rodzicami.
Miejsce spotkania: prywatna posesja w Zbrudzewie i pobliska łąka.
Przygotowanie:
Zebranie z rodzicami, podjęcie zadań i działań związanych
z organizacją spotkania.
Przygotowanie posesji do spotkania (zorganizowanie ogniska i miejsca do spożywania posiłku).
Przebieg:
1. Spotkanie z dziećmi i ich rodzicami na wcześniej umówionym miejscu – powitanie gości.
2. Zwiedzenie posesji oraz pobliskiego stawu.
3. „Niespodzianka dla rodziców” – krótki występ artystyczny oraz wspólne zabawy integracyjne:
„Podaj dłonie”- zabawa ułatwiająca poznanie się. Rodzice i dzieci stoją w dużym kole trzymając się za ręce. Nauczycielka deklamując krótki wierszyk wykonuje gesty wynikające z jego treści (wychodząc jednym krokiem do środka podaje imię). „Podnieś w górę swoje dłonie i uśmiechnij się. Teraz podaj swoje imię zapoznamy się. Cecylka, Kuba, Zuzia itp. ...”
„Występ artystyczny dla rodziców”- wykonanie dwóch piosenek: „Plecaki pełne wspomnień” oraz piosenki o Jesieni, improwizowanych krótkim układem taneczno – ruchowym.
Zaproszenie rodziców do wspólnych tańców: „Na jarmarku”; „Shakira”, „Czekolada” oraz „Lambada”.

2. Wspólny piknik i pieczenie kiełbasek przy ognisku.
3. Spacer po jesiennej łące.
Prowadząca zaprasza wszystkich na wyprawę na łąkę i do wspólnej zabawy słowami: Jesienny pociąg klasy I b zaprasza wszystkich na wyprawę – wsiadamy do wagoników ( do każdego dziecka dołączają jego rodzice)
i wspólnie przyłączamy się do zabawy.
Wyruszamy: obserwujemy, słuchamy, pamiętamy by: nie krzyczeć, nie śmiecić, nie zrywać niepotrzebnie kwiatków i innych roślin.
ZABAWY RUCHOWE:
„Dotykany berek”- uczestnicy zabawy biegają po łące. Na hasło prowadzącego (dotknij kolano, palce, łokieć, głowę, starają się dotknąć wymienioną część ciała u partnera zabawy.
„Podaj hasło” – uczestnicy zabawy stają w kręgu plecami do środka. Prowadzący stojąc w środku – klaszcze i wypowiada hasło np. Brodzący bocian, skradający się lis, podskakujące dziecko, złamany kwiatek. Zadaniem uczestników zabawy jest zilustrowanie hasła odpowiednimi ruchami ciała.
„Lisek”- wszyscy uczestnicy zabawy siedzą w kole i mówią rymowankę: „Chodzi lisek koło drogi cichuteńko stawia nogi. Kogo kitką przyodzieję ten się nawet nie spodzieje.” Wybrane dziecko wędruje z chustką na zewnątrz koła, by wręczyć ją koledze który będzie łapał.
„Skoki w workach”, „Zabawy z chustą animacyjną”
„gra z rodzicami w kręgle i piłkę nożną”.
4. Zakończenie- porządkowanie posesji.
Opracowanie: Angelika Stawowa
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.