Katalog Angelika Stawowa, 2016-11-10 Mchy Zajęcia artystyczne, Scenariusze Scenariusz spotkania integracyjnego "Piknik rodzinny".Scenariusz spotkania integracyjnego „Piknik rodzinny” 4 października 2014 r. Cele ogólne: zintegrowanie uczestników poprzez wspólną zabawę; relaks, odpoczynek - dostrzeganie możliwości płynących ze wspólnego wypoczynku na łonie przyrody; rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole; współpraca z rodzicami, w celu organizacji różnorodnych projektów klasowych. Cele szczegółowe: Dzieci: potrafią współpracować z rodzicami w różnorodnych sytuacjach zabawowo- zadaniowych; zacieśniają kontakt z innymi dziećmi i ich rodzicami. Miejsce spotkania: prywatna posesja w Zbrudzewie i pobliska łąka. Przygotowanie: Zebranie z rodzicami, podjęcie zadań i działań związanych z organizacją spotkania. Przygotowanie posesji do spotkania (zorganizowanie ogniska i miejsca do spożywania posiłku). Przebieg: 1. Spotkanie z dziećmi i ich rodzicami na wcześniej umówionym miejscu – powitanie gości. 2. Zwiedzenie posesji oraz pobliskiego stawu. 3. „Niespodzianka dla rodziców” – krótki występ artystyczny oraz wspólne zabawy integracyjne: „Podaj dłonie”- zabawa ułatwiająca poznanie się. Rodzice i dzieci stoją w dużym kole trzymając się za ręce. Nauczycielka deklamując krótki wierszyk wykonuje gesty wynikające z jego treści (wychodząc jednym krokiem do środka podaje imię). „Podnieś w górę swoje dłonie i uśmiechnij się. Teraz podaj swoje imię zapoznamy się. Cecylka, Kuba, Zuzia itp. ...” „Występ artystyczny dla rodziców”- wykonanie dwóch piosenek: „Plecaki pełne wspomnień” oraz piosenki o Jesieni, improwizowanych krótkim układem taneczno – ruchowym. Zaproszenie rodziców do wspólnych tańców: „Na jarmarku”; „Shakira”, „Czekolada” oraz „Lambada”. 2. Wspólny piknik i pieczenie kiełbasek przy ognisku. 3. Spacer po jesiennej łące. Prowadząca zaprasza wszystkich na wyprawę na łąkę i do wspólnej zabawy słowami: Jesienny pociąg klasy I b zaprasza wszystkich na wyprawę – wsiadamy do wagoników ( do każdego dziecka dołączają jego rodzice) i wspólnie przyłączamy się do zabawy. Wyruszamy: obserwujemy, słuchamy, pamiętamy by: nie krzyczeć, nie śmiecić, nie zrywać niepotrzebnie kwiatków i innych roślin. ZABAWY RUCHOWE: „Dotykany berek”- uczestnicy zabawy biegają po łące. Na hasło prowadzącego (dotknij kolano, palce, łokieć, głowę, starają się dotknąć wymienioną część ciała u partnera zabawy. „Podaj hasło” – uczestnicy zabawy stają w kręgu plecami do środka. Prowadzący stojąc w środku – klaszcze i wypowiada hasło np. Brodzący bocian, skradający się lis, podskakujące dziecko, złamany kwiatek. Zadaniem uczestników zabawy jest zilustrowanie hasła odpowiednimi ruchami ciała. „Lisek”- wszyscy uczestnicy zabawy siedzą w kole i mówią rymowankę: „Chodzi lisek koło drogi cichuteńko stawia nogi. Kogo kitką przyodzieję ten się nawet nie spodzieje.” Wybrane dziecko wędruje z chustką na zewnątrz koła, by wręczyć ją koledze który będzie łapał. „Skoki w workach”, „Zabawy z chustą animacyjną” „gra z rodzicami w kręgle i piłkę nożną”. 4. Zakończenie- porządkowanie posesji. Opracowanie: Angelika Stawowa Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |