Katalog

Anna Hudzińska, 2016-11-10
Szczecin

Język angielski, Konspekty

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z krajami oraz narodowościami. ( klasa 4 szkoły podstawowej)

- n +

Temat:
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego krajami oraz narodowościami . ( klasa 4 szkoły podstawowej)
Czas : 45 minut
Cele lekcji:
A. Powtórzenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z krajami oraz narodowościami, zwrócenie uwagi na zaimki w funkcji podmiotu oraz dopełnienia .
B. Ćwiczenie czytania tekstów w języku.
Cele operacyjne :
Pod koniec lekcji uczniowie będą umieli konstruować zdania przy użyciu zwrotów grzecznościowych.
Uczniowie będą posługiwać się w sposób swobodny zaimkami w funkcji podmiotu oraz dopełnienia.
Umiejętności: mówienie, czytanie i pisanie.
Formy pracy: praca w grupie.
Metody pracy: metody aktywizujące (praca indywidualna, praca w parach), metoda heurystyczna.
Środki dydaktyczne: karty przygotowane wcześniej przez nauczyciela, spinacze oraz sznurek, osobne karty do uzupełniania luk, mazak ścieralny, obrazy z zarysem państw, szpilki, gumki recepturki, tablica korkowa, magnesy, czytanka – pocięta na fragmenty.

Przebieg lekcji:
1. Czynności porządkowe i sprawdzenie obecności.
2. Wprowadzenie i zapisanie tematu lekcji.
3. Zapoznanie się klasy z celami lekcji i najważniejszymi zagadnieniami, które będą omawiane w trakcie zajęć.
4. Zapoznanie klasy z zasadami utrwalenia materiału z działu 1 Starland.
Klasa dzieli się na grupy maksymalnie cztery osoby w zespole - każda grupa tworzy swoją nazwę związana z językiem angielskim. Powtórzenie materiału będzie przebiegało w sposób aktywny. Każda grupa ma za zadanie pokonać stacje, które zawierają różnego rodzaju zadania utrwalające z działu 1. Grupa może przejść do kolejnej stacji dopiero w momencie gdy w sposób prawidłowy rozwiążą zadanie – stacji w sumie jest sześć.
A. Stacja pierwsza – na tablicy korkowej zostały umieszczone zdania – po jednej stronie pytania po drugiej odpowiedzi. Jednakże odpowiedzi zostały porozrzucane . Grupa za pomocą gumek recepturek ma za zadanie połączyć pytanie z odpowiedzią.
How old are you? ( pinezka , gumka recepturka ) I am ten years old.
B. Stacja druga PRANIE – na dwóch krzesłach został rozciągnięty sznurek do prania , natomiast na podłodze znajdują sie porozrzucane fragment czytanki. Uczniowie mają za zadanie powiesić fragmenty czytanki w taki sposób by tworzyły spójny i jednolity tekst.
C. Stacja trzecia - uczniowie mają za zadanie uzupełnić luki w tekście przy użyciu podanych słówek. Tekst został zalaminowany dzięki czemu uczniowie mogą za pomocą mazaka uzupełniać luki i zmazać w momencie gdy popełnią błąd. Zadanie może być dzięki temu wielokrotnie powtarzane.
D. Stacja czwarta – Zamki / zaimki – uczniowie mają za zadanie połączyć zaimki w funkcji podmiotu z zaimkami w funkcji dopełnienia. Zaimki zostały pocięte na kawałki , a uczniowie mają je połączyć za pomocą gumek recepturek ( stacja A).
E. Stacja piąta - Szach Math – na tablicy zostały zapisane słownie zadania matematyczne. Uczniowie mają za zadanie rozwiązać zadania i właściwie zapisać wynik.
F. Stacja szósta – Where are you now?- Na tablicy zostały umieszczone karty z zarysem państw, zadaniem każdego ucznia jest zapisanie nazwy państwa oraz dopasowanie osobnej karty z zapisem narodowości oraz języka obowiązującego w danym państwie.
5. Zadanie domowe: klasa ma za zadanie uzupełnić dialog przygotowany wcześniej przez nauczyciela, po sprawdzeniu nauczyciel wpina dialog do klasowego port folio.




Anna Hudzińska
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.