|
|
Katalog Dominika Jaworska, 2016-11-10 Zawichost Różne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO kontynuacja stażuMłodzieżowy Ośrodek Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Zawichoście PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Dominika Jaworska Termin kontynuacji stażu: 1 września 2016r. Okres stażu: 1 lata i 9 miesięcy Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2018r. Zawichost, wrzesień 2016r. WSTĘP Jestem nauczycielem zajęć socjoterapeutycznych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym im. Janusza Korczaka w Zawichoście - Szkoła Podstawowa Specjalna i Gimnazjum Specjalne. Posiadam dziewięcioletni staż pracy w zawodzie nauczyciela. Celem podstawowym mojego stażu będzie rozwój osobisty i zawodowy, a dopełnieniem tego okresu uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. W okresie stażu jako nauczyciel mianowany będę realizować powinności i wymagania kwalifikacyjne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, a w szczególności następujące punkty: § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej, lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Efektem realizacji w/w punktów zawartych w planie rozwoju zawodowego będzie wyższy standard mojej pracy, a w konsekwencji wzrost kompetencji uczniów i jakości pracy szkoły. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego. Realizacja zadań związanych z usprawnianiem pracy szkoły. Doskonalenie warsztatu pracy i podniesienie jakości pracy szkoły. Praca w komisjach egzaminacyjnych. Promocja szkoły. Organizacja wycieczek. Organizacja uroczystości szkolnych. Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych. Aktywny udział w pracach zespołów zadaniowych. - Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego (ustawy, rozporządzenia, KN). - Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego. - Analiza dokumentów (Statut MOW, Regulamin Ośrodka, Program Wychowawczy , Program Profilaktyki, Regulamin promocji śródrocznej, Regulamin koła sympatyków wolontariatu, Procedury: postępowania w sytuacji użycia przymusu bezpośredniego, postępowania w wypadku ucieczki wychowanka, urlopowania wychowanków, korzystania z telefonów komórkowych, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Regulamin Rady Pedagogicznej, Plan Rozwoju Ośrodka itd.) - Aktywny udział w tworzeniu oraz zmianach w dokumentach szkolnych. - Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikający z potrzeb własnych i szkoły (kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne, konferencje). - Warsztaty szkoleniowe - Systematyczne pogłębianie wiedzy poprzez studiowanie literatury fachowej. - Stosowanie aktywizujących metod nauczania. - Obserwacja i analiza umiejętności uczniów. - Praca w komisjach egzaminacyjnych egzaminów gimnazjalnych. - Uczestnictwo w Obchodach Światowego Dnia bez Tytoniu w Sandomierzu przy współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną w Sandomierzu - Wyjazdy, wycieczki krajoznawcze w celu integrowania wychowanków. - Warsztaty profilaktyczne HIV/AIDS - Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu - Światowy Dzień bez Tytoniu - Zapoznanie wychowanków z programem nauczania, - tworzenie kontraktów grupowych, - realizacja podczas zajęć programu profilaktyki Ośrodka - Opracowanie ważnych dokumentów Ośrodka, - udział w procesie ewaluacji wewnętrznej. Wrzesień 2016r. Wrzesień 2016,2017 Wrzesień 2016, 2017 W ciągu stażu W ciągu stażu. Na bieżąco. Na bieżąco w okresie stażu. Na bieżąco. 2017-2018 maj/czerwiec 2017-2018 W ciągu stażu. Grudzień 2017-2018 Listopad 2017-2018 Maj 2017-2018 Cały okres stażu. Cały okres stażu. Wniosek o rozpoczęcie stażu i plan rozwoju zawodowego opracowany według wymagań i powinności oraz potrzeb szkoły. Posiadanie bieżących wiadomości. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia. Zaświadczenia Wykaz literatury. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka. Sprawozdanie. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka, karta wycieczki. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka, Sprawozdanie. Zapisy w dziennikach lekcyjnych, potwierdzenie Dyrektora Ośrodka. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej. Wykorzystanie internetu. - Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. - Wykorzystywanie techniki komputerowej do opracowania materiałów do pracy (karty pracy, testy, uzupełnianie zdań itp.) - Opracowywanie dla potrzeb własnych i szkoły dyplomów, komunikatów, zaproszeń itp. - Przygotowywanie zajęć z wykorzystaniem komputera (prezentacje multimedialne). - Wykorzystanie internetu, jako źródła wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. - Korzystanie ze stron MEN (śledzenie zmian w przepisach oświatowych). - Gromadzenie i zamieszczanie materiałów na stronie internetowej Ośrodka. Publikacja planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronach internetowych. Sierpień 2016 Na bieżąco. Na bieżąco. W ciągu roku szkolnego Cały okres stażu. Na bieżąco. Na bieżąco przez okres stażu. Październik 2016 Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie. Wykazy stron internetowych. Potwierdzenie na stronie internetowej Ośrodka. 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli oraz innych zainteresowanych osób. - Konsultowanie się, prezentowanie materiałów uzyskanych podczas szkoleń, pomoc nauczycielom będącym na drodze awansu zawodowego ze szkoły macierzystej i innych szkół. - Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela stażysty, nauczyciela kontraktowego. - Opracowywanie nowych i udostępnianie posiadanych konspektów zajęć, planów, scenariuszy. Przez okres stażu. Na bieżąco w okresie stażu. W ciągu stażu. Według potrzeb. Scenariusze, konspekty, potwierdzenia. Notatki ze spotkań, potwierdzenia odbytych spotkań w danym gronie. Poglądowe materiały. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Materiały w formie zapisów elektronicznych i poglądowe wydruki danych opracowań. § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. Opracowanie i wdrożenie własnego programu. Współpraca z Sanepidem - Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu zajęć socjoterapeutycznych. - Wdrożenie programu edukacji antytytoniowej pt: „Znajdź właściwe rozwiązanie”. - Realizacja zadań związanych z profilaktyką uzależnień (dopalacze). W ciągu stażu. W ciągu stażu. W ciągu stażu. Program. Program. Potwierdzenie PSSE w Sandomierzu. § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. Organizacja wycieczek i imprez szkolnych. Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez uczniów. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. - Współorganizacja jednodniowych wycieczek szkolnych w celu integracji grupy, lepszego poznania się oraz wzbogacenia rozwoju emocjonalnego uczniów. - Współorganizacja i organizacja uroczystości szkolnych. - Uczestnictwo w wyjazdach podczas zajęć rekreacyjno-sportowych w ramach zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych- Nordic Walking. - Organizacja konkursów wewnątrzszkolnych. W ciągu całego stażu. W trakcie stażu zgodnie z planem pracy w danym roku szkolnym. W ciągu całego stażu. W ciągu stażu. Potwierdzenia Dyrektora Ośrodka, zapisy w dziennikach lekcyjnych, karty wycieczek. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka, sprawozdanie. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Współpraca z Policją. Współpraca z nauczycielami. Współpraca w organizowaniu akcji prowadzonych przez szkołę. Spotkanie z przedstawicielami WOPR Współpraca ze Służbą Zdrowia. Współpraca z Gminą Dwikozy, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, Kuratorem Sądowym, Pedagogiem szkolnym Gimnazjum w Dwikozach. Współpraca z LOSZ PSNW. Współpraca z PSSE. - Interweniowanie w zagrożeniach, - systematyczna wymiana informacji. - Konsultacje i współpraca w organizowaniu pomocy uczniom potrzebującym. - Współorganizowanie akcji : Sprzątanie Świata itp. - Zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego poświęcone profilaktyce wszelkiego rodzaju zagrożeń. - Zaproszenie przedstawiciela służby zdrowia na spotkanie poświęcone udzielaniu pierwszej pomocy. - Współpraca z pielęgniarką szkolną. - Współpraca z Gminnym Zespołem Interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Uczestnictwo w kampaniach organizowanych przez zespół. - Współpraca w organizowaniu zajęć rekreacyjno-sportowych Nordic Walking. - Wdrożenie programu edukacji antytytoniowej „Znajdź właściwe rozwiązanie” Cały okres stażu. Cały okres stażu. W trakcie stażu. Cały okres stażu. W ciągu stażu. Cały okres stażu. W ciągu stażu. W ciągu stażu. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka, potwierdzenia. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, zapisy w dziennikach lekcyjnych. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Dokumentacja w dzienniku lekcyjnym. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie przewodniczącej Zespołu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, koordynatora LOSZ PSNW, sprawozdanie. Potwierdzenie. Dyrektora Szkoły, PSSE, sprawozdanie. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. Opis i analiza problemów edukacyjnych lub wychowawczych. - Opis dwóch problemów: ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału, bądź wykazującego niechęć do jakiejkolwiek aktywności sportowej oraz ucznia zdolnego; - zdiagnozowanie wybranych problemów - ustalenie i wdrożenie środków zaradczych, - wyciągnięcie wniosków. - wprowadzenie działań naprawczych. W ciągu stażu Opis i analiza przypadków. Opracowała: mgr Dominika Jaworska Zatwierdzam do realizacji: …........................................................................... (data, pieczątka i podpis Dyrektora Ośrodka) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |