Katalog PIOTR Tałaj, 2016-11-10 Tarnobrzeg Ogólne, Plany rozwoju zawodowego PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOImię i nazwisko: Piotr Tałaj – nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół im. ks. Stanisława Staszica w Tarnobrzegu Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Przewidywana data ukończenia stażu: 31 maj 2019 Stopień awansu zawodowego : nauczyciel mianowany Analiza własnych umiejętności • Autorefleksja. • Wstępna analiza i ocena własnych umiejętności. Wrzesień 2016r. Notatki własne Przygotowanie organizacyjne stażu • Poznanie procedury awansu zawodowego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie Stażu. • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. • Wyznaczenie kierunku rozwoju zawodowego • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Wrzesień 2016r. Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań • Dokumenty zaświadczające realizacje zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Przez cały okres stażu Zebrana dokumentacja Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy • Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Czerwiec 2019 Sprawozdanie z realizacji planu zawodowego Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej • Pozyskiwanie środków dydaktycznych do pracowni. • Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. • Podniesienie jakości nauczania • Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych Przez cały okres stażu Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć Teczki tematyczne Doskonalenie zawodowe podnoszące kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności • Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli – rady szkoleniowe, zespół samokształceniowy przedmiotów zawodowych • Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego ( kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia) • Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń • Wzbogacenie warsztatu pracy W trakcie całego stażu Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia zawodowego Praca nad integracją zespołu klasowego. Kształtowanie prawidłowych relacji koleżeńskich i postaw społecznych. • Lekcje wychowawcze • Organizacja wycieczek klasowych oraz imprez ujętych w planie wychowawczym klasy • Współpraca z uczniami podczas imprez szkolnych • Zintegrowanie zespołu klasowego • Wdrożenie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznanych wartości • Wzrost świadomości uczniów na temat przynależności narodowej Na bieżąco w trakcie stażu Scenariusze lekcji Wpisy w dzienniku Współpraca z rodzicami dotycząca działań wychowawczych • Nawiązanie ścisłej i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne, uroczystości klasowe. • Przeprowadzanie ankiet, kontakty indywidualne z uczniami i ich rodzicami w celu poznawania sytuacji rodzinnej wychowanków • Nawiązanie prawidłowych relacji z rodzicami służących wspomaganiu w wychowaniu i nauczaniu młodzieży z niepełnosprawnością umysłową. • Dogłębne poznanie ucznia i jego potrzeb Na bieżąco w trakcie stażu Zapisy w dzienniku lekcyjnym Konspekty spotkań z rodzicami Pedagogizacja rodziców • Pogadanki z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi • Poprawa świadomości rodziców na temat problemów wychowawczych i dydaktycznych Przynajmniej raz w roku szkolnym Scenariusze spotkań Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań • Rozmowy z uczniami • Przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych wśród uczniów • Samoocena • Wnioski do dalszej pracy Koniec pierwszego i drugiego półrocza w każdym roku szkolnym Autorefleksja Ankiety ewaluacyjne Opieka nad pracownią części maszyn oraz gablotą na korytarzu • Umożliwienie uczniom efektywniejszego korzystania z posiadanego sprzętu, • wzbogacanie pracowni w dodatkowe wyposażenie, pomoce dydaktyczne, • bieżące usuwanie usterek sprzętu • sporządzenie regulaminów pracowni • prezentacja pracy uczniów • Estetyczny wygląd pracowni § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Korzystanie z Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej • Prowadzanie zajęć z wykorzystywaniem programów multimedialnych • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowywania różnych materiałów • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych przez uczniów • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna • Prace uczniów Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • Opracowanie dokumentacji szkolnej • Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, pomocy dydaktycznych dla uczniów) • Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem opracowanej i przygotowanej przeze mnie prezentacji • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego • Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna • Materiały dydaktyczne Wykorzystywanie portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej • Wykorzystywanie dostępnych na portalach internetowych materiałów z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki • Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet • Pozyskiwanie nowych wiadomości przydatnych w pracy • Znajomość przepisów i aktów prawa oświatowego Na bieżąco trakcie stażu • Wykaz portali § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Opublikowanie w Internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego • Przygotowanie planu i publikacja • Wykorzystanie Internetu w praktyce • Podzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami Rok szkolny 2016/2017 Lista stron z publikacjami Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów • Przekazywanie wybranych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń zainteresowanym nauczycielom • Podniesienia jakości nauczania Przez cały okres stażu Lista udostępnionych materiałów Scenariusze lekcji Scenariusze prelekcji Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów • Wspólne opracowywanie zadań z nauczycielami innych przedmiotów • Stworzenie nowej puli zadań • Indywidualizacja procesu nauczania W każdym roku szkolnym Zestawy zadań Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Scenariusze, zdjęcia, • materiały dydaktyczne • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami • Wykorzystanie uwag innych nauczycieli dla poprawienia warsztatu pracy Okres stażu wedle potrzeb Scenariusze zajęć Materiały dydaktyczne Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych • Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem • Wymiana doświadczeń W trakcie stażu Notatki własne § 8 ust.2 pkt. 4 lit. a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych • Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych • Wdrożenie programu oraz jego ewaluacja. • Program zajęć, który umożliwi uczniom zdobycie wiedzy wychodzącej poza ramy programu nauczania Okres stażu Opracowany program, dziennik zajęć Przygotowywanie zadań i testów na egzaminy próbne z kwalifikacji • Opracowanie zadań do egzaminu próbnego ( test na część pisemną i zadanie do egzaminu praktycznego) • Należyte przygotowanie uczniów do egzaminu zawodowego W każdym roku szkolnym Testy Arkusze egzaminacyjne Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego • Opracowanie programu • Realizacja programu wg. ustalonego planu pracy • Podniesienie jakości działań wychowawczych W każdym roku szkolnym Opracowany program § 8 ust 2 pkt. 4 lit. c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych - okolicznościowych • Współorganizowanie dnia otwartego szkoły • Współpraca z Samorządem Uczniowskim • Integracja uczniów • Uatrakcyjnienie procesu nauczania Według kalendarza imprez szkolnych Scenariusze imprez Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych • Organizowanie wycieczek dydaktycznych i wyjść klasowych • Wzrost poziomu wiedzy u uczniów • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego • Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych W trakcie stażu Sprawozdania z wycieczek Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach i olimpiadach. • Organizowanie zajęć dla uczniów zainteresowanych przedmiotem. • Omawianie zagadnień związanych z tematyką konkursów • Analiza pytań konkursowych z poprzednich lat • Wyjazd z uczniami na konkursy • Poszerzanie zainteresowań uczniów • Uzyskiwanie przez uczniów coraz lepszych lokat na poszczególnych konkursach Na bieżąco Potwierdzenia udziału Przykładowe zadania Informacja na stronie szkoły Aktywny udział w promocji szkoły • Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły • Spotkania z uczniami gimnazjum • Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku • Wzrost chętnych uczniów na kierunki mechaniczne W trakcie stażu Potwierdzenie udziału Praca z uczniem mającym trudności w nauce oraz absolwentami przystępującymi do powtórnego egzaminu zawodowego • Prowadzenie konsultacji, zajęć wyrównawczych i powtórkowych dla słabych uczniów oraz absolwentów • Poprawa wyników w nauce • Zdany egzamin zawodowy przez absolwenta Na bieżąca w trakcie stażu Dokumentacja szkolne § 8 ust.2 pkt. 4 lit. e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Współpraca z pedagogiem i szkolnym Spotkania i rozmowy z pedagogiem i szkolnym • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną • Obserwacja uczniów • Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie • Współpraca związana z uzyskiwaniem pomocy dla uczniów w trudnej sytuacji. • Poprawa jakości życia uczniów W zależności od potrzeb Dokumentacja szkolna Współpraca z kuratorem sądowym • Utrzymywanie kontaktu w celu poprawnej analizy sytuacji domowej uczniów. • Rozwiązywanie problemów wychowawczych, społecznych uczniów W zależności od potrzeb Dokumentacja szkolna § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży • Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki Rozwiązywanie problemów młodzieży Cały okres stażu Zaświadczenia ze szkoleń Wykaz literatury Wdrożenie programu profilaktycznego związanego z aktualnymi problemami i potrzebami klasy • Rozpoznanie problemu wychowawczego w klasie ( np. niska frekwencja, agresja, używki) i wdrożenie odpowiedniego programu profilaktycznego • Rozwiązanie problemu wychowawczego w klasie (np. podniesienie frekwencji, zmniejszenie agresji, pogłębienie świadomości uczniów na temat skutków korzystania z używek) W trakcie stażu w zależności od rozpoznanych problemów i potrzeb Scenariusze zajęć Dokumentacja szkolna Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemu edukacyjnego lub wychowawczego • Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go • Rozwiązanie problemu Okres stażu Opis przypadków Wnioski i analiza podjętych działań Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |