Katalog

Anna Wasiluk, 2016-10-13
Kraków

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ N A U C Z Y C I E L A M I A N O W A N E G O

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ N A U C Z Y C I E L A
M I A N O W A N E G O

IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: mgr Anna Wasiluk (nauczyciel kontraktowy)
MIEJSCE PRACY: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Wincentego Pallottiego przy Zespole Szkół Pallotyńskich w Krakowie
PEŁNIONA FUNKCJA: Nauczyciel – Wychowawca Świetlicy
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2014 r.
PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2017 r.
OPIEKUN STAŻU: mgr Mariola Stawiarz (nauczyciel dyplomowany)
Kraków, 1 września 2014 r.
CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2014 r., poz. 191).

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły.
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
3. Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań.
4. Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.
5. Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.


I. UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU ORAZ POTRZEB SZKOŁY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO
§ 7 ust. 1, pkt. 1
1. Aktywne uczestnictwo
w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego.
• Udział w pracach Rady Pedagogicznej.
• Współpraca z gronem pedagogicznym, zespołami wychowawców oraz zespołami zadaniowymi.
Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej.
Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji oraz wynikających z nich zadań.
• Współpraca z rodzicami w sprawach wychowawczych i organizacyjnych.
• Indywidualny kontakt z rodzicami, korespondencja przez dziennik elektroniczny.
• Współpraca z samorządem uczniowskim w sprawach organizacyjnych.
Cały okres stażu.
Rok szkolny 2015/2016.
Potwierdzenia.

II. SAMODZIELNE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH DOSKONALENIA ZAWODOWEGO POGŁĘBIANIE SWOJEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH
§ 7, ust. 1, pkt. 2
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.
• Aktywny udział w formach doskonalenia Rady Pedagogicznej w ramach WDN oraz udział w zajęciach warsztatowych.
• Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, a zwłaszcza dotyczących pracy w świetlicy szkolnej.
Zgodnie z harmonogramem WDN.
Wg oferty.
Cały okres stażu.
Potwierdzenia.
Zaświadczenia.

2. Rozbudowa własnego warsztatu pracy.
• Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych dotyczących świetlicy szkolnej.
• Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej.
• Tworzenie dekoracji, materiałów i pomocy dydaktycznych, wykorzystywanie ich w procesie dydaktyczno – wychowawczym na zajęciach w celu podniesienia poziomu pracy.
Na bieżąco.
Uwzględnienie w scenariuszu zajęć.
Zbiór scenariuszy zajęć.
Pomoce dydaktyczne.

III. POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH SYSTEMU OŚWIATY
§ 7, ust. 1, pkt. 3
1. Analiza przepisów prawa regulujących pracę szkoły.
• Zapoznanie i pogłębianie wiedzy z zakresu dokumentów:
Ustawa o systemie oświaty,
Karta Nauczyciela,
Rozporządzenie MEN 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych,
Rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania.
Rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w szkołach.
• Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.
Cały okres stażu.
Notatki.

IV. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH
§ 7, ust. 2, pkt. 1

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
• Zapoznanie się z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
• Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu.
• Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji.
Wrzesień 2014 r.
Cały okres stażu.
Wg harmonogramu.
Zbiór dokumentacji.
Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

2. Współpraca z opiekunem stażu.
• Rozmowa z opiekunem stażu, określająca przejrzyste warunki współpracy.
• Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć.
Wrzesień 2014 r.
Cały okres stażu.
Harmonogram terminów i tematyki zajęć.
Konsultacje, rozmowy indywidualne z opiekunem stażu.

3. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.
• Obserwacja zajęć, omówienie dwa razy w roku szkolnym.
Notatki, omówienia, wnioski.

4. Prowadzenie zajęć obserwowanych przez opiekuna stażu i dyrektora.
• Omówienie zajęć, wskazówki, autorefleksja.
Dwa razy w roku szkolnym.
Według ustalonego harmonogramu.
Scenariusze zajęć, omówienia, wnioski.

5. Planowanie i organizowanie pracy w świetlicy szkolnej.
• Opracowywanie rocznych planów pracy świetlicy szkolnej.
• Wpisy w dziennikach zajęć świetlicowych.
• Sprawozdania z przebiegu pracy w świetlicy szkolnej.
Na bieżąco.
Plany pracy świetlicy szkolnej.
Dzienniki zajęć świetlicowych.
Sprawozdania z pracy w świetlicy szkolnej.

6. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły.
• Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości oraz konkursów świetlicowych.
• Organizowanie dni otwartych świetlicy (na rozpoczęcia roku szkolnego).
Cały okres stażu 2014 – 2017.
Wrzesień.
Potwierdzenia dyrektora szkoły.

7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
• Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, scenariuszy itp.).
• Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
• Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym.
Cały okres stażu.
Czerwiec 2017r.
Czerwiec/lipiec 2017 r.
Wpisy w dokumentacji przebiegu stażu.
Treść sprawozdania.
Wniosek wraz z dokumentacją formalną.

V. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH
§ 7, ust. 2, pkt. 2

1. Poznawanie środowiska uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej.
• Bieżące kontakty z rodzicami uczniów.
• Rozmowy z pedagogiem, psychologiem.
• Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami.
• Indywidualne rozmowy z uczniem.
• Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
• Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie, orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej itp.
Na Bieżąco.
Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku), notatki.

2. Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy świetlicy szkolnej.
• Prowadzenie zajęć świetlicowych zgodnie z planem pracy.
• Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych (pomoc uczniom mającym trudności w nauce).
• Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.
Na Bieżąco.
Zapis w dzienniku.

3. Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów.
• Pomoc uczniom z trudnościami w nauce.
• Uwrażliwianie dzieci na zdrowy sposób odżywiania się.
• Zajęcia profilaktyczno – wychowawcze dla dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej.
Cały okres stażu.
Potwierdzenia dyrektora szkoły.

VI. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
§ 7, ust. 2, pkt. 3
1. Wykorzystanie Internetu i komputera do wyszukiwania informacji.
• Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi).
• Korzystanie ze stron internetowych.
Cały okres stażu.
Strony internetowe.
2. Publikacje w Internecie.
• Zamieszczenie w Internecie publikacji dot. pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp.
• Publikacje materiałów dydaktycznych dla wychowawców świetlicy.
Cały okres stażu.
Strona internetowe.
Publikacje.
3. Wykorzystanie komputera w pracy.
• Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp.
• Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych –scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp.
• Dokumentowanie przebiegu stażu.
• Korzystanie z programów multimedialnych na potrzeby zajęć świetlicowych.
Na bieżąco.
Zaproszenia, dyplomy, podziękowania itp.
Materiały i pomoce dydaktyczne.
Potwierdzenie dyrektora szkoły.

VII. UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ
§ 7, ust. 2, pkt. 4

1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych.
• Aktualizacja wiedzy z zakresu dydaktyki (samokształcenie).
• Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma).
• Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, integrowania zespołu świetlicowego, przeciwdziałaniu agresji.
Na bieżąco.
Potwierdzenia opiekuna.

2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej, wykorzystanie tej wiedzy w pracy dydaktyczno - wychowawczej.
• Stosowanie aktywnych metod pracy (m.in.: zajęcia ruchowe, artystyczne – plastyczne, muzyczne).
Na bieżąco.
Notatki.
3. Rozpoznawanie problemów edukacyjnych i wychowawczych dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej.
• Rozmowy i konsultacje z: opiekunem stażu, nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkoły.
• Obserwacja dzieci podczas pobytu w świetlicy szkolnej.
Na bieżąco.
Notatki.

VIII. UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ
§ 7, ust. 2, pkt. 5
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego i pomocy społecznej.
• Analiza podstawowych przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu (Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli).
• Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich.
Cały okres stażu.
Znajomość przepisów.

2. Analiza dokumentacji szkolnej.
• Zapoznanie i pogłębianie wiedzy z zakresu dokumentacji szkolnej.
• Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp.
Cały okres stażu.
Znajomość przepisów.

..........................
Podpis nauczyciela
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.