Katalog Anna Wasiluk, 2016-10-13 Kraków Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ N A U C Z Y C I E L A M I A N O W A N E G OPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ N A U C Z Y C I E L A M I A N O W A N E G O IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: mgr Anna Wasiluk (nauczyciel kontraktowy) MIEJSCE PRACY: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Wincentego Pallottiego przy Zespole Szkół Pallotyńskich w Krakowie PEŁNIONA FUNKCJA: Nauczyciel – Wychowawca Świetlicy DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2014 r. PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2017 r. OPIEKUN STAŻU: mgr Mariola Stawiarz (nauczyciel dyplomowany) Kraków, 1 września 2014 r. CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2014 r., poz. 191). CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. 3. Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. 4. Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły. 5. Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. I. UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU ORAZ POTRZEB SZKOŁY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO § 7 ust. 1, pkt. 1 1. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Udział w pracach Rady Pedagogicznej. • Współpraca z gronem pedagogicznym, zespołami wychowawców oraz zespołami zadaniowymi. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej. Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej. 2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji oraz wynikających z nich zadań. • Współpraca z rodzicami w sprawach wychowawczych i organizacyjnych. • Indywidualny kontakt z rodzicami, korespondencja przez dziennik elektroniczny. • Współpraca z samorządem uczniowskim w sprawach organizacyjnych. Cały okres stażu. Rok szkolny 2015/2016. Potwierdzenia. II. SAMODZIELNE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH DOSKONALENIA ZAWODOWEGO POGŁĘBIANIE SWOJEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH § 7, ust. 1, pkt. 2 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. • Aktywny udział w formach doskonalenia Rady Pedagogicznej w ramach WDN oraz udział w zajęciach warsztatowych. • Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, a zwłaszcza dotyczących pracy w świetlicy szkolnej. Zgodnie z harmonogramem WDN. Wg oferty. Cały okres stażu. Potwierdzenia. Zaświadczenia. 2. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych dotyczących świetlicy szkolnej. • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. • Tworzenie dekoracji, materiałów i pomocy dydaktycznych, wykorzystywanie ich w procesie dydaktyczno – wychowawczym na zajęciach w celu podniesienia poziomu pracy. Na bieżąco. Uwzględnienie w scenariuszu zajęć. Zbiór scenariuszy zajęć. Pomoce dydaktyczne. III. POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH SYSTEMU OŚWIATY § 7, ust. 1, pkt. 3 1. Analiza przepisów prawa regulujących pracę szkoły. • Zapoznanie i pogłębianie wiedzy z zakresu dokumentów: Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, Rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w szkołach. • Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Cały okres stażu. Notatki. IV. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH § 7, ust. 2, pkt. 1 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Zapoznanie się z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. • Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu. • Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji. Wrzesień 2014 r. Cały okres stażu. Wg harmonogramu. Zbiór dokumentacji. Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej. 2. Współpraca z opiekunem stażu. • Rozmowa z opiekunem stażu, określająca przejrzyste warunki współpracy. • Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć. Wrzesień 2014 r. Cały okres stażu. Harmonogram terminów i tematyki zajęć. Konsultacje, rozmowy indywidualne z opiekunem stażu. 3. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. • Obserwacja zajęć, omówienie dwa razy w roku szkolnym. Notatki, omówienia, wnioski. 4. Prowadzenie zajęć obserwowanych przez opiekuna stażu i dyrektora. • Omówienie zajęć, wskazówki, autorefleksja. Dwa razy w roku szkolnym. Według ustalonego harmonogramu. Scenariusze zajęć, omówienia, wnioski. 5. Planowanie i organizowanie pracy w świetlicy szkolnej. • Opracowywanie rocznych planów pracy świetlicy szkolnej. • Wpisy w dziennikach zajęć świetlicowych. • Sprawozdania z przebiegu pracy w świetlicy szkolnej. Na bieżąco. Plany pracy świetlicy szkolnej. Dzienniki zajęć świetlicowych. Sprawozdania z pracy w świetlicy szkolnej. 6. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. • Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości oraz konkursów świetlicowych. • Organizowanie dni otwartych świetlicy (na rozpoczęcia roku szkolnego). Cały okres stażu 2014 – 2017. Wrzesień. Potwierdzenia dyrektora szkoły. 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, scenariuszy itp.). • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. Cały okres stażu. Czerwiec 2017r. Czerwiec/lipiec 2017 r. Wpisy w dokumentacji przebiegu stażu. Treść sprawozdania. Wniosek wraz z dokumentacją formalną. V. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH § 7, ust. 2, pkt. 2 1. Poznawanie środowiska uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej. • Bieżące kontakty z rodzicami uczniów. • Rozmowy z pedagogiem, psychologiem. • Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami. • Indywidualne rozmowy z uczniem. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. • Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie, orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej itp. Na Bieżąco. Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku), notatki. 2. Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy świetlicy szkolnej. • Prowadzenie zajęć świetlicowych zgodnie z planem pracy. • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych (pomoc uczniom mającym trudności w nauce). • Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. Na Bieżąco. Zapis w dzienniku. 3. Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów. • Pomoc uczniom z trudnościami w nauce. • Uwrażliwianie dzieci na zdrowy sposób odżywiania się. • Zajęcia profilaktyczno – wychowawcze dla dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej. Cały okres stażu. Potwierdzenia dyrektora szkoły. VI. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ § 7, ust. 2, pkt. 3 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do wyszukiwania informacji. • Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). • Korzystanie ze stron internetowych. Cały okres stażu. Strony internetowe. 2. Publikacje w Internecie. • Zamieszczenie w Internecie publikacji dot. pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp. • Publikacje materiałów dydaktycznych dla wychowawców świetlicy. Cały okres stażu. Strona internetowe. Publikacje. 3. Wykorzystanie komputera w pracy. • Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp. • Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych –scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp. • Dokumentowanie przebiegu stażu. • Korzystanie z programów multimedialnych na potrzeby zajęć świetlicowych. Na bieżąco. Zaproszenia, dyplomy, podziękowania itp. Materiały i pomoce dydaktyczne. Potwierdzenie dyrektora szkoły. VII. UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ § 7, ust. 2, pkt. 4 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Aktualizacja wiedzy z zakresu dydaktyki (samokształcenie). • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma). • Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, integrowania zespołu świetlicowego, przeciwdziałaniu agresji. Na bieżąco. Potwierdzenia opiekuna. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej, wykorzystanie tej wiedzy w pracy dydaktyczno - wychowawczej. • Stosowanie aktywnych metod pracy (m.in.: zajęcia ruchowe, artystyczne – plastyczne, muzyczne). Na bieżąco. Notatki. 3. Rozpoznawanie problemów edukacyjnych i wychowawczych dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej. • Rozmowy i konsultacje z: opiekunem stażu, nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkoły. • Obserwacja dzieci podczas pobytu w świetlicy szkolnej. Na bieżąco. Notatki. VIII. UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ § 7, ust. 2, pkt. 5 1. Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego i pomocy społecznej. • Analiza podstawowych przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu (Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich. Cały okres stażu. Znajomość przepisów. 2. Analiza dokumentacji szkolnej. • Zapoznanie i pogłębianie wiedzy z zakresu dokumentacji szkolnej. • Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp. Cały okres stażu. Znajomość przepisów. .......................... Podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |