Katalog

Lilianna Szymańska, 2016-10-13
Wałcz

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



Imię i nazwisko: Lilianna Szymańska
Miejsce pracy: Zespół Szkół im. Janusza Korczaka w Szydłowie
Imię i nazwisko dyrektora szkoły: Wiktor Gawrylczuk
Stanowisko: Psycholog
Wykształcenie: wyższe magisterskie
Stopień nauczyciela: nauczyciel kontraktowy
Czas trwania stażu: 01.09.2014 r. – 31.05.2017 r.
Opiekun stażu: mgr Maria Królik
§7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
Lp. ZADANIE SPOSÓB REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA OSOBY WSPOMAGAJĄCE UWAGI
1. Poznanie procedur awansu zawodowego 1) Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela:
• Rozporządzenie MENiS
z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013, poz. 393)
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela z późniejszymi zmianami – Rozdział 3 Art. 9 wrzesień 2014 • wniosek o rozpoczęcie stażu
• Plan Rozwoju Zawodowego Opiekun stażu
2) Udział w formie doskonalenia: „Staż nauczyciela kontraktowego” wrzesień 2014 • zaświadczenie
z kursu Opiekun stażu 07.07.2014 r. – 8 godzin
3) Śledzenie stron Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty cały okres stażu • notatki własne
4) Nawiązanie i ustalenie współpracy z opiekunem stażu wrzesień 2014 • kontrakt Opiekun stażu
5) Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego co kwartał • kwartalne sprawozdanie
z realizacji rozwoju zawodowego Opiekun stażu
2. Udział
w formach doskonalenia pozaszkolnego 1) Analiza oferty Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej cały okres stażu Opiekun stażu
2) Wybór form doskonalenia początek roku szkolnego • zgłoszenie na wybraną formę doskonalenia Opiekun stażu
Dyrektor
3) Ukończenie studiów podyplomowych: Przygotowanie Pedagogiczne grudzień 2014 • świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
4) Udział w kursach, szkoleniach, konferencjach, warsztatach z zakresu psychologii i pedagogiki cały okres stażu • zaświadczenie
o ukończeniu kursu, szkolenia, warsztatu
5) Uczestnictwo w pracach zespołów zadaniowych
• Zespół Wychowawczy
• Zespół Profilaktyki i Promocji Zdrowia
• Zespół Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej cały okres stażu • protokoły
6) Uczestnictwo w zebraniach Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. cały okres stażu • protokół
3. Doskonalenie własnego warsztatu pracy 1) Projektowanie i realizacja zajęć otwartych. 1 raz
w semestrze • scenariusz zajęć Opiekun stażu
2) Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe metody diagnostyczne i terapeutyczne. cały okres stażu • spis posiadanych metod i testów psychologicznych Opiekun stażu;
Członkowie PTP
3) Samodzielne studiowanie literatury psychologicznej, pedagogicznej i metodycznej. cały okres stażu • Bibliografia Opiekun stażu
4. Ewaluacja własnych działań

1) Analiza efektów pracy terapeutycznej poprzez ogląd zachowań i umiejętności uczniów objętych pomocą psychologiczną cały okres stażu • zapis w Karcie Ucznia
• dziennik psychologa
2) Poszukiwanie i wdrażanie nowych sposobów pracy cały okres stażu • Plan pracy psychologa
• Plan pracy
z uczniem Opiekun stażu
3) Analizowanie i omawianie z opiekunem stażu przeprowadzanych badań, bezpośrednich form pomocy oraz działalności psychoedukacyjnej, wprowadzanie ewentualnych korekt do pierwotnych projektów cały okres stażu Opiekun stażu
5. Modyfikowanie warsztatu pracy w zależności od indywidualnych potrzeb 1) Diagnoza potrzeb emocjonalno – społecznych wśród uczniów na podstawie wywiadu z wychowawcą klasy, rodzicem, po zapoznaniu się z opinią/orzeczeniem PPP. cały okres stażu • dziennik psychologa
• opinie/orzeczenia z PPP
• Karty Uczniów z zapisem terapii

2) Dostosowanie metod terapeutycznych do indywidualnych potrzeb i predyspozycji uczniów cały okres stażu • dziennik psychologa
• opinie/orzeczenia z PPP
• Karty Uczniów z zapisem terapii

3) Praca w grupach terapeutycznych z uwzględnieniem potrzeb uczniów cały okres stażu • dziennik psychologa
• opinie/orzeczenia z PPP
• Karty Uczniów z zapisem terapii

§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
Lp. ZADANIE SPOSÓB REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA OSOBY WSPOMAGAJĄCE UWAGI
1. Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów 1) Ankietowanie
2) Wywiady
3) Obserwacje
4) Socjogramy
5) Testy psychologiczne początek roku szkolnego • sporządzenie i przeprowadzenie ankiet
• analiza danych pochodzących z wywiadów, obserwacji i ankiet • Opiekun stażu
• Pedagog szkolny
1) Współpraca z pedagogiem szkolnym, rodzicami, wychowawcami cały okres stażu • dziennik psychologa • Pedagog szkolny
• Wychowawcy
2) Udział w szkoleniach dotyczących współczesnych problemów cywilizacyjnych cały okres stażu • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
2.


Diagnozowanie problemów wychowawczo – opiekuńczych uczniów 1) Diagnoza potrzeb emocjonalnych uczniów cały okres stażu • Dziennik psychologa
• Karta Ucznia – notatka
• Wyniki przeprowadzonych testów • Pedagog szkolny
• Wychowawcy
2) Diagnoza środowiska rodzinnego cały okres stażu • Pedagog szkolny
• Asystent rodziny
• Kurator
• Pracownicy GOPS i in.
3) Współpraca z rodzicami na rzecz prawidłowego rozwoju społeczno – emocjonalnego ich dzieci cały okres stażu • Dziennik psychologa


4) Konsultacje z wychowawcami klas na temat określonego ucznia cały okres stażu • Dziennik psychologa
• Karta współpracy indywidualnej
z nauczycielem/
rodzicem
3. Wprowadzenie do programu terapii indywidualnej
i grupowej treści dotyczących wybranych tematów z problematyki środowiska lokalnego, rówieśniczego
i rodzinnego 1) Przygotowanie zajęć terapeutycznych w oparciu o treści związane z zagrożeniami wieku dzieciństwa i adolescencji, płynącymi ze środowiska lokalnego, rówieśniczego i rodzinnego
cały okres stażu • scenariusze zajęć
• pomoce dydaktyczne
2) Poruszanie tematów dotyczących współczesnych problemów cywilizacyjnych (uzależnienia, choroby psychosomatyczne, stres itp.) podczas godzin wychowawczych, pogadanek, spotkań z uczniami cały okres stażu • Dziennik psychologa
• Dziennik lekcyjny•
3) Prowadzenie gazetki ściennej o tematyce psychologiczno-pedagogicznej cały okres stażu • Pedagog szkolny
4. Pogłębianie wiedzy z zakresu problematyki współczesnego świata 1) Lektura książek i czasopism o tematyce młodzieży w obliczu zagrożeń cywilizacyjnych cały okres stażu • Bibliografia
5. Prowadzenie lekcji wychowawczych o tematyce dot. zagrożeń płynących ze współczesnej cywilizacji 1) Przeprowadzenie lekcji na wskazany temat przez wychowawcę klasy dot. zagrożeń cywilizacyjnych cały okres stażu • scenariusz lekcji Opiekun stażu
Wychowawcy
6. Działania na rzecz środowiska szkoły 1) Organizacja Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego październik • program
• scenariusze
• plakaty Pedagog szkolny
Nauczyciele
Uczniowie
2) Organizacja Międzynarodowego Dnia Kropki 15 września • program
• plakaty Pedagog szkolny
Nauczyciele
§ 7 ust.2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Lp. ZADANIE SPOSÓB REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA OSOBY WSPOMAGAJĄCE UWAGI
1. Wykorzystanie
w praktyce technologii komputerowej
i informacyjnej. 1) Przygotowywanie prezentacji na zajęcia z uczniami cały okres stażu • prezentacje multimedialne
• scenariusze zajęć
2) Wykorzystanie programów multimedialnych cały okres stażu • dziennik psychologa
3) Udział w szkoleniach online/e-learning cały okres stażu • zaświadczenie o ukończeniu kursu
4) Wymiana doświadczeń
z psychologami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową (forum dyskusyjne, e-mail) cały okres stażu •
5) Przygotowanie multimedialnej prezentacji dorobku zawodowego maj 2017 • prezentacja multimedialna Opiekun stażu
2. Przygotowywanie komputerowo dokumentacji,
w tym narzędzi diagnostycznych (testy, ankiety) 1) Pisanie opinii psychologicznych cały okres stażu
2) Opracowywanie i zestawianie wyników
z badań cały okres stażu
3) Tworzenie notatek służbowych cały okres stażu
4) Przygotowywanie materiałów dydaktycznych cały okres stażu • pomoce dydaktyczne
5) Opracowanie dokumentacji szkolnej (IPET, Program Wychowawczy) cały okres stażu • teczka
z dokumentacją ucznia
3. Publikacje
w Internecie 1) Zamieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły. cały okres stażu • informacja na stronie internetowej Opiekun stażu
Nauczyciele
2) Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego po zatwierdzeniu planu przez dyrektora • Publikacja na danej stronie internetowej Opiekun stażu
3) Założenia konta e-mail oraz konta psychologa szkolnego na portalu społecznościowym Facebook październik 2014 • wydruk wiadomości,
w tym wiadomości
e-mail
• notatka służbowa
• dziennik psychologa
4. Korzystanie
z edukacyjnych serwisów internetowych 1) Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego za pośrednictwem Internetu cały okres stażu • teczka z aktami prawnymi Opiekun stażu
2) Korzystanie ze stron MEN, Kuratorium Oświaty, http://psychologszkolny.pl; www.edux.pl; www.literka.pl; www.publikacje.edu.pl cały okres stażu • notatki własne
§ 7 ust.2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
Lp. ZADANIE SPOSÓB REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA OSOBY WSPOMAGAJĄCE UWAGI
1. Współpraca
z pedagogiem, kuratorem, asystentem rodziny i in. 1) Rozmowa indywidualna
2) Rozmowa telefoniczna cały okres stażu • dziennik psychologa
• notatki służbowe
2. Indywidualizowanie pracy, uwzględnianie opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej 1) Praca w zespołach pomocowych cały okres stażu
3. Reagowanie na bieżące problemy uczniów 1) Włączania się do realizacji programu profilaktyki szkolnej

4. Pogłębianie wiedzy
z dziedziny psychologii, pedagogiki
i dydaktyki 1) Studiowanie fachowej literatury z wymienionych dziedzin
cały okres stażu • bibliografia
5.

Pełnienie funkcji lidera Zespołu Wychowawczego klas IV – VI szkoły podstawowej 1) Analiza programu wychowawczego szkoły cały okres stażu • protokoły ze spotkań Zespołu Wychowawczego
• notatki własne Członkowie Zespołu Wychowawczego
2) Opracowanie planu pracy Zespołu Wychowawczego początek roku szkolnego • Plan pracy Zespołu Wychowawczego Członkowie Zespołu Wychowawczego
§ 7 ust.2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż
Lp. ZADANIE SPOSÓB REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA OSOBY WSPOMAGAJĄCE UWAGI
1. Poznanie podstawowych aktów prawnych 1) Ukończenie kursu: „ABC oświaty” maj 2015 • zaświadczenie
z kursu Opiekun stażu
2) Analiza Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela z późniejszymi zmianami wrzesień 2014 • teczka z aktami prawnymi Opiekun stażu
3) Analiza Ustawy
o Systemie Oświaty wrzesień 2014 • teczka z aktami prawnymi Opiekun stażu
2. Poznanie aktów prawnych związanych
z funkcjonowaniem szkoły 1) Statut szkoły
2) WSO
3) Szkolny Program Profilaktyki
i Wychowania
4) Opracowanie dokumentacji koniecznej do odbycia stażu wrzesień 2014 • teczka z aktami prawnymi Opiekun stażu
3. Poznawanie bieżących zmian
w prawie oświatowym
w zakresie placówki, w której pracuję. 1) Śledzenie strony Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kuratorium Oświaty cały okres stażu • teczka z aktami prawnymi Opiekun stażu
4. Aktywne uczestnictwo
w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego 1) Udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych i zespołach samokształceniowych cały okres stażu • lista obecności
2) Praca w komisjach powoływanych w szkole • protokoły
3) Tworzenie planów wychowawczych początek roku szkolnego • plan działań wychowawczych
5. Współpraca
z pedagogiem szkolnym w celu udzielania pomocy
i wspomagania uczniów
z trudnościami edukacyjnymi
i wychowawczymi 1) Analiza trudności edukacyjnych i nieodpowiednich zachowań cały okres stażu • dziennik psychologa Pedagog szkolny
6. Uwzględnianie
i posługiwanie się zasadami prawa oświatowego we własnej pracy 1) Pisanie planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego Wrzesień 2014 • Zatwierdzony przez dyrektora Plan rozwoju zawodowego Opiekun stażu
2) Przygotowanie sprawozdania
i prezentacji dorobku zawodowego maj 2017 • Sprawozdanie
i prezentacja Opiekun stażu
3) Przygotowanie się do egzaminu maj 2017 Opiekun stażu
4) Uwzględnianie w pracy:
• Rozporządzenie MEN
z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
• Rozporządzenie MEN
z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
• Rozporządzenia MEN z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych cały okres stażu • teczka z aktami prawnymi
• dokumentacja ucznia sporządzona w oparciu o dane rozporządzenie
Plan może ulec korekcie w trakcie trwania stażu
Opracowała mgr Lilianna Szymańska

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.