![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Katarzyna Motyka, 2016-10-13 Wyszków Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Agnieszka Motyka nauczyciel przedmiotów zawodowych – technik cyfrowych procesów graficznych okres stażu: 01.09.2015 r. - 31.05.2018 r. UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOLY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 1). L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji 1 Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, Programu Rozwojowego Szkoły. IX/X 2015 r. Notatki 2 Udział w różnych formach pracy szkoły Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem Wg harmonogramu Wg planu pracy szkoły W okresie stażu Protokoły posiedzeń rady pedagogicznej Notatki Sprawozdania Aktywna działalność w zespole przedmiotowym i ewaluacyjnym Układanie testów do egzaminów próbnych i analiza wyników egzaminów Organizacja/współorganizacja konkursów, imprez i uroczystości szkolnych według planu pracy szkoły 3 Współpraca z Samorządem Uczniowskim Pełnienie funkcji kierownika/opiekuna wycieczek W okresie stażu Sprawozdania Artykuły na stronie internetowej szkoły Współpraca podczas organizacji akademii szkolnych i różnorodnych imprez szkolnych 4 Współpraca z Radą Rodziców Organizowanie spotkań z rodzicami: • Opracowanie tematyki godzin wychowawczych wspólnie z rodzicami • Współorganizacja wycieczek i imprez klasowych Wg harmonogramu W okresie stażu Wpisy w dzienniku klasowym Plany spotkań z rodzicami Udział w konsultacjach indywidualnych POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 2). L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji 1 Współpraca z opiekunem stażu Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Wg harmonogramu obserwacji Karty obserwacji zajęć, scenariusze zajęć Scenariusze zajęć, karty obserwacji Notatki, uwagi, sprawozdania zespołu Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Konsultacje z opiekunem stażu 2 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. Aktywny udział w szkoleniach i warsztatach W okresie stażu Protokoły posiedzeń rady pedagogicznej Notatki Zaświadczenia Protokoły szkoleń Karty obserwacji Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych i szkolnych formach doskonalenia zawodowego Udział w zajęciach otwartych organizowanych przez innych nauczycieli Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli Gromadzenia własnej biblioteki POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZACYCH SYSTEMU OŚWIATY, Z UWGLEDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 1, pkt. 3) L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji 1 Analiza prawa oświatowego Analiza Karty Nauczyciela; W okresie stażu Notatki Analiza Ustawy o systemie oświaty; Analiza rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Analiza rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. 2 Analiza wszelkiej dokumentacji regulującej zasady funkcjonowania i organizacji szkoły Analiza Statutu Szkoły W okresie stażu Notatki Analiza WZO Analiza Szkolnego Programu Wychowawczego Analiza Planu Rozwojowego Szkoły Analiza regulaminów: Rady Pedagogicznej. Rady Rodziców, Samorządy Uczniowskiego Analiza przepisów BHP szkoły UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§ 7, ust. 2, pkt. 1) L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) VIII/IX 2015 r. W okresie stażu VIII/IX 2015 r. Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Sprawozdania Przedłożenie planu rozwoju zawodowego Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego Przygotowanie planu rozwoju zawodowego 2 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Ustalenie zasad współpracy IX 2015 r. W okresie stażu Kontrakt Konspekty zajęć Karty obserwacji zajęć Ustalenie terminów konsultacji z opiekunem Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowanie konspektów, analiza zajęć Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek. W okresie stażu VI 2018 r. VI 2018 r. Wpisy w dokumentacji stażu Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Wniosek wraz z dokumentacją formalną Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy pedagogicznej, popularyzacja wiedzy z nauczanych przedmiotów Opracowanie planów realizacji nauczania W okresie stażu Notatki Palny realizacji programów nauczania Przedmiotowy system oceniania Scenariusze lekcji Pomoce dydaktyczne Regulaminy i protokoły Sprawozdania Opracowanie i analiza przedmiotowego systemu oceniania Wprowadzenie do PSO elementów oceniania kształtującego Przeprowadzenia badania funkcjonowania PSO z elementami kształtującymi – opracowanie ankiet, analiza Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywizujących metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych. Wykonywanie pomocy dydaktycznych (gazetki klasowe, prezentacje multimedialne, testy) Publikacje prac z działalności dydaktycznej (scenariusze lekcji, materiały dydaktyczne w formie prezentacji multimedialnych ) Organizacja konkursów przedmiotowych, fotograficznych, graficznych Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły Dokumentacja dorobku życia szkoły W okresie stażu Wg harmonogramu Według potrzeb Strona internetowa szkoły Protokoły Gazetki szkolne Praca w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych Organizacja i współorganizacja uroczystości szkolnych Praca na rzecz promocji szkoły (przygotowywanie prezentacji, materiałów promocyjnych) Przygotowywanie materiałów tematycznych do gablot ściennych Uczestnictwo w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych obszarach Opracowanie szczegółowych konspektów. W okresie stażu Protokoły Notatki Adnotacje w dzienniku Plan pracy Analizy Konsultacja z opiekunem stażu. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły. Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonej lekcji Praca w zespole przedmiotowym, zespole ewaluacyjnym. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych, arkusze ocen Udział w diagnozach zewnętrznych UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH (§ 7, ust. 2, pkt. 2) L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji 1 Obserwacja i analiza możliwości uczniów Zbieranie informacji na temat uczniów. W okresie stażu Wg harmonogramu i organizacji roku szkolnego Notatki Protokoły Dzienniki Plan pracy, plan wychowawczy Teczka wychowawcy Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce. Współpraca z pedagogiem szkolnym w ramach pomocy uczniom z trudnościami Opieka nad uczniami zdolnymi – metoda projektu, e-learning Przygotowanie uczniów kończących szkołę do wejścia na rynek pracy – uczestnictwo w targach branżowych 2 Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. Wg harmonogramu spotkań W okresie stażu Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. Aktywna współpraca z wychowawcami klas. 3 Przekazywanie dziedzictwa kulturowego Organizacja i współorganizacja wycieczek i wyjść kulturalnych – muzea, galerie sztuki, kino, teatr W okresie stażu Sprawozdania Karty wycieczek UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 3) L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji 1 Wykorzystanie komputera i Internetu do poszukiwania informacji Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego nauczycieli (portale poświęcone awansowi) W okresie stażu Wydruki, notatki Korzystanie ze storn internetowych MENiS oraz innych poświęconych tematyce nauczycielskiej 2 Publikacje w Internecie Publikacja w Internecie materiałów dotyczących pracy dydaktycznej – scenariusze zajęć, prezentacje multimedialne, W okresie stażu Wydruki, adresy stron internetowych Publikacja planu rozwoju zawodowego 3 Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy dydaktycznej Przygotowywanie scenariuszy, materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, kart pracy, sprawozdań W okresie stażu Według potrzeb Notatki, zdjęcia, portfolio Wykorzystanie Internetu na zajęciach Przygotowanie prezentacji szkoły Opracowanie i przygotowanie materiałów na stronę szkoły Przygotowanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań i innych materiałów 4 Wykorzystanie komputera i Internetu na zajęciach do pracy z uczniami Wykorzystanie poczty elektronicznej i Internetu do otrzymywanie od uczniów prac do oceny W okresie stażu Notatki Realizowanie przez uczniów projektów wymagających posługiwania się Internetem i komputerem – metoda projektu (webquest) UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 4) L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji 1 Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Udział w kursach i szkoleniach W okresie stażu Zaświadczenia, notatki Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma). 2 Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych Zapoznanie z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną oraz z zaleceniami pracy z tymi uczniami W okresie stażu Notatki Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwację. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych. 3 Studiowanie literatury Zapoznawanie się z literaturą z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki W kresie stażu Notatki UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 2, pkt. 5) L.p. Zadania Formy realizacji Termin Forma dokumentacji 1 Uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. W okresie stażu Wg harmonogramu Protokoły, notatki, plany realizacji programów nauczania Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne 2 Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności. Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy na jego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN. W okresie stażu Notatki Analiza przepisów prawa oświatowego Współpraca z pedagogiem szkolnym Plan ma charakter otwarty i może być modyfikowany w trakcie realizacji stażu mgr inż. Agnieszka Motyka Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |