Katalog JOANNA MOŚCICKA, 2016-10-13 RÓŻAN Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Nauczyciel mianowany : Joanna Mościcka Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2014r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2017r. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. -wstępna analiza własnych umiejętności. - zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - sporządzenie planu rozwoju zawodowego. - śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela. - uzyskanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu. - założenie teczki „Awans zawodowy” sierpień 2014 sierpień/wrzesień 2014 wrzesień 2014 wrzesień 2014 w okresie stażu w okresie stażu wrzesień 2014 Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły Wydruki z Internetu Teczka stażu zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentacji - praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego - uzyskanie oceny dorobku zawodowego. cały okres stażu cały okres stażu czerwiec 2017 Teczka „Awans zawodowy” Ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. czerwiec 2017 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły -udział w konferencjach, warsztatach i kursach -udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia warsztatu i metod pracy na bieżąco cały okres stażu Zaświadczenia, potwierdzenia uczestnictwa Potwierdzenie dyrektora szkoły Gromadzenie świadectw, potwierdzeń sprawozdań, itp. Przeprowadzenie analizy własnej pracy - hospitacje zajęć przeprowadzone przez dyrektora szkoły, ewaluacja i samoocena przeprowadzonych zajęć w ciągu stażu zgodnie z terminami Konspekty lekcji, arkusze hospitacji Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły. -analiza dokumentów obowiązujących w szkole -aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych cały okres stażu cały okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły Potwierdzenia dyrektora szkoły Aktywne rozwijanie zdolności uczniów. - prowadzenie koła zainteresowań dla uczniów szczególnie uzdolnionych, - zorganizowanie konkursów szkolnych z zakresu nauczanych przedmiotów - prowadzenie zajęć dla uczniów mających kłopoty w nauce cały okres stażu w okresie stażu cały okres stażu Harmonogramy zajęć dodatkowych, dyplomy potwierdzające udział w konkursach międzyszkolnych, sprawozdania z przeprowadzonych konkursów szkolnych , potwierdzenia dyrektora szkoły Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej -udział w warsztatach dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej -dbałość o wystrój i wygląd pomieszczenia dydaktycznego -przygotowanie wraz z uczniami pomocy dydaktycznych cały okres stażu Zaświadczenia, certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w odbytych szkoleniach metodycznych Gromadzenie pomocy dydaktycznych Opracowanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej - konstruowanie testów - konstruowanie ankiet do diagnozowania pracy dydaktycznej i wychowawczej cały okres stażu Druki testów Druki ankiet Organizowanie uroczystości szkolnych - zachęcanie uczniów do aktywnego zaangażowania w przygotowywanie okolicznościowych akademii cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły o przygotowaniu i przeprowadzeniu uroczystości Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych - praca w zespole przedmiotowym w okresie stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły Udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE - przygotowanie sali do egzaminu, udział w przebiegu egzaminu zgodnie z funkcją wyznaczoną przez dyrektora szkoły zgodnie z harmonogramem Potwierdzenie dyrektora szkoły Samodzielne studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych - lektura i analiza literatury fachowej w poszukiwaniu nowych metod aktywizujących do wykorzystania w pracy z uczniami na bieżąco Wykaz przeczytanej literatury i opis jej wpływu na efekty pracy § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, pomocy dydaktycznych -stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej, np. sprawozdań, zestawień, -wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole (testy, sprawdziany, prezentacje multimedialne), -wykorzystanie komputera do przygotowania wystroju klasy i dekoracji na uroczystości szkolne, -wykorzystanie komputera do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego cały okres stażu Przykładowe sprawozdania Dokumentacja stażu Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach lekcyjnych i dodatkowych. -opracowanie wraz uczniami gazetki ściennej lub wystawy związanej z nauczanymi przeze mnie przedmiotami -tworzenie prezentacji multimedialnych - wykorzystanie na lekcjach interaktywnego atlasu historycznego, foliogramów multimedialnych oraz podręcznika multimedialnego cały okres stażu Zdjęcia opracowanych gazetek ściennych / wystawek prac, potwierdzenia dyrektora szkoły Publikowanie w Internecie swoich osiągnięć - opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego - publikowanie konspektów lekcji oraz scenariuszy uroczystości i imprez szkolnych w ciągu stażu Wydruki internetowe Korzystanie z zasobów Internetu -wykorzystywanie informacji znalezionych w Internecie w pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczyciela cały okres stażu Wydruki internetowe § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Współpraca z innymi nauczycielami szkoły -pomoc nauczycielowi stażyście/kontraktowemu w opracowaniu planu rozwoju zawodowego, -obserwowanie zajęć otwartych prowadzonych przez stażystę/kontraktowego, służenie radą, doświadczeniem, -przygotowanie i przeprowadzenie lekcji otwartych – prezentowanie warsztatu pracy (scenariusze i inne materiały edukacyjne zgodnie z potrzebami szkoły Zaświadczenie Scenariusze lekcji koleżeńskich Współpraca z pedagogiem szkolnym - analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych, realizacja zaleceń pp-p - rozmowy dotyczące uczniów mających problemy w nauce na bieżąco Dokumentacja szkolna Notatki własne Udział w pracach zespołów przedmiotowych -opracowanie sprawozdań zgodnie z potrzebami szkoły sprawozdania § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Opracowanie planu kółka dotyczącego nauczanych przedmiotów dla uczniów zainteresowanych poszerzeniem i utrwalaniem swoich wiadomości -opracowanie i wdrożenie planu kółka okres stażu Zapisy w dzienniku kółka Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej - dostosowanie wymagań do możliwości ucznia - zachęcanie uczniów do udziału w dodatkowych zajęciach mających na celu pokonanie trudności w nauce na bieżąco Potwierdzenie dyrektora szkoły Wdrażanie programu profilaktyki i wychowawczego - uświadomienie uczniom zagrożeń płynących z agresji, przemocy, nadużywania środków odużajacych, alkoholu i nikotyny - prowadzenie pogadanek, dyskusji, rozmów cały okres stażu Program profilaktyki i wychowawczy zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną §8 ust.2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Wykonywanie powierzonych zadań w komisjach egzaminacyjnych -udział w szkoleniach, uczestnictwo w komisjach egzaminacyjnych wg harmonogramu Zaświadczenie dyrektora szkoły § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku - angażowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych i pozaprzedmiotowych - współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych -organizowanie wycieczek do kina, muzeum, teatru okres stażu Karta wycieczki, zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Realizowanie zadania opiekuńczo-wychowawczych nauczyciela -wycieczki -rozpoznawanie trudnej sytuacji uczniów (kontakty z pedagogiem, rodzicami), -aktywne pełnienie dyżurów nauczycielskich w trakcie przerw śródlekcyjnych - informacja zwrotna do uczących na temat zaobserwowanych podczas dyżurów problemów cały okres stażu Karty wycieczek, zaświadczenia Współpraca z organizacjami, instytucjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz uczniów i edukacji w środowisku lokalnym. -współpraca z policją (prelekcje, pogadanki, pikniki), -współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Makowie Maz. -współpraca z Samorządem Uczniowskim szkoły (akcje, konkursy, inne przedsięwzięcia), -współpraca z Radą Rodziców cały okres stażu Zaświadczenia, opis współpracy Zaświadczenie opiekuna SU Współpraca z wydawnictwami -uczestnictwo w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa - pozyskiwanie pomocy dydaktycznych cały okres stażu Potwierdzenie udziału w warsztatach Podręczniki i wykazy otrzymanych pomocy § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. -stała współpraca z rodzicami, poznawanie środowisk wychowanków, diagnozowanie problemów, ustalenie metod pracy i pomocy, ich wyniki i wnioski - opieka nad uczniem mniej zdolnym, wyrównywanie braków, zachęcanie do korzystania z pomocy koleżeńskiej cały okres stażu Ankiety, notatki własne Dokumentacja szkolna Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych wśród uczniów - rozpoznanie przypadków uczniów wymagających szczególnej pomocy ze strony nauczyciela, zdiagnozowanie problemów, - opis sposobu pomocy, planowane a uzyskane efekty w okresie stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opisy przypadków, analiza podjętych działań i wnioski Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |