![]() |
![]() |
Katalog JOANNA DUSZCZAK, 2016-10-13 Śrem Język angielski, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : mgr JOANNA DUSZCZAK Stanowisko : mianowany nauczyciel języka angielskiego Data rozpoczęcia stażu : 01. 09. 2016 r. Planowany termin zakończenia stażu : 31. 05. 2019 r. Miejsce odbywania stażu : Szkoła Podstawowa nr 6 im. Braci Barskich w Śremie PLANOWANE DZIAŁANIA I ZADANIA W OKRESIE ODBYWANIA STAŻU SŁUŻĄ ROZWOJOWI KOMPETENCJI NAUCZYCIELA , WSPIERAJĄ ROZWÓJ SZKOŁY ORAZ SŁUŻĄ WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI UCZNIA CEL GŁÓWNY: • uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego CELE POŚREDNIE: • podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy , • doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, • tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów, • doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej, • realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły, • wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami i instytucjami. Podstawy prawne: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2003r. nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami). • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 0 poz. 393 z 26 marca 2013r.) CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli : -- rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013r. - Karta Nauczyciela. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. VIII/IX.2016r. na bieżąco IX. 2016r. notatki wniosek o rozpoczęcie stażu zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 2. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego za okres stażu . Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. VI.2019r. VI.2019r. sprawozdanie ocena dorobku zawodowego przez dyrektora szkoły wniosek WYMAGANIA § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki nauczyciela anglisty. na bieżąco materiały, testy i inne pomoce dydaktyczne, 2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Ukończenie studiów podyplomowych z organizacji i zarządzania oświatą. w okresie stażu świadectwo ukończenia 3. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych zgodnie z planem pracy szkoły. zgodnie z planem pracy szkoły listy obecności, 4. Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego Udział w kursach, konferencjach, warsztatach metodycznych i szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. okres stażu zaświadczenia o udziale 5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności . Studiowanie literatury przedmiotu, czasopism , nowości wydawniczych i wykorzystywanie ich w pracy. okres stażu wykaz literatury 6. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi funkcjonowania i organizacji pracy szkoły . Ponowna analiza dokumentacji regulującej prawne podstawy funkcjonowania szkoły: - statut szkoły, WSO, program wychowawczy, regulamin pracy. na bieżąco wg potrzeb szkoły praca w zespołach 7. Organizowanie, współorganizowanie oraz przygotowywanie uczniów do udziału w różnych konkursach językowych Czynny udział przy organizacji konkursów szkolnych, międzyszkolnych i rejonowych. Opracowywanie regulaminów konkursów. Przygotowywanie uczniów do konkursów językowych. okres stażu zdjęcia, notatki, zaświadczenia 8. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów . Aktywny udział we wdrażaniu WSO. Opracowanie wymagań z języka angielskiego. Zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania. cały okres stażu wymagania z języka angielskiego § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych oraz prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera, Internetu i tablicy interaktywnej. Prowadzenie dziennika elektronicznego. Wykorzystanie technik komputerowych w opracowaniu: - dokumentacji awansowej - dokumentów szkolnych ( testy, sprawdziany, plany pracy, sprawozdania, podziękowania, dyplomy, itp.) Wykorzystanie w codziennej pracy innych narzędzi : tj. drukarki , skanera , ksera i faxu, aparatu fotograficznego . na bieżąco okres stażu na bieżąco zapisy w dzienniku przykładowe testy, ćwiczenia dla uczniów testy, sprawdziany potwierdzenia, zdjęcia, 2. Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Systematyczne zapoznawanie się z ofertą szkoleniową przy wykorzystaniu serwisów edukacyjnych . Udział w szkoleniach e-learningowych. Korzystanie podczas lekcji z internetowych programów i słowników multimedialnych. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego za pośrednictwem Internetu. Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego i sprawozdania za okres stażu. Wykorzystanie telefonu komórkowego i skrzynki e-mail do korespondencji z wydawnictwami, instytucjami , rodzicami i nauczycielami. okres stażu na bieżąco IX.2016r. VI.2019r. na bieżąco strony internetowe strony www strony www WWW.edux.pl 3. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. Opracowywanie dodatkowych materiałów do nauki j. angielskiego i przekazywanie ich administratorowi do umieszczenia na stronie internetowej szkoły. okres stażu materiały § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli stażystów i kontraktowych. Aktywny udział i wymiana doświadczeń w ramach zespołu przedmiotowego nauczycieli języka angielskiego. okres stażu potwierdzenia notatki sprawozdania ze spotkań 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń , metod i form pracy. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami ubiegającymi się o wyższy stopień awansu zawodowego. Udostępnianie posiadanych konspektów zajęć, planów, sprawozdań, scenariuszy. Dzielenie się swoją wiedzą poprzez nauczycielskie fora internetowe i portale edukacyjne . okres stażu okres stażu okres stażu zaświadczenia o publikacjach, strony www strony www § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie , wdrożenie i realizacja programu zajęć pozalekcyjnych” Koła Języka Angielskiego”. okres stażu plan zajęć koła, opis realizacji, jego ewaluacja § 8 ust.2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Kwalifikacje egzaminatora OKE w zakresie egzaminu gimnazjalnego i maturalnego z języka angielskiego Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu z języka angielskiego. wg harmonogramu OKE dokument potwierdzający kwalifikacje § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych. Współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez. Udział w przygotowywaniu Dnia Języków Obcych. Angażowanie się w prowadzone w szkole akcje charytatywne. Czynny udział w Dniach Otwartych Szkoły. okres stażu scenariusze imprez, zdjęcia 2.Organizacja lub współorganizowanie wycieczek szkolnych. Sprawowanie funkcji opiekuna podczas wycieczek, wyjść i wyjazdów pozaszkolnych . okres stażu karta wycieczki 3.Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów i organizowanie pomocy uczniom z problemami. na bieżąco w okresie stażu • notatki, rozmowy z rodzicami 4. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka obcego. Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w nauce . okres stażu program zajęć, lista uczestników, § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Nawiązanie współpracy z wydawnictwami językowymi. Stały kontakt z konsultantami wydawnictw w celu pozyskiwania pomocy dydaktycznych oraz nagród dla uczniów biorących udział w konkursach językowych. w okresie stażu plakaty, książki 2.Współpraca z pedagogiem szkolnym. Konsultacje i współpraca z pedagogiem w sprawach wychowawczych, wspólne poszukiwanie alternatyw dla danego problemu. wg. potrzeb • adnotacje w dokumentacji 3.Współpraca z biblioteką szkolną . Rozbudzenie potrzeb czytelniczych uczniów poprzez przeprowadzenie szkolnego konkursu czytelniczego w języku angielskim z wykorzystaniem zbiorów biblioteki szkolnej . w okresie stażu • regulamin konkursu 4. Współpraca z Samorządem Uczniowskim . Pomoc w organizacji imprez szkolnych i akcji charytatywnych. według harmonogramu zdjęcia, potwierdzenia 5.Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną Stosowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej zawartych w opiniach i orzeczeniach uczniów. okres stażu • zapisy w dzienniku 6.Współpraca z rodzicami. Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami w sprawie postępów uczniów w nauce i zachowaniu. Konsultacje indywidualne i telefoniczne wg potrzeb. wg potrzeb okres stażu • notatki ze spotkań § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych . Podjęcie działań naprawczych w celu rozwiązania problemu. okres stażu opis i analiza Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodne z potrzebami szkoły i własnymi. Śrem, 01.09.2016r Podpis nauczyciela: ……………….......................... Data zatwierdzenia planu: ………............................. Podpis Dyrektora: ................................................. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |