Katalog

Katarzyna Pasik-Rydzeńska, 2016-10-03
Nakło nad Notecią

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego - dyplomowanie

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Katarzyna Pasik-Rydzeńska
nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Konstytucji 3. Maja w Nakle nad Notecią
Okres trwania stażu: 1.09.2013r. - 31.05.2016r.
Informacje o nauczycielu
Imię i nazwisko: Katarzyna Pasik-Rydzeńska
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2013r.
Data planowanego ukończenia stażu: 31.05.2016r.
Staż pracy pedagogicznej: 15,5 lat
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Posiadane kwalifikacje:
• Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy – Specjalność języka niemieckiego
• Uniwersytet Szczeciński – Filologia Germańska – Uzupełniające studia magisterskie
• Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy – Specjalność języka angielskiego

Cele stażu

• pogłębianie wiedzy i umiejętności
• doskonalenie warsztatu, metod i form pracy
• podnoszenie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych
• rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka angielskiego
• podniesienie jakości pracy szkoły
• spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Czynności organizacyjne

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
• Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego
• Wstępna ocena własnych umiejętności – samoocena - świadomość posiadanych kompetencji i umiejętności zawodowych
• Planowanie rozwoju zawodowego
• Dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
znajomość procedury awansu zawodowego; złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; opracowanie i przedłożenie planu rozwoju zawodowego

2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
• Systematyczne gromadzenie i porządkowanie dokumentów związanych z realizacją planu rozwoju
potwierdzenia, zaświadczenia, scenariusze, programy, zdjęcia, opracowane materiały, kserokopie, załączniki, itp.

3. Analiza i ocena umiejętności i kompetencji zawodowych w chwili zakończenia stażu
• Autorefleksja nad podjętymi zadaniami
• Diagnoza w zakresie zgodności realizowanych zadań z planem rozwoju
• Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
sprawozdanie; ocena dorobku zawodowego

4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne
• Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne
wniosek o postępowanie kwalifikacyjne

Zadania wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013r.

§ 8. ust. 2. pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
1. Pogłębianie własnej wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i studiowanie fachowej literatury
2. Korzystanie z portali internetowych o tematyce edukacyjnej
3. Udział w warsztatach metodycznych, webinariach oraz szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo Macmillan
4. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej
5. Udział w pracach Rady Pedagogicznej i zespołu przedmiotowego
- Konsultowanie i ustalanie wspólnych działań dydaktyczno-wychowawczych
- Przygotowanie i przeprowadzenie testów kompetencji językowych dla uczniów klas 3 i 5 w ramach pracy nad ewaluacją wewnętrzną szkoły
6. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów:
- Szkolny Konkurs Języka Angielskiego
- Szkolny Konkurs Recytatorski
- Szkolny oraz Gminny Konkurs Literowania w Języku Angielskim
7. Motywowanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach wewnętrznych i zewnętrznych
8. Prowadzenie zajęć dla uczniów zdolnych oraz zajęć wyrównawczych
9. Prowadzenie zajęć z języka angielskiego dla dzieci 5-6 letnich w oddziałach zerowych
10. Sprawowanie opieki nad wystrojem i wyposażeniem pomieszczenia dydaktycznego
11. Pomoc w organizacji i prowadzenie Festynu „Zdrowo i rodzinnie z Trójką”
§ 8. ust. 2. pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Wykorzystywanie technologii komputerowej do opracowywania dokumentacji szkolnej, tworzenia materiałów związanych z pracą dydaktyczną i awansem zawodowym
2. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablic interaktywnych i Internetu
3. Wykorzystywanie zasobów Internetu: korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli na stronach internetowych i portalach pedagogicznych. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego.
4. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej i informacyjnej - przygotowanie przez uczniów różnorodnych materiałów na zajęcia, korzystanie przez uczniów ze słowników internetowych

§ 8. ust. 2. pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
1. Aktywna praca w zespołach nauczycielskich
2. Współpraca z nauczycielami języka angielskiego poprzez udostępnianie opracowanych dokumentów, pomocy dydaktycznych, wspólne przygotowywanie narzędzi potrzebnych w pracy dydaktycznej
3. Prowadzenie otwartych zajęć
4. Współpraca z pedagogiem szkolnym
5. Przygotowanie i opublikowanie materiałów dotyczących doświadczeń z pracy (plan rozwoju, scenariusze zajęć, itp.)

§ 8. ust. 2. pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu pracy dla kółka lingwistycznego
2. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu zajęć przygotowujących uczniów klas 6 do sprawdzianu zewnętrznego
3. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu Gminnego Konkursu Literowania w Języku Angielskim

§ 8. ust. 2. pkt. 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub
opiekuńczych
1. Praca z uczniami klas 4-6 mającymi trudności w nauce języka angielskiego poprzez prowadzenie zajęć wyrównawczych
2. Organizowanie różnych konkursów oraz przygotowywanie uczniów do udziału w nich
3. Współorganizowanie i prowadzenie Festynu „Zdrowo i rodzinnie z Trójką”
4. Poszerzenie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie studiów podyplomowych z zakresu logopedii szkolnej

§ 8. ust. 2. pkt. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
1. Współpraca z wydawnictwami językowymi Macmillan i Oxford
2. Współpraca z pedagogiem szkolnym
§ 8. ust. 2. pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
1. Opis i analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi: diagnoza, ustalenie metod i form działania, systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemów


Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi autora planu.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.