Katalog Katarzyna Pasik-Rydzeńska, 2016-10-03 Nakło nad Notecią Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - dyplomowaniePLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Katarzyna Pasik-Rydzeńska nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Konstytucji 3. Maja w Nakle nad Notecią Okres trwania stażu: 1.09.2013r. - 31.05.2016r. Informacje o nauczycielu Imię i nazwisko: Katarzyna Pasik-Rydzeńska Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2013r. Data planowanego ukończenia stażu: 31.05.2016r. Staż pracy pedagogicznej: 15,5 lat Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Posiadane kwalifikacje: • Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy – Specjalność języka niemieckiego • Uniwersytet Szczeciński – Filologia Germańska – Uzupełniające studia magisterskie • Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy – Specjalność języka angielskiego Cele stażu • pogłębianie wiedzy i umiejętności • doskonalenie warsztatu, metod i form pracy • podnoszenie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych • rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka angielskiego • podniesienie jakości pracy szkoły • spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Czynności organizacyjne 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego • Wstępna ocena własnych umiejętności – samoocena - świadomość posiadanych kompetencji i umiejętności zawodowych • Planowanie rozwoju zawodowego • Dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami znajomość procedury awansu zawodowego; złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; opracowanie i przedłożenie planu rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Systematyczne gromadzenie i porządkowanie dokumentów związanych z realizacją planu rozwoju potwierdzenia, zaświadczenia, scenariusze, programy, zdjęcia, opracowane materiały, kserokopie, załączniki, itp. 3. Analiza i ocena umiejętności i kompetencji zawodowych w chwili zakończenia stażu • Autorefleksja nad podjętymi zadaniami • Diagnoza w zakresie zgodności realizowanych zadań z planem rozwoju • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego sprawozdanie; ocena dorobku zawodowego 4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne • Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne wniosek o postępowanie kwalifikacyjne Zadania wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013r. § 8. ust. 2. pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Pogłębianie własnej wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i studiowanie fachowej literatury 2. Korzystanie z portali internetowych o tematyce edukacyjnej 3. Udział w warsztatach metodycznych, webinariach oraz szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo Macmillan 4. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej 5. Udział w pracach Rady Pedagogicznej i zespołu przedmiotowego - Konsultowanie i ustalanie wspólnych działań dydaktyczno-wychowawczych - Przygotowanie i przeprowadzenie testów kompetencji językowych dla uczniów klas 3 i 5 w ramach pracy nad ewaluacją wewnętrzną szkoły 6. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów: - Szkolny Konkurs Języka Angielskiego - Szkolny Konkurs Recytatorski - Szkolny oraz Gminny Konkurs Literowania w Języku Angielskim 7. Motywowanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach wewnętrznych i zewnętrznych 8. Prowadzenie zajęć dla uczniów zdolnych oraz zajęć wyrównawczych 9. Prowadzenie zajęć z języka angielskiego dla dzieci 5-6 letnich w oddziałach zerowych 10. Sprawowanie opieki nad wystrojem i wyposażeniem pomieszczenia dydaktycznego 11. Pomoc w organizacji i prowadzenie Festynu „Zdrowo i rodzinnie z Trójką” § 8. ust. 2. pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystywanie technologii komputerowej do opracowywania dokumentacji szkolnej, tworzenia materiałów związanych z pracą dydaktyczną i awansem zawodowym 2. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablic interaktywnych i Internetu 3. Wykorzystywanie zasobów Internetu: korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli na stronach internetowych i portalach pedagogicznych. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. 4. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej i informacyjnej - przygotowanie przez uczniów różnorodnych materiałów na zajęcia, korzystanie przez uczniów ze słowników internetowych § 8. ust. 2. pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 1. Aktywna praca w zespołach nauczycielskich 2. Współpraca z nauczycielami języka angielskiego poprzez udostępnianie opracowanych dokumentów, pomocy dydaktycznych, wspólne przygotowywanie narzędzi potrzebnych w pracy dydaktycznej 3. Prowadzenie otwartych zajęć 4. Współpraca z pedagogiem szkolnym 5. Przygotowanie i opublikowanie materiałów dotyczących doświadczeń z pracy (plan rozwoju, scenariusze zajęć, itp.) § 8. ust. 2. pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu pracy dla kółka lingwistycznego 2. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu zajęć przygotowujących uczniów klas 6 do sprawdzianu zewnętrznego 3. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu Gminnego Konkursu Literowania w Języku Angielskim § 8. ust. 2. pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Praca z uczniami klas 4-6 mającymi trudności w nauce języka angielskiego poprzez prowadzenie zajęć wyrównawczych 2. Organizowanie różnych konkursów oraz przygotowywanie uczniów do udziału w nich 3. Współorganizowanie i prowadzenie Festynu „Zdrowo i rodzinnie z Trójką” 4. Poszerzenie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie studiów podyplomowych z zakresu logopedii szkolnej § 8. ust. 2. pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z wydawnictwami językowymi Macmillan i Oxford 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym § 8. ust. 2. pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi: diagnoza, ustalenie metod i form działania, systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemów Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi autora planu. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |