Katalog Anna Byczkowska, 2016-08-18 Goleniów Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju nauczyciela mianowanego (matematyka Gimnazjum)Anna Byczkowska Nauczyciel mianowany Gimnazjum Publiczne im. Noblistów Polskich w Przybiernowie PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Plan opracowany został zgodnie z ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Tutaj Zadania oznaczone są literami, a Formy realizacji – wypunktowane. W moim planie pod każdym paragrafem mam tabelki z dodatkowymi kolumnami: Termin realizacji i Sposób dokumentowania.) § 8. 2. 1) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły; A. Doskonalenie kompetencji zawodowych. Wzbogacenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w szkoleniach, kursach, warsztatach i szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. Ewaluacja własnych działań dydaktycznych. B. Indywidualizacja nauczania. Diagnozowanie wiedzy i umiejętności uczniów z matematyki (z wydawnictwem WSiP). Przeprowadzanie próbnych Testów Gimnazjalnych z matematyki. Praca z uczniem zdolnym oraz z uczniem słabszym. Stosowanie metod aktywizujących. C. Uczestniczenie w pracach organów szkoły. Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych. Uczestnictwo w pracach zespołu matematyczno-przyrodniczego. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania i wychowania. D. Autoewaluacja. Monitorowanie efektywności własnej pracy. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. § 8. 2. 2) wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; A. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, analiz, dyplomów, scenariuszy, … Korzystanie z programów i portali edukacyjnych oraz zasobów informacyjnych Internetu. B. Prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej. Prowadzenie lekcji matematyki w pracowni komputerowej. C. Opracowywanie prezentacji komputerowych. Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji na lekcjach matematyki. D. Zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej. Zachęcanie uczniów do wykorzystania informacji znajdujących się w Internecie w celu wykonania doświadczeń lub projektu edukacyjnego. Zadawanie multimedialnych prac domowych. § 8. 2. 3) umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli i stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; A. Publikowanie. Publikowanie na stronach portali internetowych przygotowanych testów sprawdzających. Opublikowanie własnego Planu Rozwoju na stronie internetowego portalu edukacyjnego. B. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Dzielenie się doświadczeniem na spotkaniach Forum nauczycieli matematyki. C. Praca w zespole przedmiotowym. Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów. Organizacja szkolnych etapów konkursów ogólnopolskich. D. Praca w zespołach szkolnych. Współpraca z nauczycielami w zespole wychowawczym i profilaktyki. §8.2. 4) b) wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, A. Wykonywanie zadań egzaminatora. Udział w pracach komisji egzaminacyjnych. B. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Przygotowywanie uczniów do Testu Gimnazjalisty. § 8. 2. 4) c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, A. Organizowanie dodatkowych zajęć. Prowadzenie nieodpłatnych zajęć koła „Sudoku i inne rozrywki logiczne”. Prowadzenie zajęć wyrównawczych z wykorzystaniem gier dydaktycznych. B. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych. Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu matematycznego „Myślę, więc jestem”. Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu Sudoku. C. Organizowanie imprez szkolnych. Organizacja „Pierwszego Dnia Wiosny” z rozrywką logiczną. Przeprowadzenie w szkole Tygodnia Matematycznego. D. Opracowanie i wdrożenie harmonogramów projektów edukacyjnych. Opracowanie harmonogramów projektów: „Kieszonkowe – mój budżet”, „Nobliści Polscy w liczbach”, „Moja klasa/szkoła statystycznie”. § 8. 2. 4) e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, A. Współpraca z wychowawcami i pedagogiem szkolnym. Spotkania, konsultacje, rozmowy. B. Współpraca z rodzicami. Systematyczny kontakt z rodzicami uczniów. C. Współorganizowanie imprez szkolnych. Pomoc w przeprowadzeniu szkolnego „Maratonu Mikołajkowego”. Przygotowanie uczniów i przeprowadzenie w szkole „Dnia Eksperymentu” z nauczycielem fizyki. D. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną Dostosowanie metod pracy w klasie terapeutycznej. § 8. 2. 5) umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony. A. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego lub wychowawczego. Opis problemu ucznia zdolnego lub ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału. Rozpoznawanie warunków sytuacji rodzinnej uczniów: rozmowy, wywiady, obserwacja. Powyższy plan może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. .............................................. podpis nauczyciela ........................................................................ data i podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |