Katalog

BOŻENA OCHMAN, 2016-08-18
Chorzów

Zajęcia przedszkolne, Różne

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

- n +

MEN- I/54/2


………………………………..
( pieczęć przedszkola/ szkoły)



INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

Imię i nazwisko dziecka: Kosma Brzesik, rocznik 2007
Rok szkolny: 2013/2014
Forma wychowania przedszkolnego: przedszkole

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:
1) mocne strony dziecka: Jest lubiane przez inne dzieci. Chętnie współpracuje
z rówieśnikami i pomaga im w potrzebie. Bierze aktywny udział
w grupowych zajęciach i zabawach. Ma bardzo dobre relacje z dorosłymi. Rozumie kierowane do niego komunikaty. Stosuje formy grzecznościowe i przestrzega normy społeczne. Potrafi się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania.
2) zauważone trudności: Nie zauważono słabych stron w zakresie funkcjonowania społecznego i odporności emocjonalnej.
3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Nie wymaga.
4) wskazówki dla rodziców: Postępowanie wychowawcze tak jak dotychczas.
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania:
1) mocne strony dziecka: Przelicza liczmany do 20 i więcej. Zna figury geometryczne. Wyznacza wynik dodawania i odejmowania. Potrafi dokonać prostej klasyfikacji elementów. Ustala równoliczność dwóch zbiorów oraz wskazuje więcej lub mniej elementów. Zna liczebniki porządkowe. Rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów. Zna liczby parzyste i nieparzyste. Wie na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia. Zna stałe następstwo dni
i nocy, pór roku, dni tygodnia. Potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru. Ma dobrą koncentracje i pamięć. Posiada dobrą sprawność rąk oraz koordynację wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania. Układa zdania, dzieli je na wyrazy a wyrazy na sylaby i głoski. Czyta wyrazy
i zdania. Lubi słuchać opowiadań czy baśni, rozumie treść i potrafi o nich opowiedzieć. Właściwie interpretuje sens rysunków oraz często stosowanych oznaczeń i symboli.
2) zauważone trudności: Nie zauważono słabych stron w zakresie umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania.
3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Nie wymaga.
4) wskazówki dla rodziców: Dalsze systematyczne wspomaganie w celu utrzymania efektów osiągniętych w przedszkolu.
3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo – ruchowej:
1) mocne strony dziecka: Jest sprawne fizycznie, ruchy są płynne i dobrze utrzymuje równowagę. Lubi rysować i kolorować. Rysowane szlaczki i litery utrzymuje
w liniaturze. Dobrze wycina nożyczkami. Chętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach. Potrafi wykonać ćwiczenia z zakresu motoryki dużej, biega, chwyta piłkę, rzuca do celu, wspinania się, podskakuje i przeskakuje przeszkody. Dba o swoje zdrowie.
2) zauważone trudności: Niezbyt prawidłowo trzyma ołówek przy rysowaniu.
3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Zachęcano do zmiany ułożenia palców na narzędziu pisarskim.
4) wskazówki dla rodziców: Zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie ołówka, kredki przy rysowaniu.
4. Samodzielności, w tym umiejętności do wykonywania czynności samoobsługowych:
1) mocne strony dziecka: Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych. Kulturalnie zachowuje się przy stole podczas posiłków. Dobrze wywiązuje się
z obowiązków dyżurnego. Samodzielnie ubiera się i rozbiera, wiąże sznurowadła. Dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież. Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.
2) zauważone trudności: Nie zauważono słabych stron w zakresie samodzielności i samoobsługi.
3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Nie wymaga.
4) wskazówki dla rodziców: Dalsze systematyczne wspomaganie w celu utrzymania efektów osiągniętych w przedszkolu.

III. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia
i zainteresowania
1) opis: Kosma ma wysoko rozwiniętą percepcję wzrokową i słuchową. Wykazuje również zdolność szybkiego zapamiętywania i kojarzenia faktów. Pracuje wytrwale, w dobrym tempie. Jest aktywny na zajęciach. Zawsze doprowadza pracę do końca. Ma dobrze rozwiniętą sprawność grafomotoryczną. Jest twórczy i pomysłowy a przy tym ambitny.
2) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu: W przedszkolu rozwijano zdolności dziecka głównie poprzez angażowanie do uczestnictwa w konkursach oraz prezentowaniu swoich umiejętności na uroczystościach przedszkolnych.
3) wskazówki dla rodziców: Wskazana kontynuacja i podtrzymywanie efektów pracy przedszkola.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku: Kosma jest pogodny i lubiany przez rówieśników. Jest dojrzały emocjonalnie. Potrafi właściwie reagować na sukcesy
i porażki. W trosce o innych jest gotowy nieść pomoc potrzebującym. Z dużym zaangażowaniem wykonuje powierzone mu funkcje i obowiązki. Jest kreatywny podczas zajęć i zabawy. Wypowiada się poprawną polszczyzną, ma duży zasób słów. Swoją wiedzą przekracza wymagania programowe. Cechuje go wysoka kultura osobista. Ma poczucie własnej wartości.
Osiągnął pełną gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole.












Chorzów, dnia 30.04.2014 r. …………………………………
( data i podpis nauczyciela) ( pieczęć i podpis dyrektora)
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.