Katalog BOŻENA OCHMAN, 2016-08-18 Chorzów Zajęcia przedszkolne, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓWSCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW DATA: 12.02.2016 roku GRUPA: Bulinki 6 i 5 latki PROWADZĄCA: Bożena Ochman ZAGADNIENIE PROGRAMOWE: kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. TEMAT DNIA: Zabawy przedszkolaków. CEL GŁÓWNY: kształcenie orientacji w schemacie ciała; rozszerzenie zakresu liczenia; rozwiązywanie działań matematycznych w zakresie 10; nabywanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej; doskonalenie percepcji słuchowej; CELE SZCZEGÓŁOWE: Dziecko: - nazywa i wskazuje części ciała; - rozróżnia stronę prawą i lewą; - liczy z dowolnego miejsca do przodu i do tylu; - potrafi wymienić liczby większe i mniejsze od liczby wskazanej przez N.; - wystukuje prosty rytm; - dzieli proste zdanie na wyrazy; - podejmuje próbę wyodrębnienia głosek w wyrazie; - rozwiązuje działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10; - koloruje starannie wyznaczone pola na karcie pracy; - uważnie słucha instrukcji N. METODA: słowna: instrukcja słowna, rozmowa, czynna – zadania stawiane do wykonania, oglądowa: pokaz oraz elementy metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. FORMA: praca z całą grupą, praca indywidualna. POMOCE DYDAKTYCZNE: płyta CD – zabawy muzyczno-ruchowe; ponumerowane krzesełka - tyle, ilu jest uczestników zabawy, kartoniki z liczbami do zawieszenia na szyję dla każdego dziecka, duże kostki do gry z cyframi, worek z różnymi przedmiotami, kartoniki z literami; liczydełka, karta pracy na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10; LITERATURA: Dziecięca matematyka – Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej. PRZEBIEG I ORGANIZACJA 1. Powitanie gości zebranych w Sali. 2. Powitanie kolegów i koleżanek różnymi częściami ciała (głową, prawą ręką, lewym łokciem, prawym kolanem, brzuszkiem) Dzieci otrzymują kartoniki z liczbami i odnajdują krzesełko z taką samą liczbą. 3. Zabawa matematyczna „Liczę do przodu i wspak od wybranej liczby”. 4. Zabawa matematyczna „Polowanie na tygrysa” w wersji ruchowej wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. 5. Zabawa muzyczno- ruchowa „Idziemy na spacerek”. 6. Zabawa z dużymi kostkami do gry „Liczymy wyrazy w zdaniu”. Ilość wyrazów w zdaniu prezentujemy na kostce. 7. Zabawa „Worek z niespodziankami”. Przyporządkowanie słyszanej głoski do odpowiedniej litery. Dzieci losują z worka wybrany przedmiot i wskazują literę, na którą rozpoczyna się ten wyraz. Próba dzielenia wyrazu na głoski. 8. Zabawa ruchowa doskonaląca orientację w schemacie ciała „Zgodna para” (CD1 utwór 27) z wykorzystaniem drewienek. 9. Zabawa rytmiczna „Deszczowa pogoda”- wystukiwanie rytmu spadających kropel deszczu na dzwonkach chromatycznych i drewienkach. 10. Rozwiązywanie działań na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem koralików matematycznych. 11. Karta pracy: SPRAWDŹ, CO JEST NA OBRAZKU-rozwiąż działania i pokoloruj na czerwono te pola, w których wynik jest równy liczbie 7, a na żółto te, w których wynik jest mniejszy lub większy niż 7. Dzieci siadają do stolików, gdzie przygotowane są kredki. 12. Prezentacja walentynkowych prac rodzicom. 13. Podziękowanie za przybycie i pożegnanie gości. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |