Katalog

Renata Kanwiszer, 2016-08-18
Łódź

Katarzyna Wiktorek
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Matematyka w działaniu.

- n +

Konspekt zajęć matematycznych: „Matematyka w działaniu”

Cele ogólne:
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Doskonalenie logicznego myślenia.
- Kształtowanie podstawowych pojęć matematycznych.
- Kształtowanie zgodnego współdziałania w grupie.

Cele operacyjne:
Uczeń:
- rozwija zainteresowania matematyczne
- doskonali logiczne myślenie
- kształtuje podstawowe pojęcia matematyczne
- zgodnie współpracuje w grupie

Metody i formy pracy:
Metody: słowna, praktycznego działania, zabawy dydaktyczne, praca z kartą pracy.
Formy pracy: indywidualna jednolita, zbiorowa jednolita i zbiorowa zróżnicowana

Pomoce dydaktyczne: „Matematyczne rozgrywki”. Gry edukacyjne dla dzieci w wieku szkolnym, Zofia Olejniczak i Joanna Wójcickiej, Wydawnictwo Annał, żetony w różnych kolorach, kości do gry, karty matematyczne, zeszyty do edukacji matematycznej, przybory do pisania.

Przebieg zajęć:

1. Zabawa integrująca zespół klasowy „Powitanie”
Uczniowie stają w kręgu. Nauczyciel wypowiada różne powitania. Uczniowie, którzy uważają, że zostali powitani machają do pozostałych uczniów.
- Witamy tych, którzy mają dziś dobry humor.
- Witamy tych, którzy lubią matematykę.
- Witamy tych, którzy mają niebieskie oczy.
- Witamy tych, którzy lubią dostawać prezenty.
- Witamy tych, którzy lubią długo spać.
(Nauczyciel upewnia się czy wszyscy uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w zabawie).

2. Obliczamy sumę lub różnicę. Uczniowie grają w parach i otrzymują dwie kości i po 10 żetonów w danym kolorze. Uczestnicy gry kolejno rzucają kośćmi. Każdy dodaje lub odejmuje liczbę wyrzuconych przez siebie oczek i stawia żeton na polu liczbą równą obliczonej sumie lub różnicy. (Uczeń decyduje jakie wykonuje działanie. Może kierować się stopniem trudności wylosowanych działań). Jeżeli pole jest już zajęte, wówczas ruch przejmuje kolejny gracz. Wygrywa uczeń, który pierwszy pozbędzie się swoich żetonów, lub ten, któremu pozostaje najmniejsza ich ilość.
3. Gra w karty matematyczne. Uczniowie grają w parach. Karty należy potasować i rozdzielić równo między graczy. Każdy uczeń kładzie odwrócone karty przed sobą. Gracze odkrywają po jednej karcie i dokonują porównania liczb jakie wskazują karty. Uczeń, który ma większą liczbę, zabiera obie karty. W momencie tzw. „wojny” czyli wyłożenia kart o takiej samej wartości, gracze odkrywają kolejną kartę, której wartość decyduje o wygranej. Gra kończy się w momencie wyczerpania wszystkich kart. Wygrywa ta osoba, która zdobyła więcej kart.
- Uczniowie zapisują do zeszytów wykonane działania i ich obliczenia.

4. Podsumowanie zadań i dokonanie oceny pracy.

5. Zadanie pracy domowej.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.