Katalog Anna Boryczka, 2016-08-18 Dobre Miasto Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO OPRACOWANY NA OKRES STAŻU POPRZEDZAJĄCY UBIEGANIE SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: mgr ANNA BORYCZKA Miejsce zatrudnienia: GIMNAZJUM PUBLICZNE im. JANA PAWŁA II W DOBRYM MIEŚCIE Zajmowane stanowisko: Nauczyciel Języka Angielskiego Posiadany stopień awansu zawodowego: Nauczyciel Mianowany Wymiar realizowanego stażu: 2 lata i 9 miesięcy Okres trwania stażu: od 01.09.2014 do 31.05.2017 Podstawa Prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 MARCA 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni Awansu Zawodowego przez nauczycieli 1. Wstęp Szansa awansu i uzyskania statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Myślę, że prawie trzyletnia praca według niniejszego planu podniesie moje umiejętności dydaktyczne, wychowawcze, a przede wszystkim przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i szkole. 2. Cele Stażu Cel Główny Uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego w wyniku postępowania kwalifikacyjnego. Cele Szczegółowe 1. Poznawanie nowych przepisów dotyczących systemu oświaty. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 3. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 4. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe. 5. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego. 6. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. 3. Czynności Organizacyjne LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego. IX 2014 r. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu. Wszczęcie postępowania. Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 1 Na bieżąco 2 Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: statutu, regulaminów, wewnątrzszkolnego oceniania, przedmiotowego oceniania, itp. IX 2014 r. Cały okres stażu Plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentami szkoły. 3 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Analiza własnej pracy. Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu – w formie elektronicznej lub papierowej (zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć itp.). Na bieżąco Czas trwania stażu Zgromadzone dokumenty. 4 Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. V 2017 r. Sprawozdanie. 5 Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Prawidłowe wypełnienie wniosku. VI 2017 r. Wniosek o podjęcie postepowania kwalifikacyjnego. 4. Zadania wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 1 MARCA 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 8 ust.2 pkt 1 "Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły". LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, lekcjach otwartych, konferencjach metodycznych i warsztatach. Na bieżąco Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach. Lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych. 2 Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych. Poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych. Wymiana doświadczeń i pomysłów związanych z procesem nauczania języków obcych. Na bieżąco Notatki własne. 3 Wdrażanie i analiza stosowania PO z języka angielskiego Zapoznanie uczniów oraz rodziców z PO. Stosowanie PO w ocenianiu bieżącym, śródrocznym oraz rocznym. IX 2014 r. IX 2015 r. IX 2016 r. Na bieżąco Zapiski w dzienniku elektronicznym. Przedmiotowe Ocenianie z języka angielskiego. 4 Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Aktywna praca w szkolnym zespole przedmiotowym. Praca w zespole nadzorującym przebieg egzaminów gimnazjalnych. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej Czas trwania stażu Sprawozdania z pracy zespołu przedmiotowego. Harmonogram dyżurów. Protokoły z przebiegu poszczególnych części egzaminów gimnazjalnych. Lista obecności na posiedzeniach Rady Pedagogicznej 5 Organizowanie i przeprowadzanie konkursów oraz przygotowywanie uczniów do konkursów z języka angielskiego. Opracowanie regulaminów konkursów organizowanych przez nauczycieli języka angielskiego. Opracowanie zestawów konkursowych. Przeprowadzenie szkolnych konkursów z języka angielskiego. Praca w komisjach konkursowych. Pozyskiwanie nagród na potrzeby organizowanych konkursów. Praca z uczniami biorącymi udział w konkursach szkolnych jak i międzyszkolnych. Czas trwania stażu Regulaminy konkursów. Zestawy konkursowe. Protokoły z przeprowadzonych konkursów. 6 Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych i przygotowywanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych i słabych. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego. Czas trwania stażu Program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych i słabszych. Program zajęć pozalekcyjnych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego. 7 Wzbogacanie warsztatu pracy. Pozyskiwanie zestawów podręczników dla uczniów oraz nauczycieli języka angielskiego. Współpraca z wydawnictwami językowymi. Wzbogacanie wyposażenia gabinetów języka angielskiego (plakaty tematyczne, mapy, gazetki okolicznościowe). Samodzielne wykonanie różnorodnych materiałów i pomocy dydaktycznych. Czas trwania stażu Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły. Przykładowe materiały i pomoce dydaktyczne. 8 Współpraca z wychowawcami klas. Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce bądź problemów wychowawczych. Czas trwania stażu Notatki własne. Adnotacje w dzienniku elektronicznym. 9 Przygotowanie i przeprowadzenie testów diagnozujących poziom znajomości języka angielskiego uczniów klas pierwszych oraz arkuszy próbnych egzaminów gimnazjalnych dla uczniów klas drugich i trzecich Przygotowanie i przeprowadzenie testów diagnozujących w klasach pierwszych. Sprawdzenie testów i podział uczniów na grupy według stopnia zaawansowania w poszczególnych zespołach klasowych. Przygotowanie arkuszy próbnych egzaminów gimnazjalnych dla uczniów klas drugich i trzecich oraz sprawdzenie ich. IX 2014 r. IX 2015 r. IX 2016 r. Wedle potrzeb Testy diagnozujące. Arkusze próbnych egzaminów gimnazjalnych. 10 Nadzorowanie egzaminów gimnazjalnych Udział w przeprowadzaniu egzaminów gimnazjalnych Wedle potrzeb Lista obecności na egzaminach gimnazjalnych. 11 Uzyskanie dobrych wyników uczniów z egzaminu gimnazjalnego. Systematyczna kontrola efektów nauczania poprzez częste bieżące ocenianie (sprawdziany, prace domowe, karty pracy, itp.) Przeprowadzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych w klasach drugich i trzecich. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla klas trzecich mających na celu przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego. Czas trwania stażu Wpisy w dzienniku elektronicznym. Arkusze egzaminacyjne Dziennik zajęć § 8 ust.2 pkt 2 "Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej". LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Opracowywanie pomocy dydaktycznych. Opracowywanie sprawdzianów, testów i kartkówek dla uczniów. Przygotowywanie i opracowywanie konkursów z języka angielskiego oraz regulaminów. Korzystanie z tablicy interaktywnej w trakcie zajęć. Czas trwania stażu Pomoce dydaktyczne. Sprawdziany, testy i kartkówki. Zestawy konkursowe. Regulaminy konkursów. 2 Publikacja materiałów w Internecie Publikacja wybranych materiałów i pomocy dydaktycznych w Internecie. Publikacja planu pracy. Wedle potrzeb Adresy stron www. 3 Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej Informacje o terminach szkoleń, konferencji i warsztatów. Pozyskiwanie informacji ze stron OKE, CKE i MEN. Wyszukiwanie oraz korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów i pomocy dydaktycznych. Czas trwania stażu Notatki własne. Adresy stron www. Materiały i pomoce dydaktyczne. 4 Posługiwanie się pocztą elektroniczną i faksem Elektroniczny kontakt z metodykiem, uczniami, rodzicami, nauczycielami. Wedle potrzeb Wydruki z poczty elektronicznej. Potwierdzenia nadania faksu. 5 Wykorzystanie nośników multimedialnych na zajęciach Odtwarzanie na zajęciach filmów edukacyjnych, utworów muzycznych przy użyciu nośników multimedialnych. Wedle potrzeb Adnotacje w scenariuszach zajęć. 6 Dokumentacja własnej pracy. Pisanie sprawozdań, notatek itd. Czas trwania stażu Dokumentacja. § 8 ust.2 pkt 3 "Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć". LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli, uczniów klas szóstych. Udział w szkoleniach WDN i dzielenie się własnymi doświadczeniami z nauczycielami. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów – organizowanie wspólnych przedsięwzięć. Udostępnianie nauczycielom przygotowanych scenariuszy lekcji, kart pracy, itp. Umieszczenie własnego planu rozwoju zawodowego i sprawozdania w Internecie. Czas trwania stażu Czas trwania stażu X 2014 r. VI 2017 r. Scenariusze zajęć. Lista obecności na Szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Protokoły Rad Pedagogicznych. Notatki własne. Zapiski w dzienniku elektronicznym. Adresy stron www. 2 Praca w zespole przedmiotowym Aktywny udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego. Realizacja przydzielonych zadań. Współtworzenie wymaganej dokumentacji. Wymiana doświadczeń. Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. Udostępnianie własnych materiałów i pomocy dydaktycznych. Czas trwania stażu Sprawozdania z działalności zespołu przedmiotowego. Dokumentacja. Notatki własne. Materiały zdobyte na szkoleniach. Własne materiały i pomoce dydaktyczne. 3 Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli oraz uczniów innych szkół Przygotowywanie i przeprowadzanie zajęć otwartych. Czas trwania stażu Scenariusze zajęć. § 8 ust.2 pkt 4a "Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich". LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu zajęć z języka angielskiego realizowanego na zajęciach dodatkowych. Opracowanie programu. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych według opracowanego programu. Ewaluacja programu. Czas trwania stażu Program. Dziennik zajęć. 2 Wdrażanie metod aktywizujących pracę na lekcjach języka angielskiego. Stosowanie metod aktywizujących na zajęciach. Czas trwania stażu Notatki własne. Scenariusze zajęć. § 8 ust.2 pkt 4b "Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy". LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Pełnienie funkcji przewodniczącego lub członka komisji podczas egzaminów. Wykonywanie obowiązków przewodniczącego lub członka komisji. Wedle potrzeb Protokoły z przebiegu poszczególnych części egzaminów gimnazjalnych. 2 Realizowanie zadań egzaminatora, weryfikatora lub przewodniczącej zespołu egzaminatorów z polecenia OKE. Sprawdzanie arkuszy egzaminu gimnazjalnego oraz matur Udział w pracach OKE. Ukończenie kursu na egzaminatora sprawdzianu po klasie szóstej oraz nowej matury. Wedle potrzeb w czasie egzaminów Zaświadczenie z OKE. Świadectwo ukończenia kursu na egzaminatora OKE. § 8 ust.2 pkt 4c "Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych". LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Prowadzenie dodatkowych zajęć poszerzających wiedzę zainteresowanych uczniów. Opracowanie programu dodatkowych zajęć z języka angielskiego. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych według opracowanego programu. Przygotowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych. Czas trwania stażu Program. Dziennik zajęć. Notatki. Materiały i pomoce dydaktyczne. 2 Otoczenie opieką ucznia zdolnego Przygotowywanie uczniów do konkursów. Umożliwienie udziału w konkursach i zajęciach pozalekcyjnych. Organizacja i przeprowadzanie konkursów. Czas trwania stażu Notatki. Zaświadczenia i dyplomy. Protokoły z konkursów 3 Organizowanie wycieczek szkolnych. Organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek do teatru, kina, muzeum. Organizowanie wyjazdów na przedstawienia anglojęzyczne. Pomoc przy organizacji Festynu Rodzinnego i innych imprez szkolnych Wedle potrzeb Karty wycieczek. Wpisy w dzienniku elektronicznym § 8 ust.2 pkt 5 "Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły". LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1 Rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Identyfikacja problemu. Analiza zjawiska Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. Kontakty z pedagogiem, psychologiem, rodzicami i uczniem Wyciągnięcie wniosków. Zgodnie z rzeczy-wistą sytuacją i potrzeba-mi. Notatki własne. Powyższy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i w trakcie jego realizacji może ulec modyfikacji. Opracowała: Anna Boryczka Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |