Katalog Małgorzata Wydra, 2016-08-09 Hucisko Różne, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Wydra – wychowawca świetlicy Placówka oświatowa: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Stąporkowie Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2015 – 31.05.2018 r.) Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. (§ 8. ust 2. pkt 1. ) 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących oświaty. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Wniosek, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu rozwoju, ocena dorobku zawodowego 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w różnych formach doskonalenia zawodowego oraz przez samokształcenie Udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej, warsztatach, kursach podejmujących problematykę opieki oraz wychowania dzieci i młodzieży. Samokształcenie w oparciu o dostępne pozycje wydawnicze dotyczące pracy świetlicy, materiały dostępne w Internecie i prasie fachowej, w bibliotece pedagogicznej, gromadzenie własnej biblioteczki fachowej. Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego, spis zebranych pozycji, notatki własne 3. Opracowanie i wdrożenie rocznego planu pracy świetlicy szkolnej . Ewaluacja programu. Podejmowanie działań profilaktycznych Prowadzenie dokumentacji świetlicy szkolnej, realizacja planu, ewaluacja. Plan pracy świetlicy szkolnej, sprawozdania 4. Badanie jakości pracy świetlicy i aktywna realizacja nowych pomysłów w pracy opiekuńczo – wychowawczej świetlicy Ankietowanie uczniów, poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących opieki i wychowania. Opracowanie narzędzi badawczych, porównywanie wyników z potrzebami. Ankiety, wnioski, wypracowane dokumenty, sprawozdanie Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( §8.ust.2 pkt.2) 1. Wykorzystanie komputera do opracowania dokumentacji świetlicy (plany zajęć, scenariusze zajęć, pomoce) oraz do prowadzenia dokumentacji pracy Sporządzanie dokumentacji we właściwej formie. Samodzielne tworzenie pomocy naukowych. Pisanie sprawozdań, scenariuszy, regulaminów konkursów, projektowanie dyplomów planów, itp. Plany zajęć, scenariusze, pomoce dydaktyczne wykonane komputerowo Umiejętność i wykorzystanie Internetu i technologii komputerowej do pracy i jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami Zebrane materiały, scenariusze prowadzonych zajęć, konkursów, strona WWW Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§8 ust.2 pkt.3) 1.Dzielenie się swoją wiedzą i jej promocja Przeprowadzenie zajęć koleżeńskich. Organizowanie różnego rodzaju imprez okolicznościowych w świetlicy. Udział w konkursach plastycznych. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, dekorowanie sali. Własne notatki, scenariusze zajęć, scenariusze imprez 2. Opublikowanie na portalu edukacyjnym Planu rozwoju zawodowego i scenariuszy zajęć Opublikowanie na stronie internetowej portalu edukacyjnego własnego „Planu rozwoju zawodowego”. Opracowanie i opublikowanie własnych materiałów(np. scenariuszy lekcji) związanych z wykonywaną pracą na portalach edukacyjnych Publikacje w Internecie 3. Dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach zewnętrznych Przekazanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom. Udostępnianie materiałów w bibliotece szkolnej. Potwierdzenia Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.(§ 8.ust.2 pkt. 4a) 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu regionalnego „Moja mała Ojczyzna” Opracowanie autorskiego programu regionalnego. Realizacja programu podczas zajęć, systematyczne prowadzenie dokumentacji. Kopia programu nauczania, sprawozdanie z realizacji Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. (§ 8.ust.2 pkt. 4c) 1. Opracowanie i przeprowadzenie cyklu zajęć muzycznych Systematyczna nauka różnorodnych piosenek dziecięcych związanych z realizowanymi zagadnieniami, okolicznościowych, Słuchanie piosenek z nagrań magnetofonowych i płyt kompaktowych, Śpiewanie piosenek z całą grupą, w zespołach, indywidualnie, Rozpoznawanie piosenek na podstawie fragmentu melodii, Zachęcanie dzieci do uczestnictwa w występach publicznych na terenie szkoły i poza nią. Sprawozdania z prowadzonych zajęć 2. Zorganizowanie zajęć czytelniczych. Rozbudzenie zainteresowań słowem pisanym Udział w zajęciach bibliotecznych, zabawach i quizach związanych z twórczością pisarzy, Czytanie baśni i bajek, prezentacje audiowizualne Codzienne czytanie uczniom przez nauczyciela w trakcie zajęć, najlepiej o tej samej porze, Uzupełnienie czytania domowego, Umożliwienie zaniedbanym dzieciom szansy codziennego kontaktu ze słowem czytanym. Potwierdzenia 3. Zorganizowanie i przeprowadzenie uroczystości i konkursów świetlicowych Przygotowanie i przeprowadzenie uroczystości i konkursów wg kalendarza zawartego w planie rocznym. Scenariusze, dyplomy, sprawozdania 4. Pozyskiwanie środków na rzecz lepszego funkcjonowania placówki Poszukiwanie źródeł pozyskiwania dodatkowych środków finansowych. Współpraca z rodzicami lub innymi podmiotami wspierającymi placówkę. Potwierdzenia dyrektora Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8.ust.2 pkt. 4e) 1. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i środowiskowej Rozmowy z rodzicami uczniów lub ich prawnymi opiekunami, kontakt i współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Systematyczna lektura literatury fachowej, wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami. Organizowanie pomocy socjalnej uczniom. Zebrane materiały 2. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie gminy Współpraca z Urzędem Miasta, Nadleśnictwem Stąporków, Komisariatem Policji, itp. Potwierdzenia, sprawozdania 3. Angażowanie do udziału w akcjach charytatywnych Zachęcanie i motywowanie do udziału w akcjach. Potwierdzenie dyrektora Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§ 8.ust.2 pkt. 4f) 1. Podwyższenie kwalifikacji – ukończenie studiów podyplomowych lub/i ukończenie kursu kwalifikacyjnego Ukończenie studiów podyplomowych lub/ i kursu nadającego kwalifikacje z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. Dyplom ukończenia studiów, zaświadczenie Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. (§ 8.ust.2 pkt.5) 1. Podjęcie działań mających na celu rozpoznanie i rozwiązanie dwóch indywidualnych problemów edukacyjnych lub wychowawczych uczniów Rozpoznanie i rozwiązanie, opis i analiza dwóch indywidualnych przypadków. Pisemne przedstawienie analizy i opisu indywidualnych przypadków Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |