Katalog Anna Hudzińska, 2016-08-09 Szczecin Język angielski, Konspekty Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z żywnością– część oparta na praktyce. ( klasa 3 szkoły podstawowej)Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z żywnością– część oparta na praktyce. ( klasa 3 szkoły podstawowej) Czas : 45 minut Cele lekcji: A. Powtórzenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z żywnością oraz zwrotów grzecznościowych typu I would like ….., Please…. . B. Wprowadzenie podziału na rzeczowniki policzalne i niepoliczalne na przykładzie żywności . C. Tworzenie dialogów przygotowanie posiłku– praca w parach. Cele operacyjne : Pod koniec lekcji uczniowie będą umieli konstruować zdania przy użyciu zwrotów grzecznościowych. Umiejętności: mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie. Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupie, praca w parach. Metody pracy: metody aktywizujące (praca indywidualna, praca w parach), metoda heurystyczna. Środki dydaktyczne: karty przygotowane wcześniej przez nauczyciela, spinacze oraz sznurek, osobne karty w trzech kolorach, wcześniej przygotowana karta do powieszenia na tablicy w celu utrwalenia czasowników, podręcznik Treetops 3, produkty potrzebne do przyrządzenia kanapki. Przebieg lekcji: 1. Czynności porządkowe i sprawdzenie obecności. 2. Wprowadzenie i zapisanie tematu lekcji. 3. Zapoznanie się klasy z celami lekcji i najważniejszymi zagadnieniami, które będą omawiane w trakcie zajęć. 4. Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji: Nauczyciel prosi klasę by podzielili się na grupy maksymalnie cztery osoby w grupie, następnie wręcza każdej grupie kartki w trzech różnych kolorach. Nauczyciel informuje klasę, iż na karcie czerwonej znajdują się jedynie rzeczowniki np. an apple, a banana , zielona- czasowniki np. I like, I hate, żółta rzeczowniki , które mogą pomóc nam ograniczyć pojemność np. a cup, a spoon. Klasa ma za zadanie odnaleźć fiszki z zapisem lub rysunkiem, a następnie umieścić je na odpowiedniej kartce ( fiszki są mieszane np. na kartce może znajdować się zarówno zapis jak ilustracja więc dzieci muszą odnaleźć ilustrację lub zapis). An apple( zapis) - an apple ( rysunek) a cup( rysunek) – a cup (zapis) Następnie uczniowie prezentują swoje zadanie. Słówka, które uważają za trudne lub ciekawe zawieszają na tablicy ( każda grupa maksymalnie 4, klasa zapisuje słówka w zeszycie) 5. Nauczyciel rozdaje klasie małe kartki wyglądające jak koszyki. Nauczyciel tłumaczy, że w języku angielskim istnieją dwa rodzaje rzeczowników policzalne i niepoliczalne. Klasa zostaje zapoznana z definicją rzeczowników, a następnie w swoich koszykach mają narysować po trzy rzeczowniki do odpowiedniej kategorii i podpisać je np. an egg –policzalne, milk- niepoliczalne. 6. Nauczyciel korzystając z przygotowanej wcześniej karty do powieszenia na tablicy uczniowie zawieszają swoje koszyki na tablicy, a następnie nauczyciel umieszcza kartę na ścianie w widocznym miejscu, karta zawiera też wcześniej przygotowany przez nauczyciela opis rzeczowników.. 7. Dzieci po tym zadaniu siadają w grupach ponownie maksymalnie cztery osoby. Nauczyciel informuje iż na podłodze znajdują się karty z zapisem lub ilustracjami żywności, nauczyciel włącza nagranie z podręcznika zawierające właściwą wymowę słówek, uczniowie mają odnaleźć karty i pogrupować je – napis- ilustracja. Następnie każda osoba z grupy wybiera po dwa produkty i mówi, który z wybranych produktów lub a który nie. I like bananas, however I hate apples. 8. Nauczyciel pyta klasę jakie są ich ulubione składniki kanapek oraz w jaki sposób należy przygotować krok po kroku kanapkę. Na tablicy pojawiają się karty z zapisem czynności krok po kroku. Nauczyciel wręcza klasie również ksero z słówkami oraz rysunkami wyjaśniającymi znaczenie (uczniowie mogą później wpiąć ksero do teczki – klasowy słowniczek). Uczniowie razem z nauczycielem powtarzają słówka a następnie w parach odgrywają dialogi: A. I’m hungry… I would like to eat some sandwich. B. Ok. Would you like some cheese sandwich? 9. Następnie uczniowie w parach przygotowują sobie nawzajem kanapki, mówiąc jakie czynności wykonują krok po kroku. Nauczyciel chodzi po klasie kontrolując sytuację i w razie potrzeby pomaga klasie. 10. Podsumowanie zajęć; Uczniowie w ramach podsumowania zajęć maja za zadanie powtórzenie dialogi w parach – osoby chętne Gra: uczniowie siadają w kółku lub jeśli klasa jest bardzo. na zostają na swoich miejscach. Nauczyciel rozpoczyna grę- klasa ma utworzyć jak najdłuższe zdanie powtarzając kolejno wypowiadane słowa- prawo głosu ma osoba, która ma w rękach np. piłkę. Np. I like apples… I like apples and bananas… itd. 11. Zadanie domowe: klasa ma za zadanie uzupełnić dialog przygotowany wcześniej przez nauczyciela, po sprawdzeniu nauczyciel wpina dialog do klasowego port folio. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |