Katalog

Anna Hudzińska, 2016-08-09
Szczecin

Język angielski, Konspekty

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z żywnością– część oparta na praktyce. ( klasa 3 szkoły podstawowej)

- n +

Temat:
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z żywnością– część oparta na praktyce. ( klasa 3 szkoły podstawowej)
Czas : 45 minut
Cele lekcji:
A. Powtórzenie wiadomości dotyczących słownictwa związanego z żywnością oraz zwrotów grzecznościowych typu I would like ….., Please…. .
B. Wprowadzenie podziału na rzeczowniki policzalne i niepoliczalne na przykładzie żywności .
C. Tworzenie dialogów przygotowanie posiłku– praca w parach.
Cele operacyjne :
Pod koniec lekcji uczniowie będą umieli konstruować zdania przy użyciu zwrotów grzecznościowych.
Umiejętności: mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie.
Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupie, praca w parach.
Metody pracy: metody aktywizujące (praca indywidualna, praca w parach), metoda heurystyczna.
Środki dydaktyczne: karty przygotowane wcześniej przez nauczyciela, spinacze oraz sznurek, osobne karty w trzech kolorach, wcześniej przygotowana karta do powieszenia na tablicy w celu utrwalenia czasowników, podręcznik Treetops 3, produkty potrzebne do przyrządzenia kanapki.

Przebieg lekcji:
1. Czynności porządkowe i sprawdzenie obecności.
2. Wprowadzenie i zapisanie tematu lekcji.
3. Zapoznanie się klasy z celami lekcji i najważniejszymi zagadnieniami, które będą omawiane w trakcie zajęć.
4. Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji:
Nauczyciel prosi klasę by podzielili się na grupy maksymalnie cztery osoby w grupie, następnie wręcza każdej grupie kartki w trzech różnych kolorach. Nauczyciel informuje klasę, iż na karcie czerwonej znajdują się jedynie rzeczowniki np. an apple, a banana , zielona- czasowniki np. I like, I hate, żółta rzeczowniki , które mogą pomóc nam ograniczyć pojemność np. a cup, a spoon. Klasa ma za zadanie odnaleźć fiszki z zapisem lub rysunkiem, a następnie umieścić je na odpowiedniej kartce ( fiszki są mieszane np. na kartce może znajdować się zarówno zapis jak ilustracja więc dzieci muszą odnaleźć ilustrację lub zapis).

An apple( zapis) - an apple ( rysunek) a cup( rysunek) – a cup (zapis)
Następnie uczniowie prezentują swoje zadanie. Słówka, które uważają za trudne lub ciekawe zawieszają na tablicy ( każda grupa maksymalnie 4, klasa zapisuje słówka w zeszycie)
5. Nauczyciel rozdaje klasie małe kartki wyglądające jak koszyki. Nauczyciel tłumaczy, że w języku angielskim istnieją dwa rodzaje rzeczowników policzalne i niepoliczalne. Klasa zostaje zapoznana z definicją rzeczowników, a następnie w swoich koszykach mają narysować po trzy rzeczowniki do odpowiedniej kategorii i podpisać je np. an egg –policzalne, milk- niepoliczalne.
6. Nauczyciel korzystając z przygotowanej wcześniej karty do powieszenia na tablicy uczniowie zawieszają swoje koszyki na tablicy, a następnie nauczyciel umieszcza kartę na ścianie w widocznym miejscu, karta zawiera też wcześniej przygotowany przez nauczyciela opis rzeczowników..
7. Dzieci po tym zadaniu siadają w grupach ponownie maksymalnie cztery osoby. Nauczyciel informuje iż na podłodze znajdują się karty z zapisem lub ilustracjami żywności, nauczyciel włącza nagranie z podręcznika zawierające właściwą wymowę słówek, uczniowie mają odnaleźć karty i pogrupować je – napis- ilustracja. Następnie każda osoba z grupy wybiera po dwa produkty i mówi, który z wybranych produktów lub a który nie.
I like bananas, however I hate apples.
8. Nauczyciel pyta klasę jakie są ich ulubione składniki kanapek oraz w jaki sposób należy przygotować krok po kroku kanapkę. Na tablicy pojawiają się karty z zapisem czynności krok po kroku. Nauczyciel wręcza klasie również ksero z słówkami oraz rysunkami wyjaśniającymi znaczenie (uczniowie mogą później wpiąć ksero do teczki – klasowy słowniczek). Uczniowie razem z nauczycielem powtarzają słówka a następnie w parach odgrywają dialogi:
A. I’m hungry… I would like to eat some sandwich.
B. Ok. Would you like some cheese sandwich?

9. Następnie uczniowie w parach przygotowują sobie nawzajem kanapki, mówiąc jakie czynności wykonują krok po kroku. Nauczyciel chodzi po klasie kontrolując sytuację i w razie potrzeby pomaga klasie.
10. Podsumowanie zajęć;
Uczniowie w ramach podsumowania zajęć maja za zadanie powtórzenie dialogi w parach – osoby chętne
Gra: uczniowie siadają w kółku lub jeśli klasa jest bardzo. na zostają na swoich miejscach. Nauczyciel rozpoczyna grę- klasa ma utworzyć jak najdłuższe zdanie powtarzając kolejno wypowiadane słowa- prawo głosu ma osoba, która ma w rękach np. piłkę. Np. I like apples… I like apples and bananas… itd.
11. Zadanie domowe: klasa ma za zadanie uzupełnić dialog przygotowany wcześniej przez nauczyciela, po sprawdzeniu nauczyciel wpina dialog do klasowego port folio.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.