Katalog Anna Zdunek, 2016-07-22 Pleszew Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Aneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.Nauczyciel kontraktowy mgr Anna Zdunek Aneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Aneks został sporządzony w wyniku urlopu macierzyńskiego trwającego od 25.06 2014 do 23.12.2015 roku. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Nazwa placówki: Zespół Szkół Publicznych nr 3 w Pleszewie, im. Powstanców Wielkopolskich Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r. Planowana data zakończenia stażu: 16.05.2016r. Opiekun stażu: mgr Michał Ludwiczak § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późn. zmianami) IX 2013r. • przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie planu rozwoju zawodowego • zbiór dokumentacji (biblioteczka) 2. Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) IX 2012r. • kontrakt • harmonogram współpracy 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (raz na dwa miesiące) i innych nauczycieli • omówienie obserwowanych zajęć cały okres stażu • wnioski z obserwowanych zajęć (notatka) 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna (raz na dwa miesiące) • omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna (konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, analiza) cały okres stażu • scenariusze zajęć • wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka) 5. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej • Stosowanie aktywnych metod nauczania • Opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych- gazetki, testy, flashcards itp. • Dobieranie rożnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania • Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznje • analiza efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela poprzez ogląd osiągnięć uczniów cały okres stażu • plan rozwoju zawodowego • notatki, spis lektur • zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć • ankieta ewaluacyjna dla uczniów 6.. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) • uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego i zespołu edukacji wczesnoszkolnej uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych • konsultacje z metodykami na konferencjach metodycznych cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach • potwierdzenie udziału w spotkaniach • udział w radach • testy diagnostyczne 7. Współpraca z innymi nauczycielami i aktywny udział w działaniach podejmowanych przez zespół edukacji wczesnoszkolnej • udział w przygotowaniu szkolnych uroczystości • udział w radach pedagogicznych • prowadzenie kroniki szkolnej cały okres stażu (wg.potrzeb) • scenariusze uroczystości • kronika szkolna • potwierdzenie udziału w radach 8. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej • stosowanie aktywnych metod nauczania, • opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, flashcards, itp. • dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania, • samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej • opracowanie planu możliwych do przeprowadzenia zmian w pracowni, uwzględniającego potrzeby, możliwości i osobiste zaangażowanie nauczyciela systematycznie w okresie całego stażu XI 2013 XI 2014 XI 2016 • zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć • zestaw przykładowych metod oraz narzędzi ewaluacji wykorzystywanych w czasie zajęć • notatki, spis lektur • opis konkretnych zmian 9. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.) • napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne cały okres stażu V 2016r. VI 2016r. • wpisy w dokumentacji przebiegu stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o gromadzeniu dokumentacji • treść sprawozdania • wniosek wraz z wymaganą dokumentacją. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Diagnozowanie postaw oraz osiągnięć wychowawczych uczniów. • poznanie postaw, zachowań i problemów reprezentowanych przez daną grupę wiekową uczniów • poznanie potrzeb i oczekiwań uczniów • obserwacja i analiza możliwości uczniów • rozmowy indywidualne z uczniami cały okres stażu • bieżąca dokumentacja, notatki 2. Praca na rzecz środowiska lokalnego i szkoły • organizowanie i udział w akcjach charytatywnych prowadzonych w szkole • współpraca z Radą Rodziców cały okres stażu (według potrzeb) • notatki, protokoły 3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych. • realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów: zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy • opieka i pomoc uczniom z trudnościami w nauce • bieżące kontakty z rodzicami uczniów (rozmowy indywidualne, współpraca z trójką klasową) cały okres stażu (według potrzeb) • program profilaktyczny szkoły • scenariusze zajęć • notatki własne • zapisy w dzienniku • protokoły 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów. • organizowanie lub współorganizowanie wycieczek, • przygotowywanie uroczystości szkolnych • przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych, • organizacja konkursu szkolnego „English is easy” cały okres stażu (zgodnie z kalendarzem uroczystości • sprawozdania, potwierdzenia • program wychowawczy szkoły • adnotacje w dzienniku lekcyjnym lub pozalekcyjnym • notatki, fotografie § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera • korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) • przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) na komputerze • opracowanie dokumentacji szkolnej (np. rozkładów materiału) • przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń na potrzeby uczniów • wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową • przygotowywanie notatek z apeli i uroczystości szkolnych • opracowanie i przeprowadzanie lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem technologii komputerowej • przygotowanie prezentacji multimedialnej na zajęcia • dokumentowanie przebiegu stażu cały okres stażu • scenariusze, dyplomy • plany pracy • testy, sprawdziany pisane przy pomocy komputera • potwierdzenia 2. Publikacje w Internecie. • umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej rok szkolny 2012/2016 • strona internetowa • zaświadczenie 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu • korzystanie ze stron MEN, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.ang.pl i innych cały okres stażu • wydruki § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowaniu w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zdań Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych cały okres stażu • potwierdzenia udziału (zaświadczenia) 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki • studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki • sporządzanie notatek z przeczytanych książek • wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej cały okres stażu (na bieżąco) • notatki (ksero) z literatury • potwierdzenie opiekuna stażu • lista przeczytanych lektur 3. Aktywne realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. • poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z PPP • współpraca z rodzicami • bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych • wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, znajomości prawa oświatowego do diagnozowania konieczności kierowania uczniów z trudnościami w nauce, zaburzeniami w zachowaniu oraz o obniżonej normie intelektualnej do PPP • praca w zespołach przedmiotowych i wychowawczych • pedagogizacja rodziców • współpraca z pedagogiem szkolnym w zakresie spraw wychowawczych cały okres stażu ( wg potrzeb ) • potwierdzenia • dokumentacja podjętych działań • notatki ze spotkań z rodzicami • notatki ze spotkań z pedagogiem § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej. • Ustawa karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. z późn. zmianami; • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593); • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580). Analiza dokumentacji szkolnej : • statutu szkoły wraz z WSO • PSO • programu naprawczego • programu wychowawczego szkoły • programu profilaktycznego szkoły cały okres stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów • znajomość przepisów • dokumentacja szkolna 2. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • udział w radach pedagogicznych oraz zespołach przedmiotowych opracowujących i modyfikujących różne dokumenty wewnątrzszkolne • dostosowanie własnej oferty edukacyjnej do wymogów prawa (podstawa programowa, standardy wymagań, ocenianie) cały okres stażu • listy obecności • potwierdzenia • sprawozdania • konkretne dokumenty Opracowała: mgr Anna Zdunek …………………………………………………………….. Zatwierdzam do realizacji Pleszew (Data) (Podpis i pieczęć Dyrektora Szkoły). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |