Katalog

Sylwia Dubelewska, 2016-07-22
Nowy Dwór Gdański

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

"Savoir vivre" - scenariusz godziny wychowawczej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK

- n +


Temat: „Savoir vivre”.

Grupa wiekowa: uczniowie klasy IV-VI sz.p.
Czas zajęć – ok. 45 min

I. Cele główne:

1. Poznanie, utrwalenie zasad dobrego wychowania.

II. Cele szczegółowe uczeń:
 rozumie pojęcie savoir-vivre,
 potrafi dostrzec związek pomiędzy naszą kulturą osobistą (zachowaniem) a postrzeganiem nas przez innych,
 zna podstawowe zasady kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życia codziennego,
 potrafi powiązać zdobytą wiedzę z praktyką dnia codziennego, zastosować w życiu określone normy postępowania,
 rozwija w sobie i swoim życiu przymioty dobrze wychowanego człowieka.

III. Metody:
 rozmowa kierowana,
 burza mózgów
 zabawa dydaktyczna – quiz, ułóż zdania z rozsypanki.

IV. Formy
- grupowa
- indywidualna

V. Pomoce:
Tablica multimedialna, oprogramowanie do tablic- sankore, przygotowana lekcja w programie Open-Sankore, rzutnik, komputer z dostępem do internetu, arkusz szarego papieru, mazak, quiz przygotowany w programie Zondle.

VI. Przebieg zajęć
Część wstępna
 Przypomnienie zasad obowiązujących podczas zajęć.
 Szukanie skojarzeń ze słowem „savoir vivre” – burza mózgów. Zapisywanie propozycji uczniów na dużym arkuszu papieru.

Część zasadnicza:

 Odtworzenie pierwszej części prezentacji przygotowanej w Open-Sankore – porównanie propozycji uczniów z definicją wyrażenia „savoir vivre”.
 Prezentacja i omówienie slajdu dotyczącego dziedzin życia, w których obowiązują zasady dobrego wychowania.
 Rozmowa metodą burzy mózgów na temat nieeleganckich gestów, zachowań i nawyków. Prezentacja slajdu nr 3.
 Rozwiązanie quizu „Czy znam dobre maniery” http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=389853&a=934
 Wybrani uczniowie na tablicy układają i odczytują hasła (cytaty, przysłowia). Wspólne omówienie znaczenia haseł.
 Uczniowie (chętni lub wylosowani) prezentują wylosowane scenki przedstawiające niewłaściwe zachowanie, np. w teatrze, podczas wręczania kwiatów, w tramwaju. Krótkie omówienie zasad savoir vivre (Uczniowie zwracają uwagę na błędy i podają prawidłowe rozwiązania).
Część końcowa:
 Każdy uczeń wymienia zapamiętaną przez siebie zasadę związaną z dobrym wychowaniem.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.