Katalog Aneta Brzezińska, 2016-07-22 Skierniewice Edukacja czytelnicza, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO (okres trwania stażu 2 lata i 9 miesięcy) Aneta Brzezińska Nauczyciel bibliotekarz Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach Wydział Udostępniania § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; 1.Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli DZ.U. poz.393. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (rozdział 3a) oraz dokumentów określających procedurę awansu zawodowego i pracę biblioteki Uchwała nr 2/09 Rady Pedagogicznej Biblioteki Pedagogicznej w Skierniewicach z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie procedury awansu zawodowego nauczycieli BP w Skierniewicach Koncepcja Pracy Biblioteki Pedagogicznej w Skierniewicach na lata 2013-2018 Plany pracy biblioteki na 2013, 2014, 2015, 2016 Przykładowe plany rozwoju zawodowego Przykładowe sprawozdania z planu rozwoju zawodowego Zestawienia bibliograficzne Opracowanie planu rozwoju zawodowego na podstawie analizy wyżej wymienionych dokumentów. Efekty: Poprawne opracowanie planu rozwoju zawodowego oraz prawidłowe dokumentowanie realizowanych zadań. 2. Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania BP w Skierniewicach. Analiza dokumentów obowiązujących w bibliotece (rozporządzenie) oraz dokumentacji własnej biblioteki: 1. Statut biblioteki. 2. Regulamin biblioteki. 3. Plany pracy biblioteki na 2013, 2014, 2015, 2016. 4. Regulamin Rady Pedagogicznej. 5. Regulamin pracy. 6. Koncepcja Pracy Biblioteki Pedagogicznej w Skierniewicach na lata 2013-2018. 7. Plany doskonalenia nauczycieli (roczne, wieloletnie). 8. Program wychowawczy w Bibliotece Pedagogicznej w Skierniewicach z dnia 18.03.2009 roku. 9. Plany nadzoru pedagogicznego na poszczególne lata szkolne. 10. Normy biblioteczne i inne. Efekty: Znajomość podstawowych dokumentów bibliotecznych. 3.Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego. Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach metodycznych prowadzonych w sposób tradycyjny i metodą e-learningu między innymi: Nowa rola bibliotek pedagogicznych – wspomaganie szkół w zakresie narzędzi TIK. Organizacja pracy biblioteki szkolnej z uwzględnieniem indywidualizacji nauczania. Awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego i innych wynikających z potrzeb biblioteki oraz oferty placówek doskonalenia zawodowego nauczycieli. Efekty: Doskonalenie własnego warsztatu pracy, podnoszenie kwalifikacji i podnoszenie jakości usług bibliotecznych ze szczególnym uwzględnieniem wspierania placówek oświatowych i nauczycieli. 4.Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentów, opracowywanie i analiza pod katem uzyskanych efektów świadczących o podniesieniu jakości własnej pracy i jakości placówki, w której pracuję. 5.Podnoszenie wiedzy i umiejętności z zakresu bibliotekoznawstwa i nauk pokrewnych poprzez samokształcenie Samodzielne studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych Gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą Śledzenie internetowych serwisów informacyjnych: edukacyjnych i bibliotecznych oraz baz danych między innymi: www.biblioteka.oeiizk.waw.pl www.e-pedgogiczna.edu.pl www.ebib.oss.wroc.pl www.literka.pl baza danych książek i czasopism BN w Warszawie: www.bn.org.pl baza zawartości czasopism DBP we Wrocławiu: www.dbp.wroc.pl przeglądanie stron poświęconych bibliotecznemu prawu oświatowemu między innymi: www.bibliotekako.pl Wyszukiwanie nowości wydawniczych. Efekt: Doskonalenie własnego warsztatu pracy oraz lepsza organizacja i podnoszenie wydajności w realizacji zadań. 6.Badanie potrzeb czytelniczych uczniów, nauczycieli i innych użytkowników. Przeprowadzenie i opracowanie ankiet diagnozujących potrzeby i oczekiwania użytkowników biblioteki. Badanie stopnia wykorzystania czasopism dydaktyczno-metodycznych w celu zaplanowania prenumeraty czasopism na następny rok. Opracowanie własnych narzędzi badawczych, analiza, sformułowanie wniosków i ich prezentacja. Efekt: Aktualna wiedza o potrzebach czytelniczych użytkowników biblioteki. Pozyskiwanie nowych czytelników. Podnoszenie jakości usług bibliotecznych z naciskiem na potrzeby nauczycieli, nauczycieli – bibliotekarzy i placówek oświatowych współpracujących z biblioteką. 7.Praca w zespole do spraw ewaluacji wynikająca z Planu Nadzoru Pedagogicznego na rok 2013/2014. Praca zgodnie z przyjętym harmonogramem planu nadzoru. Efekt: Lepsza komunikacja i współpraca międzywydziałowa, która ułatwi sprawne zarządzanie placówką. 8.Pozyskiwanie nowych i dbanie o stałych użytkowników biblioteki Zwiększanie liczby użytkowników zgodnie z Koncepcją Pracy Biblioteki Pedagogicznej na lata 2013-2018. Zachęcanie użytkowników do korzystania z oferty biblioteki poprzez mój udział w targach, konferencjach oraz wspieranie stałych użytkowników w korzystaniu z warsztatu informacyjnego placówki. Efekty: Pozyskiwanie nowych czytelników. 9.Przygotowywanie materiałów do linku dla maturzystów. Aktualizacja i rozbudowa linku dla maturzystów: przygotowanie wykazu internetowych zasobów edukacyjnych przydatnych uczniom i nauczycielom do egzaminu maturalnego opracowanie aktualnego zestawienia pomocy maturalnych dostępnych w bibliotece graficzne przedstawianie wybranych pomocy zawartych w zestawieniach. Promowanie linku matura na zajęciach z uczniami szkół ponadgimnazjalnych. Efekty: Pozyskanie nowych czytelników, promocja oferty bibliotecznej na stronie www biblioteki. Wsparcie uczniów i nauczycieli poprzez prowadzenie zajęć dla maturzystów z wykorzystaniem materiałów zgromadzonych w linku oraz z omówieniem pozostałego warsztatu informacyjnego niezbędnego w przygotowaniach do egzaminu maturalnego. 10. Organizacja i prowadzenie konkursu. Poznaj swoją Małą Ojczyznę – konkurs upowszechniający wiedzę o regionie wśród uczniów. Wykonanie prezentacji multimedialnej z przebiegu konkursu i przedstawienie prac. Wystawienie prac w budynku biblioteki oraz udostępnianie otrzymanych prac jako ciekawostka i prezentowanie twórczości innych. Efekty: Poszerzanie oferty biblioteki. Poszerzanie wiedzy o regionie i wzmacnianie tożsamości kulturowej. Wspieranie nauczycieli w realizacji edukacji regionalnej. 11.Prowadzenie zajęć bibliotecznych na terenie placówki. Prowadzenie zajęć z uczniami według własnych scenariuszy: Poznaj nas bliżej! Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach – zbiory i zasady korzystania. Poznaj swoją „Małą Ojczyznę” - zajęcia z edukacji regionalnej. Bookcrossing – nowa forma popularyzacji czytelnictwa. Efekty: Podniesienie jakości usług bibliotecznych. Wspomaganie uczniów i nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych wynikających z podstawy programowej. Wspieranie bibliotek szkolnych w zakresie promowania czytelnictwa . 12.Kontrola wewnętrzna zbiorów bibliotecznych. Przeprowadzanie cząstkowego skontrum zbiorów. Sprawdzanie stanu księgozbioru. Po przeprowadzeniu cząstkowych kontroli wewnętrznych modernizacja Instrukcji postępowania ze zbiorami w Bibliotece Pedagogicznej w Skierniewicach. Efekty: Uporządkowanie stanu księgozbioru. 13.Pełnienie funkcji zastępcy kierownika Wydziału Udostępniania Zbiorów. Zastępowanie kierownika i organizacja pracy Wydziału, w którym pracuję podczas nieobecności kierownika w pracy. Efekty: Poznawanie metod organizowania pracy. 14.Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opis realizacji planu rozwoju zawodowego, autorefleksja, wnioski do dalszej pracy. Efekt: Systematyczna dokumentacja i wnioski do dalszej pracy. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 1.Udział w formie doskonalenia zawodowego przy wykorzystaniu technologii komputerowej. Udział w szkoleniu: Wykorzystanie TIK w pracy nauczyciela bibliotekarza. Efekt: Podnoszenie jakości usług bibliotecznych i własnej pracy. 2.Wykorzystanie poczty elektronicznej w celu komunikowania się z użytkownikiem biblioteki. Komunikowanie się z użytkownikami w celu prolongaty zbiorów, zapytań o dostępność zbiorów, wysyłanie upomnień, wysyłanie oferty oraz do wymiany informacji z innymi bibliotekarzami i nauczycielami za pomocą poczty internetowej wypozyczalnia@bpsk.nets.pl Efekty: Zadowolenie czytelników i usprawnienie warsztatu pracy. Wspieranie w pracy innych nauczycieli bibliotekarzy i nauczycieli poprzez dzielenie się swoją wiedzą, wysyłaniem interesujących ich informacji drogą elektroniczną. 3.Opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentów z wykorzystaniem programów komputerowych między innymi pakietu Microsoft Office. Tworzenie narzędzi badawczych do diagnozy i pomiaru jakości biblioteki oraz opracowywanie ankiet i wyników w postaci tabelaryczne, graficznej czy opisowej Przygotowywanie napisów i tablic informacyjnych do redagowania i przygotowywania materiałów na gazetki i wystawy, Opracowywanie scenariuszy, materiałów metodycznych, pomocy dydaktycznych, programów itp., Wykonywanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń, Wykonywanie materiałów informacyjnych wizytówki, zakładki, ulotki, Opracowywanie opisów do kroniki, Opracowywanie materiałów z okresu stażu z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Efekt: Podnoszenie jakości własnej pracy. 4.Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem pracowni multimedialnej. Wykorzystanie zasobów znajdujących się w pracowni: komputery z oprogramowaniem, projektor w celu uatrakcyjnienia zajęć z uczniami. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych. Efekt: Wspomaganie procesu dydaktycznego przez bibliotekę poprzez organizowanie zajęć bibliotecznych z wykorzystaniem warsztatu informatycznego dostępnego w pracowni. 5.Wdrażanie użytkowników do korzystania z katalogu elektronicznego, katalogu on-line kartoteki zagadnieniowej oraz pracowni multimedialnej Instruktaż i pomoc użytkownikom biblioteki przy korzystaniu z katalogów elektronicznych oraz pracowni multimedialnej. Efekt: Samodzielność użytkowników biblioteki korzystających z warsztatu informacyjnego biblioteki. 6.Umieszczanie informacji oraz własnych opracowań na internetowej stronie biblioteki lub innych witrynach edukacyjnych oraz portalu społecznościowym Facebook i na Newsletterze. Opracowywanie materiałów. Aktualizacja i rozbudowa linku dla maturzystów: opracowanie internetowych zasobów edukacyjnych dla maturzystów, opracowanie aktualnego zestawienia pomocy maturalnych, graficzne przedstawienie wybranych pomocy zawartych w zestawieniach, i innych materiałów w razie potrzeb oraz na bieżąco aktualizowanie zamieszczonych materiałów, Zamieszczanie dokumentacji fotograficznej z imprez oraz ich opisu. Włączenie się do obchodów Tygodnia Zakazanych Książek promowanych na stronie facebookowej. Przygotowywanie materiałów do zamieszczania na Newsletterze biblioteki. Efekt: Promocja oferty bibliotecznej. 7.Tworzenie i sporządzanie zestawień tematycznych odpowiadających na potrzeby użytkowników biblioteki. Zbieranie i aktualizowanie zestawień wszelkich materiałów ukazujących się o bibliotece w teczce. Przygotowywanie zestawień uwzględniających tematy kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014: 1. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. 2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. 3. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. 4. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych. oraz zestawienie nowych pomocy do matury, zestawienia dla PPP w Skierniewicach i innych w miarę potrzeb. Efekt: Ułatwienie dotarcia do zbiorów bibliotecznych, promowanie zbiorów bibliotecznych. Wsparcie nauczycieli i innych pracowników placówek oświatowych w dotarciu do interesujących ich materiałów. 8. Prowadzenie działalności informacyjnej i bibliograficznej Udzielanie porad indywidualnych i zbiorowych w zakresie informacji bibliotecznej, bibliograficznej, katalogowej i rzeczowej, prowadzenie rejestru porad. Efekt: Większa świadomość użytkowników biblioteki w poruszaniu się po bibliotece. 9.Ochrona i konserwacja dokumentów bibliotecznych. Podejmowanie działań zmierzających do prawidłowej ochrony i konserwacji zbiorów bibliotecznych: odpowiednie magazynowanie zbiorów, bieżąca konserwacja, dbanie o kompletność zbiorów. systematyczna kontrola zbiorów Efekt: Porządek w magazynie i dłuższa żywotność książek. 10.Publikacja PRZ na portalu edukacyjnym. Wysłanie i publikacja opracowanego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego w celu podzielenia się nim z innymi nauczycielami. Efekt: Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym poprzez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych; prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; 1.Wykonywanie zadań członka Rady Pedagogicznej. Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Opracowywanie i zatwierdzanie materiałów. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej. Efekt: Podnoszenie jakości usług bibliotecznych. 2.Opracowanie i udostępnianie materiałów innym nauczycielom. Tworzenie, zbieranie i udostępnianie różnych materiałów innym zainteresowanym nauczycielom np. podstawa programowa, awans zawodowy nauczyciela. Efekt: Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami w celu wspierania ich w pracy i poprawy jakości ich pracy. 3.Prowadzenie zajęć otwartych, koleżeńskich dla nauczycieli. Wspieranie nauczycieli bibliotekarzy z filii naszej biblioteki w związku z automatyzacją placówki w ramach obsługi programu wypożyczalnia, magazynu i obsługi katalogu on–line. Dzielenie się wiedzą w podejmowaniu działań dążących do pełnej automatyzacji placówki. Dzielenie się wiedzą i zebranymi materiałami z innymi nauczycielami naszej placówki odbywającymi staż na stopień awansu zawodowego. Efekt: Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami. 4.Udział w spotkaniach z nauczycielami bibliotekarzami dzielenie się doświadczeniami. Wymiana wiedzy i doświadczeń w pracy bibliotecznej z innymi nauczycielami bibliotekarzami. Efekt: Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami i wpieranie ich w codziennej pracy. Na bieżąco Potwierdzenie uczestnictwa 5.Opracowanie własnych publikacji i publikowanie ich na stronach serwisów dla nauczycieli bibliotekarzy. Opracowanie materiału o działalności BP w Skierniewicach. Efekt: Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami i promocja działalności biblioteki. § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrażanie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; 1. Realizacja Programu „Zbędna Książka”. Realizacja założeń programu „Zbędna Książka”. Pozyskiwanie darów od czytelników. Selekcja otrzymanych materiałów. Przekazywanie wybranych pozycji do Wydziału Gromadzenia Zbiorów w celu włączenia ich do zbiorów biblioteki. Przesyłanie informacji do innych placówek w celu podzielenia się otrzymanymi zbiorami. Wysyłanie oferty do nauczycieli-bibliotekarzy drogą mailową, Newsletter i prezentowanie zbiorów przygotowanych do przekazania na konferencjach, warsztatach, przy okazji innych zajęć z uczniami. Propagowanie akcji „uwolnij książkę”. Efekt: Podnoszenie jakości usług bibliotecznych, promocja czytelnictwa i propagowanie poszanowania do słowa pisanego. 2.Realizacja programu z edukacji regionalnej Poznaj swoją „Małą Ojczyznę” Realizacja założeń i celów programu edukacyjnego upowszechniającego wiedzę o regionie wśród uczniów: prowadzenie zajęć bibliotecznych dla uczniów, organizowanie wystaw, imprez, spotkań z twórcami regionu. Efekt: Dostęp do informacji nt. historii, kultury i tradycji regionu łódzkiego, wzmocnienie tożsamości regionalnej wśród uczniów i promowanie regionu. 3. Realizacja programu Rola czasopismdydaktyczno-metodycznych. Realizacja programu. Opracowanie własnych narzędzi badawczych do zbadania stopnia wykorzystania czasopism dydaktyczno-metodycznych w celu zaplanowania prenumeraty czasopism na następny rok. Analiza, sformułowanie wniosków i ich prezentacja. Efekt: Podnoszenie jakości usług bibliotecznych. 4. Opracowanie i wdrożenie Programu odzyskiwania książek od czytelników. Modernizacja programu pod kątem pracy w systemie KLIENT-SERWER. Systematyczne dopingowanie czytelników do przestrzegania regulaminu bibliotecznego. Postępowanie zgodnie z procedurami w celu odzyskiwania zbiorów bibliotecznych. Analizowanie rekordu karta czytelnicza, monitowanie i wysyłanie monitów drogą pocztową i mailową. Efekt: Podnoszenie jakości usług bibliotecznych. 5.Realizacja założeń i celów Programu Wychowawczego Biblioteki. Realizacja założeń i celów Programu Wychowawczego Biblioteki Pedagogicznej w Skierniewicach. Wdrażanie uczniów i użytkowników biblioteki do odpowiedniego zachowywania się w bibliotece i dbania o zbiory biblioteczne. Efekt: znajomość zasad poprawnego zachowania się w bibliotece przez ich użytkowników. § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych; 1.Organizowanie wystaw Wydzielenie księgozbioru i prezentowanie w formie wystawki książek i artykułów na temat: Historii, kultury i tradycji regionu łódzkiego. Wystawa z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich. Wystawa książek zakazanych Wystawy informujące o ważnych wydarzeniach historycznych, kulturalnych, społecznych czy świętach. W związku z kierunkami polityki oświatowej na rok szkolny 2013/2014 przygotowanie wystaw uwzględniających tematy: 1. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. 2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. 3. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. 4. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych. W związku z ogłoszeniem przez Sejm RP roku 2014 Rokiem Edmunda Bojanowskiego – prezentowanie w formie wystawy informacji o jego życiu i działalności. Efekt: Dzielenie się wiedzą z innymi oraz promocja biblioteki. 2.Planowanie i realizacja zadań zespołu problemowo-zadaniowego do spraw promocji biblioteki. Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu do spraw do spraw promocji biblioteki. Realizowanie zadań zaplanowanych w planie zespołu problemowo-zadaniowego do spraw promocji w zakresie: * umieszczania informacji z realizacji stałych imprez bibliotecznych i innych planowanych i zorganizowanych imprezach, wydarzeniach na stronie internetowej biblioteki, * przekazywania informacji z życia biblioteki w celu zamieszczania ich na Facebooku biblioteki. * opracowanie folderu, zakładek, wizytówek zgodnie z aktualna ofertą. * promocja biblioteki w środowisku lokalnym (współpraca z lokalnymi mediami). Opracowywanie materiałów na tablicę informacyjną o działalności biblioteki i ważnych wydarzeniach znajdującą się w holu przed wejściem. Efekt: Promocja biblioteki w środowisku lokalnym. 3.Prowadzenie kroniki biblioteki i archiwum zdjęć. Redagowanie opisów i tworzenie dokumentacji fotograficznej z działalności naszej placówki. Stworzenie i aktualizowanie archiwum zdjęć z działalności biblioteki. Efekt: Zapis i dokumentowanie działalności placówki. § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; 1.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Skierniewicach w ramach pedagogizacji rodziców. Stworzenie oferty dla poradni, zestawień tematycznych, gotowych artykułów i prezentacja ich na tablicy w poradni. Oferta skierowana będzie do pracowników poradni, ale szczególnie do odwiedzających ją rodziców przyprowadzających dzieci na zajęcia z psychologami, logopedami czy innymi terapeutami. Oferta pod hasłem: Jak pomóc dziecku z… Efekt: Poszerzanie oferty biblioteki, pozyskiwanie nowych czytelników i wspieranie pracowników poradni w ich pracy. 2.Współpraca z Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Skierniewicach. Prezentowanie placówki na konferencjach organizowanych przez PPPP w Skierniewicach. Efekt: Promowanie oferty biblioteki i pozyskiwanie nowych czytelników. 3.Współpraca z PWSzZ w Skierniewicach. Świadczenie usług informacyjnych na potrzeby PWSzZ w Skierniewicach: współpraca z biblioteką uczelni, prowadzenie zajęć z przysposobienia czytelniczego dla studentów, przygotowywanie wykazów literatury zgodnie z kierunkami kształcenia. Efekt: Promowanie usług bibliotecznych, wspieranie pracy biblioteki uczelnianej. 4.Współpraca z WODN w Skierniewicach Świadczenie usług informacyjnych na potrzeby WODN w Skierniewicach: prowadzenie tablicy informacyjnej dotyczącej oferty edukacyjnej w Ośrodku, przygotowywanie zestawień tematycznych na potrzeby konsultantów, organizowanie wystaw nowości na terenie Ośrodka, prezentowanie oferty edukacyjnej na konferencjach metodycznych. Efekt: Promowanie oferty biblioteki i wspieranie pracowników WODN w ich pracy. 5.Pozyskiwanie funduszy na promocję i realizowanie działań podejmowanych w bibliotece.Pozyskiwanie funduszy czy nagród rzeczowych pomocnych w organizowaniu imprez, konkursów i prowadzenia innej działalności biblioteki. Efekt: pozyskane środki. 6.Organizacja spotkania autorskiego. Podjęcie działań zmierzających do zaproszenia do naszej placówki nauczyciela-bibliotekarza pracującego w jednej z warszawskich szkół, aby opowiedział o swojej książce o życiu i twórczości Stanisławy Fleszarowej-Muskat i podzielił się z zainteresowanymi, jaką drogę musiał przejść, aby udało się wydać książkę. Efekt: Promowanie twórczości innych nauczycieli. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony; 1.Zdiagnozowanie i opracowanie studium przypadku. Analiza, podjęcie działań nad rozwiązaniem i opis problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z którymi można spotkać się w bibliotece pedagogicznej na temat: Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach Miejscem Odkrywania Talentów. Efekt: Opracowanie studium przypadku, wyciągnięcie wniosków i realizacja ich w dalszej pracy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |