![]() |
![]() |
Katalog Izabella Czaplińska, 2016-06-28 Olsztyn Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan awansu Szkoła Podstawowa w Szczęsnem Izabella Czaplińska Szczęsne 5 nauczyciel mianowany 10-687 Olsztyn Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywany termin zakończenia stażu: 31 maja 2016r. Przedstawiony plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację mojej wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy dzieci. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią. Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też sposobu dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp. Czynności organizacyjne Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda Termin Dowody realizacji 1. 2. 3. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentów potwierdzających realizacje planu - uzyskanie oceny dorobku zawodowego - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju VIII/IX 2013 IX 2013 IX 2013 cały okres stażu V-VI 2016 VI 2016 wniosek plan rozwoju zawodowego zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły sprawozdanie Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; 1. Doskonalenie kompetencji zawodowych i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce - udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły - udział w warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa i wykorzystanie zdobytej wiedzy na lekcjach matematyki i zajęć komputerowych - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - stosowanie metod aktywizujących, korzystanie z różnych źródeł informacji - zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych i materiałów wspomagających nauczanie cały okres stażu zaświadczenia, dyplomy 2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów w celu podniesienia jakości nauczania - przeprowadzenie testu z matematyki diagnozującego wiadomości i umiejętności uczniów, porównanie wyników i wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy - ewaluacja własnego systemu oceniania - analiza wyników badań osiągnięć uczniów na koniec roku szkolnego i sprawdzianów próbnych, wdrażanie wniosków cały okres stażu wyniki testów i ich analiza wyniki ewaluacji i wnioski wyniki badań i wnioski 3. Działania na rzecz mobilizacji uczniów do pogłębiania wiedzy i umiejętności - praca z uczniem zdolnym i potrzebującym pomocy - przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych - organizacja konkursów szkolnych i klasowych np.: Mistrz Pamięciowego Liczenia, Mistrz Klawiatury, Kangur - organizacja w szkole Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia – organizator lokalny - przygotowanie uczniów do Sprawdzianu Szóstoklasisty cały okres stażu dyplomy, podziękowania, zdjęcia, prace uczniów 4. Doskonalenie pracy wychowawczej - diagnoza wychowawcza i plan wychowawczy klasy opracowany w oparciu o nią - organizowanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z zaleceniami zawartymi w opinii poradni cały okres stażu wyniki diagnozy plan wychowawczy rejestr pomocy uczniom 5. Działania na rzecz pomocy uczniom z opiniami lub potrzebującym tej pomocy - efektywność zajęć dydaktyczno - wyrównawczych cały okres stażu oceny uczniów prace uczniów 6. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności - studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w poszukiwaniu nowych pomysłów - śledzenie nowości wydawniczych i wykorzystywanie ich w praktyce cały okres stażu notatki własne 7. Organizacja wyjazdów edukacyjnych, imprez i uroczystości szkolnych - organizowanie wyjazdów edukacyjnych np. do teatru, kina, muzeum - współudział w organizacji wybranych apeli i imprez szkolnych - organizowanie imprez klasowych - Dzień Chłopaka, Mikołajki, Andrzejki, Wigilia, Dzień Kobiet itp. cały okres stażu zapisy w dziennikach 8. Współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktycznej i wychowawczej - indywidualne konsultacje z rodzicami - spotkania i rozmowy z rodzicami na tematy zaproponowane przez wychowawcę lub rodziców - rozmowy na temat ewentualnych trudności wychowawczych i problemów dydaktycznych uczniów, wyznaczanie wspólnego kierunku działań - psychoedukacja rodziców cały okres stażu zapisy w dzienniku opracowane przeze mnie pomoce dydaktyczne § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej; 1. Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w organizacji warsztatu pracy własnej - komputerowe opracowania sprawdzianów, kartkówek i testów - komputerowe opracowania bieżącej dokumentacji, - korzystanie z Internetu przy opracowywaniu tematów lekcji, sprawdzianów i konkursów - tworzenie prezentacji oraz filmów - wypełnianie świadectw i arkuszy ocen przy pomocy programu Librus - korzystanie z multimedialnych encyklopedii, słowników, - korzystanie z serwisów i portali edukacyjnych cały okres stażu sprawdziany opracowane tematy, scenariusze lekcji przykładowe materiały lekcyjne zaczerpnięte z Internetu 2. Wykorzystanie technologii komputerowej w celu podniesienia jakości pracy - kontakt e-mailowy z Dyrektorem szkoły i innymi nauczycielami w celu szybkiej wymiany informacji - wykorzystanie poczty elektronicznej w kontaktach z uczniami (zadania domowe, prace nad projektami) - tworzenie różnego rodzaju dokumentacji, zaproszeń dyplomów - wykorzystanie komputera do inwentaryzacji w szkole - udział w szkoleniu e-learningowym „Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki z klas IV–¬VI” (druga edycja) - uczestnictwo w tworzeniu zmian w statucie szkoły cały okres stażu 2013/2014 przykładowe prace arkusze inwentaryzacyjne zaświadczenie statut szkoły 3. Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach - prowadzenie lekcji z użyciem komputera, Internetu, tablicy interaktywnej cały okres stażu scenariusze lekcji, tematy lekcji w dzienniku 4. Wykorzystanie technologii w promocji szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły - opracowanie prezentacji multimedialnej promującej szkołę cały okres stażu strona internetowa prezentacja § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć; 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom - prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli cały okres stażu konspekty lekcji 2. Praca w zespole nauczycieli uczących w kl. IV-VI - współpraca z nauczycielami, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów - przeprowadzenie szkolenia w ramach zespołu, zgodnych z posiadaną wiedzą i umiejętnościami oraz potrzebami nauczycieli cały okres stażu przykładowe materiały własne 3. Udostępnianie własnych materiałów innym nauczycielom - przygotowanie artykułów do publikacji na stronie internetowej - publikacja materiałów dotyczących metod nauczania lub własnych scenariuszy lekcji na portalach edukacyjnych cały okres stażu wydruk stron internetowych, zaświadczenia 4. Działania interdyscyplinarne - przygotowanie z nauczycielami uroczystości i imprez szkolnych - współpraca z innymi wychowawcami podczas organizacji wyjść pozaszkolnych cały okres stażu scenariusze imprez sprawozdanie wychowawcy § 8 ust.2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; 1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. - opracowanie planu wychowawczego klasy IV, V, VI - opracowanie programów pracy wyrównawczej dla uczniów - opracowanie programu pracy świetlicy o tematyce matematycznej „Matematyczni Odkrywcy” IX 2013, IX 2014, IX 2015 IX 2013 opracowane programy i plany dydaktyczne i wychowawcze § 8 ust.2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych 1. Współorganizowanie imprez, uroczystości oraz wyjść szkolnych -zorganizowanie np. Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia - współorganizowanie wyjść do kina itp. cały okres stażu dyplom, podziękowanie 2. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych - opracowanie scenariuszy konkursów oraz regulaminów - zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach cały okres stażu scenariusze konkursów strona internetowa szkoły 3. Realizacja projektów edukacyjnych - przeprowadzenie serii zajęć z programu „Dziecko w sieci” – projekt „Sieciaki” itp. - opracowanie programu i przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych „Kraina matematyki” realizowany w ramach projektu „Klub Młodych Omnibusów” cały okres stażu 2013/2014 materiały powstałe w trakcie projektu 4. Rozwijanie zainteresowań uczniów - praca uczniów na platformie edukacyjnej „WSiPnet” cały okres stażu wydruk przykładowych ćwiczeń § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną - kierowanie uczniów na badania po konsultacji z rodzicami, nauczycielami cały okres stażu opinie wychowawcy/ nauczyciela dotyczących uczniów 2. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej uczniów - zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej uczniów (rozmowy z rodzicami i uczniami) - integracja zespołu klasowego - współpraca z pracownikiem socjalnym GOPS cały okres stażu wpisy w dzienniku lekcyjnym 3. Udział w akcjach Samorządu Uczniowskiego - organizowanie wraz z uczniami akcji na terenie szkoły np. charytatywnych (Góra Grosza, Fundacja Pomóż i Ty) i innych jako opiekun Samorządu Uczniowskiego cały okres stażu sprawozdania strona internetowa szkoły § 8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony; 1. Obserwacja i analiza problemów uczniów wymagających szczególnej opieki dydaktyczno - wychowawczej - zebranie informacji o uczniach, opisanie historii zjawiska, przedstawienie rozwiązania problemu, uzyskanych rezultatów, wnioski cały okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami opis i analiza wybranych przypadków wychowawczych Izabella Czaplińska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |