Katalog Małgorzata Cieślak, 2016-06-28 Kozienice Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Język angielski - PLAN ROZWOJU zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego - Małgorzata CieślakPLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko: Małgorzata Cieślak; Posiadane kwalifikacje: - magister pedagogiki opiekuńczej, - licencjat nauczania języka angielskiego, - studia podyplomowe - emisja głosu; Nazwa i adres placówki: Ognisko Pracy Pozaszkolnej ,,Ogród Jordanowski’’, ul. Jana Kochanowskiego 1, 26-900 Kozienice; Czas trwania stażu: 02.09.2013 r. - 01.06.2016 r. (2 lata 9 miesięcy); Opiekun stażu: mgr Monika Kujawiak; Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego; Cele szczegółowe: - doskonalenie metod i form pracy własnej, - podnoszenie jakości pracy placówki, - lepsze zaspokajanie potrzeb dzieci, rozwijanie ich zainteresowań. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego ujęte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz sposób ich realizacji §7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Działania służące realizacji wymagań Termin realizacji Dowody realizacji 1. Wstępna ocena własnych kompetencji zawodowych - analiza uzyskanych kwalifikacji i umiejętności pod kątem rozwoju osobistego oraz podnoszenia jakości pracy placówki. Wrzesień 2013 r. Zgromadzone dyplomy, zaświadczenia 2. Dokumentowanie przebiegu stażu: 1) opracowanie planu rozwoju zawodowego; 2) złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; 3) systematyczne gromadzenie dokumentów: programów, dyplomów itd.; 4) sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego; 5) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego. Wrzesień 2013 r. Na bieżąco Czerwiec 2016 r. Dokumentacja przebiegu stażu 3. Współpraca z opiekunem stażu – ustalenie terminów i tematyki zajęć obserwowanych i prowadzonych. Początek każdego roku szkolnego Konspekty, notatki 4. Podnoszenie i poszerzanie kwalifikacji zawodowych: 1) udział w warsztatach metodycznych związanych z nauczaniem języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, 2) udział w szkoleniowych radach pedagogicznych WDN, 3) w ramach WDN wygłoszenie referatu na temat: „Kierowanie energią grupy w celu zapobiegania agresji w trudnych sytuacjach, gdy wychowankowie nie przestrzegają norm dobrej komunikacji i kontraktów.” Raz w roku Według harmonogramu szkoleń Zaświadczenia Protokoły z zebrań rady pedagogicznej 5. Prowadzenie dokumentacji kół zainteresowań: 1) opracowanie programów kół zainteresowań, 2) prowadzenie dzienników zajęć, 3) opracowywanie miesięcznych wykazów frekwencji. Początek każdego roku szkolnego Na bieżąco 6. Współpraca z zespołem kronikarskim przy tworzeniu „Kroniki Ogrodu Jordanowskiego”. Na bieżąco Kronika 7. Tworzenie bazy lokalowo – sprzętowej: 1) wnioskowanie o zakup pomocy dydaktycznych, 2) tworzenie własnych pomocy dydaktycznych, 3) gromadzenie i udostępnianie innym nauczycielom różnych pomocy dydaktycznych w tym podkładów muzycznych 4) dbanie o estetykę i funkcjonalność sali zajęć. 5) współpraca z pracownikami placówki w tworzeniu dekoracji sezonowych i scenografii imprez. Na bieżąco Wg Kalendarza Wydarzeń Artystycznych Konspekty zajęć Zgromadzone pomoce i nagrania Zdjęcia zamieszczone na stronie internetowej i w kronice 8. Ocena własnych działań: 1) informacje zwrotne od uczestników zajęć i rodziców, 2) opracowanie i analiza kart obserwacji umiejętności dziecka, 3) analiza frekwencji na zajęciach. 4) udział w badaniu jakości pracy placówki – statystyczna analiza wyników. Na bieżąco Koniec każdego roku szkolnego Na bieżąco Według potrzeb Karty obserwacji Zapisy w dziennikach Opracowane zestawienia §7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poszerzenie oferty placówki z uwzględnieniem potrzeb dzieci i rodziców – prowadzenie weekendowych zajęć o tematyce językowej. Rok szkolny 2015/2016 Sprawozdanie Listy obecności 2. Uwzględnienie w programach kół zainteresowań aspektów wychowawczych obejmujących m.in. zasady współdziałania w grupie, kształtowanie umiejętności dzielenia się czy profilaktykę zdrowotną. Na bieżąco Program koła zainteresowań 3. Włączenie się w organizację imprez i innych wydarzeń promujących placówkę: 1) pomoc w przygotowaniu i prowadzeniu imprez organizowanych przez placówkę (Mikołaj w Ogrodzie, Mały Festiwal Szkolnej Piosnki Żeglarskiej, Festiwal Piosenki i Pieśni Religijnej, festyn z okazji Dnia Dziecka itp.); 2) pomoc w organizacji i obsłudze imprez dla środowiska lokalnego na terenie placówki; 3) reprezentowanie placówki podczas imprez masowych, wydarzeń kulturalnych (Spotkanie Wigilijne, Festiwal Muzyki Sakralnej imienia Józefa Furmanika itp.). Według Kalendarza Wydarzeń Artystycznych. Według potrzeb Zdjęcia zamieszczone na stronie internetowej i w kronice 4. Promocja aktywnego i bezpiecznego spędzania czasu wolnego - prowadzenie zajęć dla dzieci w ramach akcji „Zima w Mieście” i „Lato w Mieście”. Ferie i wakacje w latach szkolnych 2013/2014 - 2015/2016 5. Pomoc uczniom w nauce języka angielskiego w dni wolne od stałych zajęć w placówce (w ramach zajęć świetlicowych). Według potrzeb Zapis w dokumentacji Notatki z przeprowadzonych zajęć § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy: 1) przygotowanie dokumentacji potrzebnej do realizacji stażu (Microsoft Office Word 2007); 2) korzystanie z komputera i Internetu do przygotowania zajęć przez wykonywanie pomocy i szukanie nowych rozwiązań metodycznych; 3) wykorzystanie na zajęciach narzędzi multimedialnych, 4) tworzenie „Kroniki Ogrodu Jordanowskiego” w wersji elektronicznej. 5) tworzenie bazy stron internetowych związanych z tematyką kół zainteresowań i awansem zawodowym nauczyciela; 6) opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie; 7) tworzenie prezentacji multimedialnych (Microsoft Office PowerPoint 2007). Na bieżąco Dokumentacja awansu zawodowego Pomoce dydaktyczne Zapis elektroniczny kroniki Wykaz stron internetowych Publikacja na stronie internetowej www.profesor.pl § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Podejmowanie działań służących rozwiązywaniu trudności wychowawczych i edukacyjnych: 1) poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego: - rozmowy i obserwacja wychowanków, - rozmowy z rodzicami; 2) diagnozowanie trudności wychowawczych oraz poszukiwanie i stosowanie metod ich przezwyciężania i zapobiegania im; 3) motywowanie i wspieranie uczniów słabych; 4) stosowanie zróżnicowanych form i metod nauczania z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych. Na bieżąco Referat na temat reagowania w trudnych sytuacjach wychowawczych Pomoce dydaktyczne 2. Samokształcenie w dziedzinach psychologii, pedagogiki i dydaktyki: 1) udział w warsztatach metodycznych, 2) korzystanie ze zbiorów biblioteki placówki, 3) korzystanie z publikacji zamieszczonych w Internecie, wymiana doświadczeń i informacji z opiekunem stażu i innymi nauczycielami. Na bieżąco Wykaz literatury tematycznej i stron internetowych Notatki § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i awansu zawodowego nauczycieli. Tworzenie wykazu aktów prawnych i artykułów o tematyce prawa oświatowego oraz udostępnianie ich innym nauczycielom. Na bieżąco Dokumentacja stażu Wydruki aktów prawnych i artykułów Notatki 2. Analiza statutu placówki, zasad funkcjonowania i organizacji pracy. Na bieżąco Protokoły z zebrań rady pedagogicznej Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |