Katalog Iwona Mierzwa, 2016-06-28 WROCŁAW Język angielski, Scenariusze A job interview.Etap nauczania: Gimnazjum/Liceum Typ publikacji: Scenariusze Przedmiot: Język angielski Scenariusz lekcji z języka angielskiego. Temat lekcji: A Job Interview. 1. INFORMACJE OGÓLNE GRUPA: 15 uczniów (wiek – 15 - 18 lat) POZIOM: zaawansowany CZAS: 45 minut plus (na zadanie domowe uczniowie przygotowują notatki dotyczące 3 różnych zawodów: nauczyciel wyznacza, którzy uczniowie przygotowują notatki o określonym zawodzie) POMOCE: 1. słowa i wyrażenia związane z 3 zawodami 2. 9 zestawów pytań najbardziej typowych podczas rozmowy kwalifikacyjnej (przygotowuje nauczyciel) 3. Krótki film wyszukany ze źródeł internetowych pokazujący rozmowę kwalifikacyjną: 4. 9 zestawów z tabelą oceniającą kandydata (przygotowuje nauczyciel) 5. 3 słowniki dwujęzyczne 6. źródło Internetu (komputer) 7. 3 biurka klasowe z trzema krzesłami (dla osób reprezentujących pracodawcę) 2. CELE OPERACYJNE LEKCJI: Uczeń: 1. potrafi zadawać pytania swoim kolegom dotyczące zawodu, mocnych i słabych stron przyszłego pracownika (związane z 3 wybranymi przez nauczyciela zawodami) 2. potrafi o sobie opowiadać jako o przyszłym pracowniku w 3 zawodach 3. posiada wiedzę dotyczącą wybranych zawodów 4. potrafi się komunikować na zadany temat 5. zdobył doświadczenie dotyczące rozmów kwalifikacyjnych o pracę 6. doskonali umiejętności mówienia 7. rozwija swoje umiejętności komunikacyjne. FORMY I TECHNIKI PRACY: • Praca w grupie • praca indywidualna (uczeń samodzielnie rozmawia z osobami z poszczególnych komisji); w klasie uczniowie pracują w 3 osobowych komisjach i rozmawiają kolejną z 2 kandydatami, skład każdej komisji jest również wymieniany przez nauczyciela, tak aby każdy uczeń miał doświadczenie rozmawiania w przynajmniej w dwóch komisjach przyjmujących na dwa różne stanowiska, każdy uczeń powinien posiadać również doświadczenie bycia w komisjach kwalifikacyjnych METODY I TECHNIKI PRACY: • metoda audiolingwalna (krótki film z Internetu pokazujący rozmowę kwalifikacyjną prowadzoną w języku angielskim po angielsku) • metoda burzy mózgów – uczniowie w komisjach debatują i decydują, którego z kandydatów przyjąć na stanowisko i który z kandydatów lepiej będzie reprezentował określony zawód • praca ze słownikiem dwujęzycznym PRZEWIDYWANE TRUDNOŚCI: • Uczniowie mogą mieć trudności z poważnym traktowaniem tematu. • Uczniowie mogą mieć trudności z mówieniem o sobie i o swoich mocnych i słabych stronach. 3. PRZEBIEG LEKCJI I. Etap wstępny (10 min.) 1. Nauczyciel wita uczniów i sprawdza obecność. 2. Uczniowie witają się z nauczycielem i przygotowują salę do lekcji. 3. Uczniowie prezentują wykonane w domu prace dotyczące 3 zawodów. 4. Nauczyciel chwali uczniów, którzy najwięcej dowiedzieli się o określonym zawodzie 5. Nauczyciel tłumaczy polecenie i nadzoruje wykonywanie ćwiczenia. 6. Nauczyciel prezentuje zadanie, które uczniowie będą wykonywali w fazie zasadniczej lekcji II. Faza zasadnicza (30 min.) 1. Nauczyciel dzieli uczniów na 3 osobowe komisje i przydziela każdej komisji po 2 kolegów – przyszłych pracowników, którzy będą przyjmowani na określone przez nauczyciela stanowisko, tzw. specjalistów od danego zawodu (o określonym zawodzie przygotowali w domu) oraz rozdaje kartki z pytaniami. Objaśnia, w jaki sposób powinna pracować komisja i jak wypełniać kartę oceny kandydata Monitoruje pracę uczniów. 2. Uczniowie pracując w trzech grupach, a reszta uczniów czeka na swoją kolejkę i z boku przysłuchuje się komisjom i kandydatom( ale nie swojej komisji). Przedstawiciele każdej komisji wypełniają razem kartę kandydata. 3. Nauczyciel czuwa nad właściwą kolejnością i tempem działań. Nauczyciel krąży po klasie, pomaga uczniom w pytaniach, czuwa nad dyscypliną pracy i dyscypliną prowadzenia tematycznych rozmów. Uczniowie trzymają się tematu rozmowy kwalifikacyjnej, ale mają mieć również radość z bycia razem i posiadania pewnego rodzaju władzy nad innymi kolegami. Nauczyciel dba o życzliwą i przyjemną atmosferę na lekcji. Etap podsumowujący lekcję (5 min.) 1. Nauczyciel pilnuje rotacyjnych przejść uczniów do innych komisji, w których będą członkami rekrutującymi na inny rodzaj zawodu lub będą grać rolę przyjmowanych do pracy kandydatów. 2. Uczniowie indywidualnie wypowiadają się na temat pracy w komisjach i jako kandydat i dzielą się refleksjami zakreślają. Uczniowie podają kandydatów najlepszych na dane stanowiska i omawiają cechy najlepszego kandydata do czterech zawodów. 3. Nauczyciel chwali najlepiej pracujących uczniów i wystawi im oceny. Opracowała: Iwona Mierzwa Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |