Katalog

Iwona Mierzwa, 2016-06-28
WROCŁAW

Język angielski, Scenariusze

A job interview.

- n +

Etap nauczania: Gimnazjum/Liceum
Typ publikacji: Scenariusze
Przedmiot: Język angielski
Scenariusz lekcji z języka angielskiego.
Temat lekcji: A Job Interview.
1. INFORMACJE OGÓLNE

GRUPA: 15 uczniów (wiek – 15 - 18 lat)
POZIOM: zaawansowany
CZAS: 45 minut plus (na zadanie domowe uczniowie przygotowują notatki dotyczące 3 różnych zawodów: nauczyciel wyznacza, którzy uczniowie przygotowują notatki o określonym zawodzie)

POMOCE:
1. słowa i wyrażenia związane z 3 zawodami
2. 9 zestawów pytań najbardziej typowych podczas rozmowy kwalifikacyjnej (przygotowuje nauczyciel)
3. Krótki film wyszukany ze źródeł internetowych pokazujący rozmowę kwalifikacyjną:
4. 9 zestawów z tabelą oceniającą kandydata (przygotowuje nauczyciel)
5. 3 słowniki dwujęzyczne
6. źródło Internetu (komputer)
7. 3 biurka klasowe z trzema krzesłami (dla osób reprezentujących pracodawcę)

2. CELE OPERACYJNE LEKCJI:
Uczeń:
1. potrafi zadawać pytania swoim kolegom dotyczące zawodu, mocnych i słabych stron przyszłego pracownika (związane z 3 wybranymi przez nauczyciela zawodami)
2. potrafi o sobie opowiadać jako o przyszłym pracowniku w 3 zawodach
3. posiada wiedzę dotyczącą wybranych zawodów
4. potrafi się komunikować na zadany temat
5. zdobył doświadczenie dotyczące rozmów kwalifikacyjnych o pracę
6. doskonali umiejętności mówienia
7. rozwija swoje umiejętności komunikacyjne.

FORMY I TECHNIKI PRACY:
• Praca w grupie
• praca indywidualna (uczeń samodzielnie rozmawia z osobami z poszczególnych komisji); w klasie uczniowie pracują w 3 osobowych komisjach i rozmawiają kolejną z 2 kandydatami, skład każdej komisji jest również wymieniany przez nauczyciela, tak aby każdy uczeń miał doświadczenie rozmawiania w przynajmniej w dwóch komisjach przyjmujących na dwa różne stanowiska, każdy uczeń powinien posiadać również doświadczenie bycia w komisjach kwalifikacyjnych
METODY I TECHNIKI PRACY:
• metoda audiolingwalna (krótki film z Internetu pokazujący rozmowę kwalifikacyjną prowadzoną w języku angielskim po angielsku)
• metoda burzy mózgów – uczniowie w komisjach debatują i decydują, którego z kandydatów przyjąć na stanowisko i który z kandydatów lepiej będzie reprezentował określony zawód
• praca ze słownikiem dwujęzycznym
PRZEWIDYWANE TRUDNOŚCI:
• Uczniowie mogą mieć trudności z poważnym traktowaniem tematu.
• Uczniowie mogą mieć trudności z mówieniem o sobie i o swoich mocnych i słabych stronach.
3. PRZEBIEG LEKCJI
I. Etap wstępny (10 min.)
1. Nauczyciel wita uczniów i sprawdza obecność.
2. Uczniowie witają się z nauczycielem i przygotowują salę do lekcji.
3. Uczniowie prezentują wykonane w domu prace dotyczące 3 zawodów.
4. Nauczyciel chwali uczniów, którzy najwięcej dowiedzieli się o określonym zawodzie
5. Nauczyciel tłumaczy polecenie i nadzoruje wykonywanie ćwiczenia.
6. Nauczyciel prezentuje zadanie, które uczniowie będą wykonywali w fazie zasadniczej lekcji


II. Faza zasadnicza (30 min.)

1. Nauczyciel dzieli uczniów na 3 osobowe komisje i przydziela każdej komisji po 2 kolegów – przyszłych pracowników, którzy będą przyjmowani na określone przez nauczyciela stanowisko, tzw. specjalistów od danego zawodu (o określonym zawodzie przygotowali w domu) oraz rozdaje kartki z pytaniami. Objaśnia, w jaki sposób powinna pracować komisja i jak wypełniać kartę oceny kandydata Monitoruje pracę uczniów.
2. Uczniowie pracując w trzech grupach, a reszta uczniów czeka na swoją kolejkę i z boku przysłuchuje się komisjom i kandydatom( ale nie swojej komisji). Przedstawiciele każdej komisji wypełniają razem kartę kandydata.
3. Nauczyciel czuwa nad właściwą kolejnością i tempem działań. Nauczyciel krąży po klasie, pomaga uczniom w pytaniach, czuwa nad dyscypliną pracy i dyscypliną prowadzenia tematycznych rozmów. Uczniowie trzymają się tematu rozmowy kwalifikacyjnej, ale mają mieć również radość z bycia razem i posiadania pewnego rodzaju władzy nad innymi kolegami. Nauczyciel dba o życzliwą i przyjemną atmosferę na lekcji.

Etap podsumowujący lekcję (5 min.)
1. Nauczyciel pilnuje rotacyjnych przejść uczniów do innych komisji, w których będą członkami rekrutującymi na inny rodzaj zawodu lub będą grać rolę przyjmowanych do pracy kandydatów. 2. Uczniowie indywidualnie wypowiadają się na temat pracy w komisjach i jako kandydat i dzielą się refleksjami zakreślają. Uczniowie podają kandydatów najlepszych na dane stanowiska i omawiają cechy najlepszego kandydata do czterech zawodów.
3. Nauczyciel chwali najlepiej pracujących uczniów i wystawi im oceny.


Opracowała: Iwona Mierzwa

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.