Katalog Małgorzata Alachamowicz, 2016-06-28 Łomża Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Data rozpoczęcia stażu: 02.09.2013 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2016 r. Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393 z dnia 26 marca 2013 r.). Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – w szczególności rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli (tekst jednolity – Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm). Zagadnienia organizacyjne 1. Poznanie procedur awansu zawodowego 2.Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. 3.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego 4.Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego §8.1.1 Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Rozwijanie wiedzy na temat prawa oświatowego, organizacji placówek oświatowych i reformy oświaty z wykorzystaniem Internetu jako źródła wiedzy. -studiowanie fachowej literatury -zapoznanie się z ustawami, rozporządzeniami i komunikatami ukazującymi się na stronach MEN (www.men.gov.pl) oraz kuratorium (www.kuratorium.bialystok.pl), ODN (www.odnlomza.pl), OKE (www.oke.lomza.pl) i innych portali edukacyjnych 2.Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy z wykorzystaniem techniki komputerowej. -opracowanie i doskonalenie narzędzi do pracy dydaktycznej opracowanie testów, kart pracy, scenariuszy zajęć; -opracowanie i doskonalenie narzędzi do pracy wychowawczej: opracowanie narzędzia do analizy sytuacji dydaktycznej uczniów oraz wyników z przeprowadzonych badań socjometrycznych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego §8.1.2 Realizować zadania służące podniesieniu 1. Udział w projekcie unijnym -prowadzenie w ramach projektu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki dla uczniów klas IV - VI 2. Przygotowywanie uroczystości szkolnych. -opracowywanie scenariuszy uroczystości -przygotowywanie uczniów do udziału w uroczystościach 3. Organizowanie imprez i spotkań klasowych z udziałem rodziców. - opracowywanie scenariuszy klasowych imprez okolicznościowych z udziałem rodziców §8.1.3 Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 1. Uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce szkolnej. -udział w szkoleniach zewnętrznych organizowanych w ramach WDN oraz prowadzenie szkoleń w ramach współpracy z nauczycielami w zespole samokształceniowym 2. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. -studiowanie literatury fachowej z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki, lektura czasopism, poradników metodycznych §8.2.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. - wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym -praca z uczniem zdolnym -praca z uczniem mającym problemy w nauce -przygotowanie uczniów do udziału w konkursach 2.Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. -rozpoznawanie potrzeb i możliwości uczniów -przeprowadzenie diagnozy uczniów, dokonywanie analizy wyników i wdrożenie wniosków do dalszej pracy -przeprowadzanie sprawdzianów kompetencji, ich analiza i wdrożenie wniosków do dalszej pracy -systematyczne badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i ewaluacja planów pracy na dany rok szkolny 3. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy -organizowanie zebrań z rodzicami, konsultacji, rozmów indywidualnych -współpraca z rodzicami w zakresie organizowania imprez klasowych i ogólnoszkolnych -opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego badanie stosunków panujących w klasie poprzez przeprowadzanie testów socjometrycznych i podejmowanie działań mających na celu integrację zespołu klasowego § 8.2.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Umiejętne posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy i Internetem jako źródłem informacji. -opracowanie testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej z wykorzystaniem komputera -przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi badawczych do sprawdzenia wiedzy -wykorzystanie znajomości MS Excel do tworzenia analiz z przeprowadzonych w szkole sprawdzianów zewnętrznych i wewnątrzszkolnych -prowadzenie dokumentacji własnej pracy w formie elektronicznej, -przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu - prowadzenie BIP na szkolnej stronie internetowej -prowadzenie na szkolnej stronie internetowej zakładki dotyczącej działalności samorządu uczniowskiego 2. Podwyższanie umiejętności wykorzystywania w pracy nauczyciela matematyki technologii informacyjnych. -udział w formach doskonalenia związanych z podwyższeniem umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnych 3. Współpraca z wydawnictwem WSIP -przynależność do klubu - wykorzystanie oferty dydaktycznej i metodycznej dla członków klubu -korzystanie z platformy WsipNet § 8.2.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Aktywna praca w zespole matematyczno-przyrodniczym. -współudział w opracowywaniu planów pracy zespołu matematyczno - przyrodniczego -dzielenie się doświadczeniem poprzez prowadzenie szkoleń -współpraca z zespołem wychowawczym 2. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. 3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego. - pomoc w opracowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego -omawianie realizacji planu rozwoju podopiecznego z wnioskami do dalszej pracy -dokumentowanie pracy w zakresie opieki nad nauczycielem kontraktowym -prowadzenie otwartych zajęć dla nauczyciela stażysty -przeprowadzanie bieżących spotkań konsultacyjnych -obserwacja prowadzonych przez stażystę lekcji -przygotowanie projektu oceny dorobku zawodowego 4. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole materiałów edukacyjnych. -opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole materiałów edukacyjnych m.in. zbioru zadań matematycznych dla uczniów przygotowujących się do sprawdzianu po klasie VI § 8.2.4 Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań. A - Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Opracowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznej. - opracowanie, wdrożenie, realizacja i ewaluacja innowacji pedagogicznej C - Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Współudział w opracowaniu analiz dla klas I-VI ze sprawdzianów zewnętrznych i wewnątrzszkolnych oraz wdrożenie wniosków i rekomendacji w klasach IV - VI na lekcjach matematyki. -pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu do spraw analiz -dokonywanie analiz wyników sprawdzianów zewnętrznych i wewnątrzszkolnych -wypracowanie wniosków i rekomendacji na posiedzeniu zespołu oraz wdrożenie ich do realizacji 4. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. -organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych mających na celu poznanie regionu i kraju -organizowanie wyjazdów do kina, teatru 5. Prowadzenie koła matematycznego. - opracowanie programu zajęć -praca z uczniem zdolnym -realizacja zajęć 6. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki. -opracowanie programu zajęć -praca z uczniem mającym trudności w nauce matematyki -realizacja zajęć 7. Organizacja zajęć w czasie ferii zimowych -zorganizowanie zajęć w czasie ferii zimowych dla członków samorządu uczniowskiego i zainteresowanych uczniów 8. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów matematycznych. -opracowanie tematyki konkursów -opracowanie kryteriów oceny konkursów -przeprowadzenie konkursów i wyłonienie zwycięzców E - Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności uczniów. -sprawowanie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego wraz z panią … -opracowanie i wdrożenie planu działalności Samorządu Uczniowskiego -prowadzenie na stronie internetowej szkoły zakładki dotyczącej działalności SU 2. Zaangażowanie się w pomoc charytatywną. -przeprowadzenie w szkole akcji charytatywnych, m.in. „Góra Grosza” 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym. -analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych -realizacja zadań ujętych w programie wychowawczym szkoły -konsultacje w indywidualnych przypadkach 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. - obserwacja i kierowanie uczniów do Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej - korzystanie z porad pracowników poradni w sprawach dotyczących uczniów -włączanie zaleceń poradni do planu wynikowego nauczania matematyki oraz programu wychowawczego 5. Współpraca z innymi instytucjami. -sposób współpracy zależny od bieżących potrzeb § 8.2.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych i wychowawczych. -współpraca z rodzicami i nauczycielami uczącymi (zebrania, konsultacje, rozmowy indywidualne) -współpraca z pedagogiem szkolnym -analiza sytuacji konkretnych uczniów, diagnozowanie problemów -ustalenie metod pracy i form pomoc -analiza efektów podjętych działań Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty. Poszczególne zadania mogą być modyfikowane lub rozszerzone w miarę potrzeb wynikających z planu pracy szkoły i zmian zachodzących w szkolnictwie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |