Katalog

Małgorzata Alachamowicz, 2016-06-28
Łomża

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

Data rozpoczęcia stażu: 02.09.2013 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05.2016 r.

Podstawa prawna:
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393 z dnia 26 marca 2013 r.).
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – w szczególności rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli (tekst jednolity – Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm).
Zagadnienia organizacyjne
1. Poznanie procedur awansu zawodowego
2.Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
3.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
4.Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
§8.1.1
Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1.Rozwijanie wiedzy na temat prawa oświatowego, organizacji placówek oświatowych i reformy oświaty z wykorzystaniem Internetu jako źródła wiedzy.
-studiowanie fachowej literatury
-zapoznanie się z ustawami, rozporządzeniami i komunikatami ukazującymi się na stronach MEN (www.men.gov.pl) oraz kuratorium (www.kuratorium.bialystok.pl), ODN (www.odnlomza.pl), OKE (www.oke.lomza.pl) i innych portali edukacyjnych
2.Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy z wykorzystaniem techniki komputerowej.
-opracowanie i doskonalenie narzędzi do pracy dydaktycznej opracowanie testów, kart pracy, scenariuszy zajęć;
-opracowanie i doskonalenie narzędzi do pracy wychowawczej: opracowanie narzędzia do analizy sytuacji dydaktycznej uczniów oraz wyników z przeprowadzonych badań socjometrycznych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego
§8.1.2
Realizować zadania służące podniesieniu
1. Udział w projekcie unijnym
-prowadzenie w ramach projektu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki dla uczniów klas IV - VI
2. Przygotowywanie uroczystości szkolnych.
-opracowywanie scenariuszy uroczystości
-przygotowywanie uczniów do udziału w uroczystościach
3. Organizowanie imprez i spotkań klasowych z udziałem rodziców.
- opracowywanie scenariuszy klasowych imprez okolicznościowych z udziałem rodziców
§8.1.3
Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
1. Uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce szkolnej.
-udział w szkoleniach zewnętrznych organizowanych w ramach WDN oraz prowadzenie szkoleń w ramach współpracy z nauczycielami w zespole samokształceniowym
2. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych.
-studiowanie literatury fachowej z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki, lektura czasopism, poradników metodycznych
§8.2.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej.
- wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym
-praca z uczniem zdolnym
-praca z uczniem mającym problemy w nauce
-przygotowanie uczniów do udziału w konkursach
2.Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów.
-rozpoznawanie potrzeb i możliwości uczniów
-przeprowadzenie diagnozy uczniów, dokonywanie analizy wyników i wdrożenie wniosków do dalszej pracy
-przeprowadzanie sprawdzianów kompetencji, ich analiza i wdrożenie wniosków do dalszej pracy
-systematyczne badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i ewaluacja planów pracy na dany rok szkolny
3. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy
-organizowanie zebrań z rodzicami, konsultacji, rozmów indywidualnych
-współpraca z rodzicami w zakresie organizowania imprez klasowych i ogólnoszkolnych
-opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego
badanie stosunków panujących w klasie poprzez przeprowadzanie testów socjometrycznych i podejmowanie działań mających na celu integrację zespołu klasowego
§ 8.2.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Umiejętne posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy i Internetem jako źródłem informacji.
-opracowanie testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej z wykorzystaniem komputera
-przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi badawczych do sprawdzenia wiedzy
-wykorzystanie znajomości MS Excel do tworzenia analiz z przeprowadzonych w szkole sprawdzianów zewnętrznych i wewnątrzszkolnych
-prowadzenie dokumentacji własnej pracy w formie elektronicznej,
-przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu
- prowadzenie BIP na szkolnej stronie internetowej
-prowadzenie na szkolnej stronie internetowej zakładki dotyczącej działalności samorządu uczniowskiego
2. Podwyższanie umiejętności wykorzystywania w pracy nauczyciela matematyki technologii informacyjnych.
-udział w formach doskonalenia związanych z podwyższeniem umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnych
3. Współpraca z wydawnictwem WSIP
-przynależność do klubu
- wykorzystanie oferty dydaktycznej i metodycznej dla członków klubu
-korzystanie z platformy WsipNet
§ 8.2.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1. Aktywna praca w zespole matematyczno-przyrodniczym.
-współudział w opracowywaniu planów pracy zespołu matematyczno - przyrodniczego
-dzielenie się doświadczeniem poprzez prowadzenie szkoleń
-współpraca z zespołem wychowawczym
2. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli.
3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego.
- pomoc w opracowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego
-omawianie realizacji planu rozwoju podopiecznego z wnioskami do dalszej pracy
-dokumentowanie pracy w zakresie opieki nad nauczycielem kontraktowym
-prowadzenie otwartych zajęć dla nauczyciela stażysty
-przeprowadzanie bieżących spotkań konsultacyjnych
-obserwacja prowadzonych przez stażystę lekcji
-przygotowanie projektu oceny dorobku zawodowego
4. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole materiałów edukacyjnych.
-opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole materiałów edukacyjnych m.in. zbioru zadań matematycznych dla uczniów przygotowujących się do sprawdzianu po klasie VI
§ 8.2.4
Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań.
A - Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1.Opracowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznej.
- opracowanie, wdrożenie, realizacja i ewaluacja innowacji pedagogicznej
C - Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1.Współudział w opracowaniu analiz dla klas I-VI ze sprawdzianów zewnętrznych i wewnątrzszkolnych oraz wdrożenie wniosków i rekomendacji w klasach IV - VI na lekcjach matematyki.
-pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu do spraw analiz
-dokonywanie analiz wyników sprawdzianów zewnętrznych i wewnątrzszkolnych
-wypracowanie wniosków i rekomendacji na posiedzeniu zespołu oraz wdrożenie ich do realizacji
4. Rozwijanie zainteresowań młodzieży.
-organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych mających na celu poznanie regionu i kraju
-organizowanie wyjazdów do kina, teatru
5. Prowadzenie koła matematycznego.
- opracowanie programu zajęć
-praca z uczniem zdolnym
-realizacja zajęć
6. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki.
-opracowanie programu zajęć
-praca z uczniem mającym trudności w nauce matematyki
-realizacja zajęć
7. Organizacja zajęć w czasie ferii zimowych
-zorganizowanie zajęć w czasie ferii zimowych dla członków samorządu uczniowskiego i zainteresowanych uczniów
8. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów matematycznych.
-opracowanie tematyki konkursów
-opracowanie kryteriów oceny konkursów
-przeprowadzenie konkursów i wyłonienie zwycięzców

E - Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1. Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności uczniów.
-sprawowanie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego wraz z panią …
-opracowanie i wdrożenie planu działalności Samorządu Uczniowskiego
-prowadzenie na stronie internetowej szkoły zakładki dotyczącej działalności SU
2. Zaangażowanie się w pomoc charytatywną.
-przeprowadzenie w szkole akcji charytatywnych, m.in. „Góra Grosza”
3. Współpraca z pedagogiem szkolnym.
-analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych
-realizacja zadań ujętych w programie wychowawczym szkoły
-konsultacje w indywidualnych przypadkach
4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
- obserwacja i kierowanie uczniów do Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
- korzystanie z porad pracowników poradni w sprawach dotyczących uczniów
-włączanie zaleceń poradni do planu wynikowego nauczania matematyki oraz programu wychowawczego
5. Współpraca z innymi instytucjami.
-sposób współpracy zależny od bieżących potrzeb

§ 8.2.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych i wychowawczych.
-współpraca z rodzicami i nauczycielami uczącymi (zebrania, konsultacje, rozmowy indywidualne)
-współpraca z pedagogiem szkolnym
-analiza sytuacji konkretnych uczniów, diagnozowanie problemów
-ustalenie metod pracy i form pomoc
-analiza efektów podjętych działań

Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty. Poszczególne zadania mogą być modyfikowane lub rozszerzone w miarę potrzeb wynikających z planu pracy szkoły i zmian zachodzących w szkolnictwie.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.