AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Włodarczyk, 2016-06-28
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Dzień i noc w świecie zwierząt.

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie 1c

Krąg tematyczny: Kiedy słońce i księżyc na niebie.
Temat zajęć: Dzień i noc w świecie zwierząt.
Cele ogólne:
Poznawanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia i ich przystosowanie.
Cele szczegółowe
Uczeń:
• słucha ze zrozumieniem tekstu czytnego przez nauczyciela,
• potrafi poprawnie udzielić odpowiedzi na zadane pytania,
• potrafi opowiadać z uwzględnieniem związków przyczynowo- skutkowych,
• wie, które zwierzęta są aktywne w dzień, a które w nocy,
• wie, w jaki sposób wybrane zwierzęta przystosowane są do nocnego trybu życia.
Metody pracy:
• podające (objaśnienie, pogadanka)
• problemowe (aktywizujące)
• praktycznego działania (ćwiczenia)
Formy pracy:
• indywidualna
• grupowa
• zbiorowa
Środki dydaktyczne: multibook- „Elementarz XXI wieku”, piloty interaktywne, ilustracje, zdjęcia zwierząt, prezentacja multimedialna, podręczniki „Elementarz XXI wieku” klasa 1 (ćwiczenie- nauczanie zintegrowane cz.2, podręcznik cz.1), arkusze papieru.

Przebieg zajęć
1. Wprowadzenie do tematu lekcji. Rozmowa na temat : Co robią zwierzęta w nocy?
2. „Jak się krasnal z borsukiem na spacer wybierali”.Słuchanie opowiadania czytanego przez nauczyciela.
3. Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.
Kogo i kiedy krasnal zachęcał do spaceru? Co chciał pokazać borsukowi? Co krasnal robił podczas spaceru? Kogo borsuk zapraszał na spacer? Czy krasnal i borsuk wybrali się na spacer? Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania wykorzystując piloty interaktywne.
4. „Ambarasu tyle o nocne motyle”- ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
Czytanie pytań i odpowiedzi (ćw. 2 s. 16).
Udzielanie ustnej i pisemnej odpowiedzi na pytanie. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat motyli.
Rozwiązanie zagadki:
Ledwo zmierzch nadejść zdąży, co to za motyl nad lampą krąży? (ćma)
Słuchanie ciekawostek o ćmach. Oglądanie prezentacji multimedialnej wzbogaconej o zdjęcia i ilustracje.
5. „Dzień i noc w świecie zwierząt”- przystosowanie zwierząt do nocnego trybu życia.
Wypowiedzi na temat zwierząt prowadzących nocny i dzienny tryb życia na podstawie wysłuchanego tekstu, własnej wiedzy i obserwacji.
Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia (ćw. 3 s. 17).
Próba ustalenia, dlaczego niektóre zwierzęta prowadzące nocny tryb życia mają większe oczy lub uszy i doskonały węch (ćw. 4. 17).
Słuchanie ciekawostek o zwierzętach prowadzących nocny tryb życia- oglądanie ilustracji zwierząt.

6. Podsumowanie zajęć. Wykonywanie planszy utrwalającej wiadomości o porze aktywności różnych zwierząt- praca w grupach.






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.