Katalog Katarzyna Włodarczyk, 2016-06-28 Warszawa Zajęcia zintegrowane, Konspekty Scenariusz zajęc zintegrowanych - klasa 1Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie 1c Krąg tematyczny: Woda źródłem życia. Temat zajęć: Woda potrzebna na co dzień. Cele ogólne: Uświadomienie uczniom roli wody w zyciu człowieka, zwierząt i roślin. Cele szczegółowe Uczeń: • słucha z uwagą i rozumie humorystyczną treść wiersza oraz przenośne znaczenie wybranych wyrażeń, • potrafi poprawnie wypowiedzieć się na temat roli wody, • rozumie znaczenie powiedzenia: chuchać i dmuchać na siebie, • poprawnie zapisuje głoski miękkie w zakończeniach wyrazów i w sylabach otwartych kończących wyraz, • poprawnie porównuje ciężar przedmiotów, • wykonuje pracę plastyczną zgodną z tematem lekcji. Metody pracy: • podające (objaśnienie, pogadanka) • problemowe (aktywizujące) • praktycznego działania (ćwiczenia) Formy pracy: • indywidualna • grupowa • zbiorowa Środki dydaktyczne: arkusz z diagramem, multibook- „Elementarz XXI wieku”, piloty interaktywne, prezentacja multimedialna, podręczniki „Elementarz XXI wieku” klasa 1 (ćwiczenie- nauczanie zintegrowane cz.4, podręcznik cz.2), arkusze papieru. Przebieg zajęć 1. Wprowadzenie do tematu lekcji. Rozmowa na temat : Do czego służy woda? Rozwiązywanie krzyżówki. Nauczyciel wiesza diagram krzyżówki na tablicy. Podaje słownie hasła do odgadnięcia i wybrane dzieci wpisują je do diagramu. 2. Rola wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin. Nauczyciel włącza uczniom przygotowaną wcześniej prezentację multimedialną. Uczniowie słuchają i ogladają zdjęcia. Następnie wypowiadają się na temat roli wody, odwołując się do prezentowanych treści i własnych doświadczeń. Wykonywanie ćwiczeń 3 i 4 (s. 4- 5). 3. „Żaba”- praca z wierszem Jana Brzechwy. Słuchanie z uwagą wiersza czytanego przez nauczyciela. Rozmowa na temat treści wiersza. Dostrzeżenie w tekście wiersza dowcipnej sprzeczności. Wyjaśnienie przenośnego znaczenia powiedzenia: chuchać i dmuchać na siebie. Wykonywanie ćwiczeń 1 i 2 (s. 4). 4. Czytamy, myślimy, piszemy- wykonywanie ćwiczeń. Pisownia wyrazów ze zmiękczeniami na podstawie przykładów z ćwiczenia 1 (s. 4). „Jak piszemy?”- zabawa dydaktyczna utrwalająca omówione przypadki pisowni wyrazów ze zmiękczeniem. Nauczyciel podaje analogiczne przykłady głosek miękkich w wyrazach, a dzieci odpowiednimi gestami ilustrują ich pisownie. Wykonywanie ćwiczenia 5 (s. 4). 5. Porównywanie wagi przedmiotów w kilogramach. Interaktywny test matematyczny. 6. Podsumowanie zajęć. „Do czego potrzebna nam woda?”- praca plastyczna w grupach. Nauczyciel dzieli uczniów na dwa zespoły i rozdaje arkusze papieru. Uczniowie mają za zadanie narysować na nich te czynności, w których wykorzystuje się wodę. Grupa I ogranicza się do czynności domowych, a grupa II do tych, które mogą być wykonywane w szkole. Po skończonym zadaniu grupy prezentują to, co wykonały. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |