Katalog

Katarzyna Włodarczyk, 2016-06-28
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęc zintegrowanych - klasa 1

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie 1c

Krąg tematyczny: Woda źródłem życia.
Temat zajęć: Woda potrzebna na co dzień.
Cele ogólne:
Uświadomienie uczniom roli wody w zyciu człowieka, zwierząt i roślin.
Cele szczegółowe
Uczeń:
• słucha z uwagą i rozumie humorystyczną treść wiersza oraz przenośne znaczenie wybranych wyrażeń,
• potrafi poprawnie wypowiedzieć się na temat roli wody,
• rozumie znaczenie powiedzenia: chuchać i dmuchać na siebie,
• poprawnie zapisuje głoski miękkie w zakończeniach wyrazów i w sylabach otwartych kończących wyraz,
• poprawnie porównuje ciężar przedmiotów,
• wykonuje pracę plastyczną zgodną z tematem lekcji.
Metody pracy:
• podające (objaśnienie, pogadanka)
• problemowe (aktywizujące)
• praktycznego działania (ćwiczenia)
Formy pracy:
• indywidualna
• grupowa
• zbiorowa
Środki dydaktyczne: arkusz z diagramem, multibook- „Elementarz XXI wieku”, piloty interaktywne, prezentacja multimedialna, podręczniki „Elementarz XXI wieku” klasa 1 (ćwiczenie- nauczanie zintegrowane cz.4, podręcznik cz.2), arkusze papieru.

Przebieg zajęć
1. Wprowadzenie do tematu lekcji.
Rozmowa na temat : Do czego służy woda?
Rozwiązywanie krzyżówki. Nauczyciel wiesza diagram krzyżówki na tablicy. Podaje słownie hasła do odgadnięcia i wybrane dzieci wpisują je do diagramu.

2. Rola wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin.
Nauczyciel włącza uczniom przygotowaną wcześniej prezentację multimedialną. Uczniowie słuchają i ogladają zdjęcia. Następnie wypowiadają się na temat roli wody, odwołując się do prezentowanych treści i własnych doświadczeń. Wykonywanie ćwiczeń 3 i 4 (s. 4- 5).

3. „Żaba”- praca z wierszem Jana Brzechwy.
Słuchanie z uwagą wiersza czytanego przez nauczyciela. Rozmowa na temat treści wiersza. Dostrzeżenie w tekście wiersza dowcipnej sprzeczności. Wyjaśnienie przenośnego znaczenia powiedzenia: chuchać i dmuchać na siebie. Wykonywanie ćwiczeń 1 i 2 (s. 4).

4. Czytamy, myślimy, piszemy- wykonywanie ćwiczeń.
Pisownia wyrazów ze zmiękczeniami na podstawie przykładów z ćwiczenia 1 (s. 4). „Jak piszemy?”- zabawa dydaktyczna utrwalająca omówione przypadki pisowni wyrazów ze zmiękczeniem. Nauczyciel podaje analogiczne przykłady głosek miękkich w wyrazach, a dzieci odpowiednimi gestami ilustrują ich pisownie. Wykonywanie ćwiczenia 5 (s. 4).

5. Porównywanie wagi przedmiotów w kilogramach.
Interaktywny test matematyczny.

6. Podsumowanie zajęć. „Do czego potrzebna nam woda?”- praca plastyczna w grupach. Nauczyciel dzieli uczniów na dwa zespoły i rozdaje arkusze papieru. Uczniowie mają za zadanie narysować na nich te czynności, w których wykorzystuje się wodę. Grupa I ogranicza się do czynności domowych, a grupa II do tych, które mogą być wykonywane w szkole. Po skończonym zadaniu grupy prezentują to, co wykonały.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.