Katalog

Paulina Piskorz-Bieganowska , 2016-06-28
Piotrków Trybunalski

Język angielski, Scenariusze

lekcja otwarta scenariusz

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI
Prowadzący: Paulina Piskorz-Bieganowska
Przedmiot: język angielski
Klasa: I A
Temat: The Globe Theatre – William Shakespeare i jego teatr.
Data: 18.05.2016
Materiały: Podręcznik ‘New Exam Challenges 2’, kserokopia z zeszytu ćwiczeń do podręcznika, zeszyt przedmiotowy, płyta CD.
Język używany na zajęciach:
 j. angielski – polecenia do wykonywanych ćwiczeń, przykłady zdań i struktur gramatycznych;
 j. polski – objaśnienia gramatyczne, niektóre polecenia.
Przebieg zajęć:
 Faza organizacyjna: sprawdzenie listy obecności i podanie nowego tematu lekcji.
 Faza powtórzeniowa: sprawdzenie pracy domowej dotyczącej poprawnego stosowania form poznanych na poprzedniej lekcji ‘how much’, ‘how many’.
 Faza prezentacji: nauczyciel odtwarza dialog nagrany na płycie CD. Uczniowie proszeni są o odczytanie tego dialogu z podziałem na role. Nauczyciel wypisuje na tablicy nieznane słownictwo z dialogu, a uczniowie przepisują je do zeszytów. Nauczyciel objaśnia nowe słownictwo.
 Faza percepcji: uczniowie proszeni są o uzupełnienie w parach ćwiczenia odnośnie w/w tekstu.
 Faza prezentacji: nauczyciel objaśnia znaczenie i zastosowanie czasowników modalnych ‘should’ i ‘shouldn’t’; Uczniowie wykonują z nimi ćwiczenie z podręcznika.
 Faza percepcji I: uczniowie proszeni są o wykonanie ćwiczenia słuchowego z podręcznika mającego określić czy rozumieją rozmowę telefoniczną dotyczącą informacji o teatrze The Globe.
 Faza percepcji II: uczniowie proszeni są o wykonanie dwóch ćwiczeń słuchowych w kserokopii z zeszytu ćwiczeń dotyczących zwiedzania Londynu oraz informacji o Tower Bridge.
 Faza ćwiczeń: uczniowie proszeni są o uzupełnianie ćwiczeń w kserokopii z zeszytu ćwiczeń z zastosowaniem wyrażeń z dialogu dotyczącego teatru The Globe.
 Faza ćwiczeń powtórzeniowych: uczniowie proszeni są o uzupełnianie ćwiczeń w kserokopii z zeszytu ćwiczeń na zastosowanie czasowników modalnych ‘should’ i ‘shouldn’t’
 Podsumowanie: Zadanie i omówienie pracy domowej.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.