AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Strzelecka, 2016-06-28
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Zajęcia świetlicowe: zaproszenie na przyjęcie urodzinowe.

- n +

Konspekt zajęć świetlicowych

Grupa: uczniowie z kas II-IV.


Temat: Zaproszenie na przyjęcie urodzinowe.


Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
• Uczeń wie, jak poprawnie pisać zdania.
• Zna zasady pisowni imion i nazwisk.
• Uczeń wie, jak należy wręczyć kwiaty.
• Wie jak należy zaprosić kogoś na własne urodziny.
• Zna zasady kulturalnego zachowania, kiedy dostaje zaproszenie na urodziny.

Cele zajęć świetlicowych:
- Zapoznanie uczniów z opowiadaniem Joanny Krzyżanek pt. ,,O wujku i zegarze z kukułką”
z książki ,,Dobre maniery czyli savoir-vivre dla dzieci”.
- Poznanie zasad kulturalnego zachowania się podczas przyjęcia.
- Kształcenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami.
- Poznanie zasad pisania zaproszeń.
- Utrwalenie zasad pisowni wielka literą.
- Rozwijanie umiejętności manualnych podczas wycinania i inwencji twórczej przy
projektowaniu zaproszenia na urodziny.


Cele sformułowane w języku ucznia:
- Wysłuchasz opowiadania Joanny Krzyżanek pt. ,,O wujku i zegarze z kukułką”
z książki ,,Dobre maniery czyli savoir-vivre dla dzieci”.
- Będziesz wiedział jak należy kulturalnie zachowywać się podczas przyjęcia.
- Będziesz wypowiadał się całymi zdaniami.
- Będziesz umiał prawidłowo napisać zaproszenie.
- Zaprojektujesz i wykonasz zaproszenie na własne urodziny.




Nacobezu ( co uczniowie będą potrafili po zajęciach ):
• Wymienisz kilka zasad kulturalnego zachowania dotyczących przyjęć.
• Pamiętasz o wielkiej literze przy pisaniu imion i nazwisk i tytułu.
• Pamiętasz o wielkiej literze na początku i kropce na końcu zdania.
• Potrafisz zamieścić niezbędne informacje w zaproszeniu urodzinowym czyli:
- nagłówek,
- dla kogo jest to zaproszenie,
- na co zapraszasz,
- miejsce i data,
- tel. kontaktowy do solenizanta.

Przebieg zajęć( metody i aktywności):

1. Dzieci siedzą zwrócone twarzą w stronę nauczyciela. Prowadzący wita się z dziećmi i zapoznaje je z tematem zajęć.
- Witam Was bardzo serdecznie. Dzisiaj dowiemy się jak należy zachowywać się na przyjęciu na podstawie przygód sympatycznej rodziny Wafelków. Później wykonamy zaproszenie na własne przyjęcie urodzinowe.

2. Zabawa ,,Witam Cię” – zaproszenie dzieci do kręgu.
- Dzieci na przyjęciu urodzinowym bawią się i my też się pobawimy przy muzyce.

Dzieci stoją w dwóch współśrodkowych kołach. Nauczyciel puszcza wesołą muzykę z płyty, a dzieci poruszają się w takt muzyki po swoich okręgach (zewnętrzny w prawo, wewnętrzny w lewo). Na hasło słowne dzieci znajdujące się naprzeciwko siebie witają się. Polecenie powtarza się wielokrotnie i oznacza część ciała, jaką dzieci powinny się przywitać(np. ręka, kolano, stopa, biodra, plecy, głowa). Na hasło słowne ,,hop” następuje zmiana kierunku ruchu w kołach.

3. Nauczyciel czyta tekst opowiadania pt.: ,,O wujku i zegarze z kukułką” z książki Joanny Krzyżanek ,,Dobre maniery czyli savoir-vivre dla dzieci”.

4. Nauczyciel zadaje pytania do przeczytanego tekstu.

- Co wydarzyło się w czwartek rano?
- Co zrobił wieczorem tata i dlaczego?
- Co wydarzyło się rano, kiedy rodzina Wafelków szykowała się do wyjazdu do wujka Piotra na małe przyjęcie?
- Jak wujek zareagował na godzinne spóźnienie zaproszonych gości?
- Co zrobili mama i tata Lusi i Filipa po przyjeździe do wujka?
- Co zrobiła ciocia z wujkiem po otrzymaniu prezentów?
- Co powiedziała Lusia, kiedy wujek pokazywał zegar z kukułką i czy było to odpowiednie zachowanie?
- Jak wujek zareagował na niezbyt miłe zachowanie dziewczynki?
5. Nauczyciel zadaje pytania odnośnie kulturalnego zachowania się podczas przyjęcia oraz prawidłowego zapraszania gości na własne urodziny. Uczniowie odpowiadają na nie na podstawie czytanego wcześniej opowiadania oraz własnych doświadczeń.

- Jak należy się zachowywać podczas przyjęcia? (Trzeba być miłym i uprzejmym dla gospodarza i innych gości).
- Co należy zrobić kiedy się spóźnimy?
- Są takie miejsca, w których nie czeka się na spóźnialskich. Jakie to miejsca? ( lotnisko, przystanek autobusowy, stacja kolejowa, kino, teatr…).
- Co należy zrobić kiedy dostajemy od kogoś prezent? (Należy zawsze podziękować).
- Jak należy wręczać kwiaty? ( Wręczając kwiaty należy zawsze trzymać je kielichami do góry).
- Co robimy, kiedy dostaniemy zaproszenie na urodziny? (Potwierdź swoje przybycie na urodziny).
- Co my robimy jeśli chcemy zaprosić kogoś na urodziny? ( Dajemy lub wysyłamy tej osobie zaproszenie, lub zapraszamy go osobiście).

6. ,,Burza mózgów” – ustalenie przez uczniów jakie informacje i jakie dane powinno zawierać zaproszenie urodzinowe.

7. Praca plastyczno-techniczna – wykonanie zaproszenia na własne przyjęcie urodzinowe przy użyciu kolorowego kartonu, pianki, kleju z brokatem i flamastrów.
• Wycięcie z kolorowego kartonu szablonu zaproszenia.
• Zaprojektowanie na pierwszej stronie tortu urodzinowego z kolorowych pasków pianki.
• Narysowanie nad tortem klejem z brokatem cyfry odpowiadającej wiekowi solenizanta. Przyozdobienie tortu elementami z kolorowego papieru i flamastrami. Umieszczenie napisu ‘’Zaproszenie”.

8. Wypisanie przez uczniów na przygotowanych karteczkach odpowiednich informacji jakie powinno zawierać zaproszenie. Wymiana karteczek w parach. (Ocena koleżeńska w parach + informacja zwrotna dokonana przez ucznia). Wklejenie własnych karteczek do zaproszeń.

9. Na zakończenie zajęć nauczyciel pokazuje uczniom plansze ze zdaniami podsumowującymi. (Uczniowie – ochotnicy wybierają jedno ze zdań i je kończą).
• Dzisiaj dowiedziałem się . . . . . . . .
• Zaskoczyło mnie. . . . . . .
• Odkryłem, że . . . . . . .
• Zdziwiło mnie to, że . . . . . . .
Kluczowe pytania dla uczniów:

• Jakie informacje powinno zawierać zaproszenie na urodziny?

Notatki i dodatkowe ćwiczenia:



ZAPROSZENIE
Dla . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Imię i nazwisko

na przyjęcie urodzinowe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Imię i nazwisko solenizanta

Miejsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . .

Mile widziane dobre humorki.

Tel. kontaktowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .





Materiały i pomoce dydaktyczne: płyta z wesołą muzyką do zabawy ,,Witam Cię”, tekst opowiadania pt.: ,,O wujku i zegarze z kukułką” z książki Joanny Krzyżanek ,,Dobre maniery czyli savoir-vivre dla dzieci”, klej, nożyczki, kolorowe kartony, kolorowa pianka, flamastry, długopisy, klej z brokatem, karteczki do wypisywania zaproszeń, plansze ze zdaniami podsumowującymi.








Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.