AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Zofia Żywicka
Plastyka, Konspekty

Osobliwości krajobrazowe mojej dzielnicy

- n +

1. Cel ogólny: Wykonanie folderu reklamującego swoją dzielnicę

2. Projekt realizowany jest przez 7 sekcji
A) poszczególne sekcje opracowują zadania z przydzielonych instrukcji
B) w obrębie grupy są wyznaczeni liderzy
C) lider przydziela zadania dla członków grupy

3. Zagadnienia do opracowania dla poszczególnych sekcji:
a)sekcja przyrodnicza- opracowuje środowisko przyrodnicze ( ukształtowanie terenu, wody, roślinność)
  • jakie skały występują w Twojej dzielnicy
  • opisz ukształtowanie terenu
  • wymień wody powierzchniowe ( rzeki, jeziora, stawy)
  • jakie formacje roślinne występują w Twojej dzielnicy, wymień gatunki roślin oraz opisz świat zwierzęcy
    b)sekcja historyczna
  • jakie wydarzenia historyczne wiążą się z Twoją dzielnicą
  • wymień ważniejsze obiekty, pomniki, budynki, miejsca pamięci
  • jakie postacie historyczne wiążą się z Twoją dzielnicą
    c)sekcja ekologiczna
  • oceń stan środowiska naturalnego swojej dzielnicy
  • wymień pomniki przyrody ożywionej i nieożywionej
  • wskaż przykłady negatywnej działalności człowieka w Twojej dzielnicy ( np.wysypiska zwałowiska)
  • wskaż przykłady pozytywnej działalności człowieka w dzielnicy
    d)sekcja turystyczna
  • czy przez Twoją dzielnicę prowadzi szlak turystyczny, jeżeli tak to opisz go, jeżeli nie to zaproponuj swój
  • podaj inne atrakcje turystyczne istniejące w Twojej dzielnicy np. obiekty o ciekawej archtekturze
    e)sekcja medialna
  • opracuj bibliografię map, atlasów, przewodników, kluczy do rozpoznawania roślin i zwierząt, czasopism regionalnych, albumów związanych z Twoją dzielnicą
  • wykonaj zdjęcia osobliwości krajobrazowych w Twojej dzielnicy wg listy ułożonej przez poszczególne sekcje
  • wybierz najciekawsze fotografie, które będą zamieszczone w folderze. Dokonując wyboru kieruj się treściami historycznymi, przyrodniczymi, ekologicznymi, turystycznymi
    f)sekcja etnograficzna
  • przeprowadź wywiady z najstarszymi znanymi Ci mieszkańcami dzielnicy (np.dziadkami, sąsiadami) na temat lokalnych tradycji, obyczajów i zmian jakie zaszły od czasów najdawniejszych do współczesnych
  • zaproponuj utwór opisujący piękno regionu śląskiego (wiersz, fragment książki, skecz, piosenka), który mógłby być zamieszczony w folderze



    g)sekcja plastyczna
  • zaproponuj szatę graficzną folderu: okładkę, stronę tytułową, zdjęcia, rysunki
  • wykonaj plakat o tematyce ekologicznej
  • zaproponuj różne formy graficzne (fotografie, schematy, rysunki, szkice) poznanych osobliwości krajobrazowych w Twojej dzielnicy
  • dokonaj opisów zdjęć, ilustracji, rysunków dotyczących tych osobliwości

    4. Źródła, z których uczniowie powinni skorzystać
    - przewodniki po mieście
    - mapy
    - informatory
    - czasopisma przyrodnicze, historyczne, krajoznawcze
    - klucze do rozpoznawania roślin i zwierząt
    - albumy o mieście
    - wywiady z mieszkańcami dzielnicy, nauczycielami innych przedmiotów
    - plan miasta
    - fotografie, rysunki, zdjęcia
    - encyklopedie multimedialne

    5. Czas wykonania:
    - na wykonanie całego folderu przeznacza się 3 miesiące
    - na poszczególne zadania dla sekcji wyznaczone są konsultacje co 2 tygodnie w ustalonym dniu i o określonej godzinie
    - w razie potrzeby konsultacje doraźne
    - na każdą konsultację uczniowie przynoszą dotychczas opracowaną część przydzielonego zadania

    6. Prezentacja odbędzie się w ustalonym terminie. Zaproszeni zostaną uczniowie z tej samej grupy wiekowej i nauczyciele. Każda sekcja prezentuje wyniki swojej pracy (kartki folderu) w ciągu 4- 5 minut.Można przeczytać wybrany fragment tekstu, wskazać ilustracje, podzielić się wrażeniami, przygodami związanymi z gromadzeniem materiału. Poszczególne części folderu zostaną połączone wraz z przygotowaną wcześniej okładką. Gotowe foldery będą wyeksponowane na holu korytarza szkolnego.

    7. Kryteria oceny projektu:
    - praca będzie oceniana przez nauczyciela i uczniów podczas samooceny
    - podczas konsultacji oceniane będą poszczególne etapy pracy uczniów
    - przewidywana jest ocena końcowa za całą pracę oraz oceny cząstkowe za: estetykę wykonania, pomysłowość, systematyczność, zaangażowanie i zgodność pracy z instrukcją, ciekawą formę prezentacji.


    Do opracowania projektu wykorzystałam materiały edukacyjne progragramu "Kreator" Wydawnictwa CODN.

    Opracowanie: Zofia Żywicka

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4108


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 4



    Ilość głosów: 2

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.