Katalog Monika Jańczuk, 2016-06-16 Warszawa Język angielski, Plany pracy Program naprawczy z języka angielskiego dla szkoły podstawowej.Program naprawczy w zakresie poprawy wyników nauczania języka angielskiegow klasach 1-6 ZAŁOŻENIA PROGRAMU: 1.zintegrowanie działań nauczycieli, rodziców oraz uczniów; 2.analiza wyników osiąganych przez uczniów ze szczególnym uwzględnieniem wyników testów diagnostycznych; 3.ewaluacja programu i umiejętności wyciągania wniosków; 4.kształtowanie w uczniach postaw ukierunkowanych na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego poprzez stałe motywowanie ich do nauki; 5.stałe wykorzystywanie bazy pomocy dydaktycznych udostępnionych przez wydawnictwa Pearson i Macmillan. CELE OGÓLNE PROGRAMU: osiągnięcie optymalnych wyników nauczania języka angielskiego; podniesienie wyników sprawdzianu po klasie szóstej w zakresie języka angielskiego; wyrabianie nawyku systematycznej i samodzielnej pracy uczniów. CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU: 1.podniesienie wyników sprawdzianów zewnętrznych z języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem standardów 2.zdiagnozowanych jako najsłabsze ( środki oraz funkcje językowe) poprzez kształcenie i doskonalenie umiejętności kluczowych; 3.monitorowanie postępów edukacyjnych uczniów na II etapie edukacyjnym a także po zakończeniu I etapu edukacyjnego; 4.opracowanie i wdrożenie kroków naprawczych w ramach zaistniałych potrzeb; 5.zapobieganie postawie ucznia polegającej na niepodejmowaniu próby rozwiązania zadania egzaminacyjnego. ZADANIA DO REALIZACJI ZADANIA OGÓLNE: 1.prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabych oraz o szczególnych potrzebach edukacyjnych; 2.systematyczna praca z uczniami klas VI z wykorzystaniem materiałów powtórzeniowych; 3.przeprowadzenie testów diagnozujących na początku klasy IV i VI oraz na zakończenie klas IV i V; 4.sprawdzanie poziomu wiedzy i umiejętności opierających się na standardach wymagań testu; 5.kształcenie w równym stopniu sprawności receptywnych i produktywnych w nauce języka; 6.systematyczna kontrola nabytych wiadomości i umiejętności ; 7.zapoznanie uczniów ze standardami wymagań testowych i konstrukcją testu z języka angielskiego w klasie VI. ZADANIA SZCZEGÓŁOWE: Analiza wyników sprawdzianu z języka angielskiego przeprowadzonego po klasie VI wykazała, że należy podjąć działania zmierzające do kształtowania i doskonalenia następujących umiejętności uczniów: SŁUCHANIE -zwiększenie ilości ćwiczeń opartych na nagraniach; - określenie głównej myśli tekstu słuchanego wraz z jego kontekstem sytuacyjnym; - kształtowanie umiejętności selekcjonowania i właściwego doboru informacji; -jak najczęstsze używanie języka angielskiego podczas lekcji celem osłuchania się uczniów z językiem obcym. CZYTANIE - zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu czytanego; -stosowanie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo; -monitorowanie postępów uczniów poprzez testy uwzględniające standardy tekstowe; -położenie nacisku na samodzielną pracę ucznia w domu. ŚRODKI I FUNKCJE JĘZYKOWE -stosowanie większej ilości zadań kształtujących reagowanie językowe z naciskiem na udzielanie, przekaz i uzyskiwanie informacji oraz interpretowanie treści przedstawionych w materiale ikonograficznym; - zwiększenie ilości różnorodnych ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych. NARZĘDZIA: -ćwiczenia zawarte w podręczniku i ćwiczeniach; -materiały oraz ćwiczenia będące częścią składową repetytorium ( dot. uczniów klas VI); -dodatkowe zadania i ćwiczenia dostępne na stronach internetowych wydawnictw; -programy oraz pomoce audio-wizualne dostępne w szkole oraz w Internecie; - ćwiczenia umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w różnorodnych sytuacjach; - materiały o charakterze testowym do samodzielnej pracy w domu. WNIOSKI: W celu uzyskania optymalnych wyników sprawdzianu z języka angielskiego po klasie VI należy: Motywować uczniów do samodzielnej nauki oraz rozwijać w nich chęć do zdobywania i pogłębiania wiedzy poprzez: 1.stosowanie szeregu działań aktywizujących, dobór ćwiczeń i zadań dostosowanych do potrzeb odbiorcy oraz przekazywanie informacji zwrotnej o bieżących postępach w nauce; 2.stosowanie podczas zajęć ćwiczeń umożliwiających połączenie teorii z praktyką; 3.stałe wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów poprzez dobór tekstów i omawianie zagadnień o zróżnicowanej tematyce przy stałej kontroli stopnia przyswojenia nowych treści przez uczniów; Zachęcić uczniów i kłaść nacisk na aktywne uczestnictwo w zajęciach dodatkowych a w przypadku uczniów klas VI – w zajęciach przygotowujących do sprawdzianu szóstoklasisty; Monitorować postępy edukacyjne uczniów za pomocą regularnie przeprowadzanych testów oraz zadań testowych o charakterze egzaminacyjnym; Przeprowadzić testy diagnostyczne w ustalonych terminach i dokonać ich wnikliwej analizy; Zachęcić uczniów do udziału w konkursach językowych mających na celu zarówno sprawdzenie wiedzy uczniów jak i zmotywowanie ich do podejmowania dodatkowych działań; Przeprowadzić test diagnostyczny a po opracowaniu jego wyników poświęcić więcej czasu na wyjaśnienie i rozwiązanie zadań, które okazały się problematyczne a następnie dokonać odpowiedniej modyfikacji programu zajęć dodatkowych.; Wykorzystać analizę sprawdzianu próbnego do motywowania uczniów do bardziej wytężonej pracy, przygotowującej do pisania sprawdzianu właściwego. Osoby odpowiedzialne: Zespół nauczycieli języka angielskiego HARMONOGRAM DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH PODNOSZĄCYCH JKOŚĆ NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASACH 1-6 KLASA 1 TERMIN/ DZIAŁANIA WRZESIEŃ Zorganizowanie oraz wybranie dzieci, które będą chodzić na dodatkowe lekcje (zajęcia dydaktyczno wyrównawcze oraz koło języka angielskiego); Wprowadzenie słownictwa -classroom language; Słuchanie piosenek jako praca domowa na cały rok, rodzice otrzymują płytę CD i dbają o to, aby uczniowie jej słuchali w domu; Szczególny nacisk na rozwijanie i kształtowanie umiejętności słuchania. PAŹDZIERNIK Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; raca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; „Tydzień języków obcych” –wydarzenie zachęcające oraz zapoznające uczniów z językami oraz kulturą innych państw. LISTOPDAD Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Szczególny nacisk na stosowanie większej ilości zadań kształtujących reagowanie językowe, przyzwyczajamy uczniów do mówienia po angielsku; Zabawy ruchowe jako technika zapamiętania, Angielski w ruchu. GRUDZIEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Zachęcenie uczniów do wzięcia udziału w konkursach, rozmowy na temat zwyczajów w krajach anglojęzycznych; Konkurs na najpiękniejszą pracę plastyczną pt.” Tradycje bożonarodzeniowe w krajach anglojęzycznych”. STYCZEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Podnoszenie poziomu sprawdzianów, wersja challenge, dopuszczona indywidualizacja - (słabsi uczniowie otrzymują łatwiejszą wersję basic); Konkurs „English around me” –uświadamiający dzieci o obecności języka angielskiego wokół nas; Zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego i uwzględnienie ich na testach. LUTY Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Analiza wyników i ustalenie strategii dalszego postępowania; Konkurs na najpiękniejszą kartkę walentynkową z użyciem hasła anglojęzycznego . MARZEC Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Położenie szczególnego nacisku na umiejętność słuchania . KWIECIEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; W zależności od wyników analizy zwiększenie ilości różnorodnych ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych Nauka poprzez zapamiętywanie wierszyków. MAJ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Stosowanie ćwiczeń rozszerzających słownictwo; Położenie nacisku na stosowanie większej ilości zadań uwzględniających reagowanie językowe. CZERWIEC Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Lekcja plenerowa nauka dzieci słownictwa języka angielskiego dotyczącego najbliższego zewnętrznego otoczenia; Ponowna analiza postępu uczniów i wnioski na następny rok szkolny. KLASA 2 TERMIN/DZIAŁANIA WRZESIEŃ Powtórzenie podstawowych wiadomości z klasy I; Wyznaczenie dzieci, które będą chodzić na dodatkowe lekcje (zajęcia dydaktyczno wyrównawcze oraz koło języka angielskiego); Powtórzenie słownictwa -classroom language; Słuchanie piosenek jako praca domowa na cały rok, rodzice otrzymują płytę CD i dbają o to, aby uczniowie jej słuchali w domu; Szczególny nacisk na rozwijanie i kształtowanie umiejętności słuchania. PAŹDZIERNIK Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; „Tydzień języków obcych” –wydarzenie zachęcające oraz zapoznające uczniów z językami oraz kulturą innych państw; Wprowadzenie ćwiczeń na rozwijanie umiejętności czytania i pisania. LISTOPAD Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Szczególny nacisk na stosowanie większej ilości zadań kształtujących reagowanie językowe, przyzwyczajamy uczniów do mówienia po angielsku, wprowadzamy proste środki językowe; Zabawy ruchowe jako technika zapamiętania, Angielski w ruchu. GRUDZIEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Zachęcanie uczniów do wzięcia udziału w konkursach, rozmowy na temat zwyczajów w krajach anglojęzycznych; Konkurs na najpiękniejszą pracę plastyczną pt.” Tradycje bożonarodzeniowe w krajach anglojęzycznych”. STYCZEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Konkurs „English around me” –uświadamiający dzieci o obecności języka angielskiego wokół nas; Zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego; Uwzględnienie ich na testach. LUTY Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Analiza wyników i ustalenie strategii dalszego postępowania; Konkurs na najpiękniejszą kartkę walentynkową z użyciem hasła anglojęzycznego ; Wprowadzanie bardziej kompleksowych ćwiczeń na rozwijanie umiejętności czytania i pisania. MARZEC Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Położenie szczególnego nacisku na umiejętność słuchania. KWIECIEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; W zależności od wyników analizy zwiększenie ilości różnorodnych ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych; Nauka poprzez zapamiętywanie wierszyków; Położenie nacisku na umiejętność mówienia, wprowadzenie nowych środków językowych. MAJ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Stosowanie ćwiczeń rozszerzających słownictwo; Położenie nacisku na stosowanie większej ilości zadań uwzględniających reagowanie językowe. CZERWIEC Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Lekcja plenerowa nauka dzieci słownictwa języka angielskiego dotyczącego najbliższego zewnętrznego otoczenia; Ponowna analiza postępu uczniów i wnioski na następny rok szkolny. KLASA 3 TERMN/DZIAŁANIA WRZESIEŃ Powtórzenie podstawowych wiadomości z klasy II; Wyznaczenie dzieci, które będą chodzić na dodatkowe lekcje (zajęcia dydaktyczno wyrównawcze oraz koło języka angielskiego); Powtórzenie słownictwa -classroom language; Słuchanie piosenek jako praca domowa na cały rok, rodzice otrzymują płytę CD i dbają o to, aby uczniowie słuchali jej w domu; Szczególny nacisk na rozwijanie i kształtowanie umiejętności słuchania bardziej kompleksowych tekstów. PAŹDZIERNIK Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; „Tydzień języków obcych” –wydarzenie zachęcające oraz zapoznające uczniów z językami oraz kulturą innych państw; Wprowadzenie ćwiczeń na rozwijanie umiejętności czytania i pisania oraz podstawowych struktur gramatycznych LISTOPAD Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Szczególny nacisk na stosowanie większej ilości zadań kształtujących reagowanie językowe, przyzwyczajamy uczniów do mówienia po angielsku, wprowadzamy proste środki językowe; Zachęcanie uczniów do samodzielnych projektów. GRUDZIEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Zachęcanie uczniów do wzięcia udziału w konkursach, rozmowy na temat zwyczajów w krajach anglojęzycznych; Konkurs na najpiękniejszą pracę plastyczną pt.” Tradycje bożonarodzeniowe w krajach anglojęzycznych”; Zachęcanie uczniów do zapoznawania się z obyczajami i tradycjami w krajach anglojęzycznych . STYCZEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Konkurs „English around me” –uświadamiający dzieci o obecności języka angielskiego wokół nas; Zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego; Uwzględnienie ich na testach. Podnoszenie poziomu sprawdzianów, wersja challenge, dopuszczona indywidualizacja - (słabsi uczniowie otrzymują łatwiejszą wersję Basic; LUTY Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Analiza wyników i ustalenie strategii dalszego postępowania; Konkurs na najpiękniejszą kartkę walentynkową z użyciem hasła anglojęzycznego ; Wprowadzanie bardziej kompleksowych ćwiczeń na rozwijanie umiejętności czytania i pisania. MARZEC Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Wprowadzenie różnych technik rozwijających umiejętność słuchania i mówienia. KWIECIEŃ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; W zależności od wyników analizy zwiększenie ilości różnorodnych ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych; Nauka poprzez zapamiętywanie wierszyków; Położenie nacisku na umiejętność mówienia, wprowadzenie nowych środków językowych. MAJ Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Stosowanie ćwiczeń rozszerzających słownictwo; Położenie nacisku na stosowanie większej ilości zadań uwzględniających reagowanie językowe; Stosowanie nowego słownictwa w różnych sytuacjach komunikacyjnych. CZERWIEC Praca z uczniem słabszym – zajęcia dydaktyczno wyrównawcze; Praca z uczniem zdolnym – koło języka angielskiego; Lekcja plenerowa nauka dzieci słownictwa języka angielskiego dotyczącego najbliższego zewnętrznego otoczenia; Ponowna analiza postępu uczniów i wnioski na następny rok szkolny. KLASA 4 TERMIN/DZIAŁANIA WRZESIEŃ Określenie wymagań edukacyjnych oraz form i sposobów oceniania; Zorganizowanie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabszych i o szczególnych potrzebach edukacyjnych; Bieżące diagnozowanie umiejętności oraz potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów (przez cały rok szkolny); Systematyczne monitorowanie i analizowanie skuteczności podjętych działań oraz wyciąganie wniosków i na ich podstawie wprowadzanie zmiany w pracy dydaktycznej (przez cały rok szkolny); Motywowanie uczniów do nauki poprzez stosowanie nagród, pochwał (przez cały rok szkolny); Zadawanie zróżnicowanych pod względem trudności prac domowych; Wykorzystywanie programów multimedialnych na zajęciach. PAŹDZIERNIK Przeprowadzenie testu diagnostycznego „Dobry Start”, analiza jego wyników; Przeprowadzenie zajęć dotyczących technik efektywnego uczenia się; Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem poleceń, ponieważ wiele błędnych odpowiedzi wynika z niedokładnego czytania zadań; Ćwiczenie umiejętności interpretacji wyszukanych informacji, logicznego myślenia. LISTOPAD Omówienie wyników testu diagnostycznego podczas zebrania z rodzicami uczniów; Zwiększenie ilości ćwiczeń kształtujących umiejętność znajdowania konkretnej informacji w tekście; Rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi. GRUDZIEŃ Stosowanie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo; Ćwiczenia polegające na wnioskowaniu o regule gramatycznej na podstawie przykładu; Stosowanie w praktyce zasad gramatycznych zamiast pamięciowego ich opanowania. STYCZEŃ Zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego; Położenie nacisku na stosowanie większej ilości zadań uwzględniających reagowanie językowe. LUTY Położenie nacisku na utrwalanie zdobytej wiedzy i kształtowanie tych obszarów, które okażą się dla uczniów najbardziej problematyczne. MARZEC Wprowadzenie ćwiczeń polegających na rozpoznawaniu znaczenia słów na podstawie kontekstu; Stosowanie większej ilości zadań ćwiczących reagowanie językowe ze szczególnym uwzględnieniem udzielania, przekazywania, uzyskiwania informacji. KWIECIEŃ Skupienie się na sprawności komunikowania się uczniów w języku angielskim; formułowaniu wypowiedzi na tematy dotyczące siebie oraz innych; Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie/zespole; Przeprowadzenie lekcji bibliotecznych z wykorzystaniem słowników językowych, materiałów dotyczących krajów anglojęzycznych. MAJ Przeprowadzenie testu diagnostycznego „Dobry Zakończenie”, analiza jego wyników. CZERWIEC Podsumowanie i analiza działań podjętych w celu poprawy jakości nauczania w klasach IV. KLASA 5 TERMIN/DZIAŁANIA WRZESIEŃ Zorganizowanie zadań wyrównawczych dla uczniów słabszych i o szczególnych potrzebach edukacyjnych; Podsumowaniewyników testu diagnostycznego podczas zebrania z rodzicami uczniów; Ustalenie harmonogramu zajęć wyrównawczych mających na celu przede wszystkim wzmocnienie tych obszarów/umiejętności, które wypadły najgorzej na diagnozie na koniec czwartej klasy; Selekcja odpowiednich materiałów dodatkowych, w tym opracowanie kart pracy obejmujących cztery umiejętności językowe; Przygotowanie przykładowych zadań egzaminacyjnych do realizacji na zajęciach wyrównawczych i kole języka angielskiego. PAŹDZIERNIK Wdrażanie zaproponowanych rekomendacji do diagnozy po czwartej klasie; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału; Zaznajomienie uczniów z konkretnymi ćwiczeniami (zdw, koło); Przeprowadzenie zajęć dotyczących technik efektywnego uczenia się; Przeprowadzenie krótkich testów badających poziom opanowanie przez uczniów w/w umiejętności; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). LISTOPAD Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału; Zwiększenie ilości ćwiczeń o charakterze testowym kształtujących umiejętność pracy z tekstem, czytania ze zrozumieniem oraz znajdowania konkretnej informacji w tekście; Przeprowadzenie krótkich testów badających poziom opanowanie przez uczniów w/w umiejętności; Stosowanie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu); GRUDZIEŃ Zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego; Uwzględnienie ich na testach, sprawdzianach; Sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy uwzględniające standardy diagnoz; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału; Przeprowadzenie krótkich testów badających poziom opanowanie przez uczniów w/w umiejętności; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). STYCZEŃ Dalsza praca nad kształtowaniem w/w umiejętności poprzez stosowanie odpowiednich ćwiczeń o charakterze testowym; Przeprowadzenie krótkich testów badających poziom opanowanie przez uczniów w/w umiejętności; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu); Zwiększenie ilości ćwiczeń na zastosowanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nimi. LUTY Położenie nacisku na stosowanie większej ilości zadań uwzględniających reagowanie językowe; Dalsze stosowanie ćwiczeń rozwijających zasób słownictwa oraz zakres struktur gramatycznych; Sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy oraz krótkie ćwiczenia; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). MARZEC Dalsze kształtowanie w/w umiejętności poprzez pracę samodzielną ucznia ( zarówno w domu jak i pod okiem nauczyciela w ramach zajęć lekcyjnych); Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). KWIECIEŃ Położenie nacisku na utrwalanie zdobytej wiedzy i kształtowanie tych obszarów, które okażą się dla uczniów najbardziej problematyczne; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu); Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału. MAJ Przeprowadzenie diagnozy po klasie piątej; Opracowanie i analiza wyników; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału. CZERWIEC Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego cztery umiejętności językowe oraz funkcje i środki językowe; Realizowanie i utrwalanie materiału z zakresu podstawy programowej obejmującego gramatykę i słownictwo zgodnie z rozkładem materiału. KLASA 6 TERMIN/ DZIAŁANIA WRZESIEŃ Zorganizowanie zadań wyrównawczych dla uczniów słabszych i o szczególnych potrzebach edukacyjnych; Ustalenie harmonogramu zajęć dodatkowych mających na celu podniesieni kompetencji językowych uczniów z języka angielskiego; Wybór odpowiednich materiałów dodatkowych; Opracowanie sprawdzianów z uwzględnieniem standardów diagnoz; Zaznajomienie uczniów ze specyfiką i wymaganiami testów diagnostycznych. PAŹDZIERNIK Przeprowadzenie testu diagnostycznego, analiza jego wyników. Wyodrębnienie najsłabszych standardów i wzmocnienie pracy we wskazanych obszarach; Zaznajomienie uczniów z konkretnymi ćwiczeniami o charakterze testowym; Przeprowadzenie zajęć dotyczących technik efektywnego uczenia się; Praca nad przykładowym zestawem egzaminacyjnym podczas zajęć przygotowujących do sprawdzianu po klasie szóstej; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). LISTOPAD Omówienie wyników testu diagnostycznego podczas zebrania z rodzicami uczniów; Zwiększenie ilości ćwiczeń o charakterze egzaminacyjnym kształtujących umiejętność pracy z tekstem, czytania ze zrozumieniem oraz znajdowania konkretnej informacji w tekście; Przeprowadzenie krótkich testów badających poziom opanowanie przez uczniów w/w umiejętności; Stosowanie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). GRUDZIEŃ Zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego; Uwzględnienie ich na testach, sprawdzianach; Sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy ; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). STYCZEŃ Przeprowadzenie próbnego testu diagnostycznego z języka angielskiego dla klas szóstych; Analiza wyników i ustalenie strategii dalszego postępowania; Poinformowanie rodziców uczniach o wynikach testu. Podjęcie stosownych działań; Dalsza praca nad kształtowaniem w/w umiejętności poprzez stosowanie odpowiednich ćwiczeń o charakterze testowym; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu);. LUTY Położenie nacisku na stosowanie większej ilości zadań uwzględniających reagowanie językowe; Dalsze stosowanie ćwiczeń rozwijających zasób słownictwa oraz zakres struktur gramatycznych; Sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy oraz krótkie ćwiczenia uwzględniające standardy diagnoz; Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu). MARZEC Dalsze kształtowanie w/w umiejętności poprzez pracę samodzielną ucznia ( zarówno w domu jak i pod okiem nauczyciela w ramach zajęć lekcyjnych); Wykonywanie na ocenę krótkich zadań o charakterze testowym. Realizacja mini repetytorium podczas standardowych zajęć lekcyjnych ( raz w miesiącu); KWIECIEŃ Położenie nacisku na utrwalanie zdobytej wiedzy i kształtowanie tych obszarów, które okażą się dla uczniów najbardziej problematyczne; Przeprowadzenie pogadanki na temat radzenia sobie ze stresem podczas diagnozy; Przypomnienie technik rozwiązywania zadań egzaminacyjnych i specyfiki samego testu diagnostycznego. Osoby odpowiedzialne: Zespół nauczycieli języka angielskiego Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |