Katalog Anna Szuszkiewicz, 2016-06-16 Strzelce Opolskie Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO I. Informacje personalne 1. Imię i nazwisko nauczyciela: Anna Szuszkiewicz 2. Nauczany przedmiot: język angielski 3. Czas stażu: 01.09.2013 – 31.05.2016 4. Miejsce odbywania stażu: Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Szymiszowie CEL GŁÓWNY: UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Rozp. § 8 ust. 2 pkt 1 ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedur awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego. • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli • dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami • sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego wrzesień 2013 - wniosek o rozpoczęcie stażu -zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • zbieranie informacji o realizacji zadań • gromadzenie materiałów, zaświadczeń, • sprawozdań i innych dokumentów cały okres stażu - zaświadczenia, programy, scenariusze, zdjęcia, nagrania, opracowane materiały, kserokopie, załączniki do planu 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju. • opracowanie zgromadzonej dokumentacji • przygotowanie sprawozdania • autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań, sformułowanie wniosków maj 2016 - sprawozdanie 4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. • poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne • uzyskanie oceny dorobku zawodowego maj 2016 - wniosek o postępowanie kwalifikacyjne 5. Analiza dokumentów dotyczących organizacji i zasad funkcjonowania szkoły: a) Programu wychowawczego b) Statutu Szkoły i regulaminów c) Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. • uczestniczenie w pracach Zespołu Języków Obcych cały okres stażu - opis w sprawozdaniu 6. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. • aktywny udział w różnych zewnątrzszkolnych dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły • udział w warsztatach metodycznych cały okres stażu - zaświadczenia o udziale w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego. 7. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, rady szkoleniowe, warsztaty zgodnie z planem pracy szkoły. • aktywny udział w kursach, szkoleniach i warsztatach zorganizowanych w ramach WDN cały okres stażu(zgodnie z terminami rad szkoleniowych, warsztatów i szkoleń) - poświadczenie Dyrektora szkoły o udziale w szkoleniach - dokumentacja z posiedzeń Rady Pedagogicznej (księga protokołów) 8. Doskonalenie warsztatu pracy. • systematyczne wzbogacanie biblioteczki i videoteki anglisty • opracowanie plansz, tablic gramatycznych, ankiet • gromadzenie obrazków i plakatów do nauki języka angielskiego cały okres stażu - wykaz literatury - spis pomocy audiowizualnych, książek, płyt, plansz 9. Zorganizowanie pracowni językowej. • zaadaptowanie sali lekcyjnej na pracownię językową poprzez wyposażenie jej w pomoce metodyczne: oprogramowanie do tablicy interaktywnej z języka angielskiego, plakaty, słowniki i inną literaturę językową, gry planszowe) filmy na DVD, itd. • dbałość o sprzęt, wystrój i estetykę utworzonej pracowni językowej na bieżąco przez cały okres stażu - zdjęcia pracowni językowej - spis zgromadzonych materiałów 10. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. • studiowanie literatury metodycznej • wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębienia i aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów • współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictwa: Pearson Longman, Express Publishing/Egis, Macmillan • pobieranie darmowych lekcji z Internetu • zapoznawanie się na bieżąco z nowościami edukacyjnymi z angielskiego cały okres stażu - spis przeczytanych pozycji i stron internetowych 11. Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. • Podnoszenie atrakcyjności zajęć poprzez: - stosowanie metod aktywizujących w pracy z uczniem na języku angielskim - prowadzenie zajęć przygotowujących do Egzaminu Gimnazjalnego cały okres stażu opis w sprawozdaniu 12. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów. • aktywny udział we wdrażaniu WZO • opracowanie wymagań z języka angielskiego • opracowanie i przeprowadzanie sprawdzianów poziomu wiadomości i umiejętności językowych w klasach I-III cały okres stażu - wymagania z języka angielskiego - wyniki sprawdzianów i ich analiza Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Rozp. § 8 ust. 2 pkt 2 ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w szkoleniach z zakresu stosowania technologii informacyjnej. • podnoszenie poziomu umiejętności obsługi komputera cały okres stażu opis w sprawozdaniu 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych oraz prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej. • prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera i Internetu • wykorzystanie technik komputerowych w projektach zagranicznych eTwinning • korzystanie z zasobów Internetu w pracy nauczyciela • opracowywanie testów i sprawdzianów oraz scenariuszów lekcji • dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego przy użyciu technik komputerowych • przygotowywanie pomocy i materiałów dydaktycznych na zajęcia, spotkania z rodzicami, • przygotowywanie dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń • komputerowe opracowanie wyników próbnych egzaminów gimnazjalnych z j. angielskiego • Wykorzystanie programów np. Word, Excel, PowerPoint itp. • wykorzystanie drukarki i skanera w codziennej pracy cały okres stażu opis w sprawozdaniu 3. Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technologii informacyjnej. • praca z komputerowymi programami językowymi oraz słownikami multimedialnymi • wyszukiwanie informacji w Internecie (angielskie wyszukiwarki) • nawiązywanie kontaktów z innymi szkołami za granicą, za pośrednictwem poczty elektronicznej w programie eTwinning cały okres stażu - adresy WWW -nawiązanie współpracy z zagranicznymi szkołami w programie edukacyjnym eTwinning 4. Wykorzystanie Internetu jako źródła aktualnej informacji. • udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich • bieżące zapoznawanie się z przepisami prawa oświatowego • wykorzystanie serwisów edukacyjnych z zakresu języka angielskiego i wyszukiwanie informacji o krajach anglojęzycznych. cały okres stażu - adresy WWW 5. Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych, dostępnych programów edukacyjnych. • udział w warsztatach szkoleniowych mających na celu wykorzystanie tablicy interaktywnej na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych • przygotowywanie i pokazy prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem projektora • wspomaganie uczniów w przygotowaniu prezentacji multimedialnych cały okres stażu - poświadczenie dyrektora szkoły - przykładowe materiały 6. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. • opracowywanie materiałów informacyjnych i przekazywanie ich administratorowi strony do umieszczenia na stronie szkoły cały okres stażu - poświadczenie administratora strony - wykaz umieszczonych materiałów informacyjnych 7. Dokumentacja życia szkoły w postaci zdjęć. • przekazywanie zdjęć do umieszczenia na szkolnej stronie internetowej • umieszczanie zdjęć na gazetkach ściennych cały okres stażu - przykładowe zdjęcia, - zdjęcia gazetek ściennych Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć Rozp. § 8 ust. 2 pkt 3 ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. • prowadzenie otwartych lekcji dla nauczycieli, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych cały okres stażu - scenariusze lekcji 2. Udział w zebraniach zespołu Przedmiotowego. • aktywny udział w pracach zespołu Języków Obcych cały okres stażu - opis w sprawozdaniu 3. Publikacje w portalu internetowym. • Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego, scenariuszy lekcji języka angielskiego cały okres stażu - publikacje w Internecie 4. Współpraca z innymi nauczycielami. • udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli i wymiana doświadczeń • współpraca przy organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych • konsultacje z nauczycielami języka angielskiego, wymiana poglądów • współpraca z innymi nauczycielami przy realizacji projektu eTwinning -współpraca z nauczycielami z innych krajów w programie eTwinning • współdziałanie z innymi nauczycielami mające na celu rozpoznanie bieżących problemów wychowawczych cały okres stażu - scenariusze lekcji - scenariusze imprez - poświadczenie dyrektora -poświadczenia nauczycieli współpracujących Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Rozp. § 8 ust. 2 pkt 4a ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Opracowanie, wdrożenie i realizacja tematyki zajęć dla „Klubu eTwinning”. • opracowanie planu pracy dla „Klubu eTwinning” • przygotowanie pomocy dydaktycznych i prowadzenia zajęć na bieżąco - program pracy Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Rozp. § 8 ust. 2 pkt 4c ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Organizowanie, współorganizowanie oraz przygotowywanie uczniów do udziału w różnych konkursach i olimpiadach językowych. • udział w ogólnopolskich konkursach i olimpiadach z języka angielskiego • zorganizowanie Językowego Konkursu Recytatorskiego • zorganizowanie konkursu językowo- modelarskiego „Kraje anglojęzyczne 3D” zgodnie z harmonogramami konkursów - spis przeprowadzonych i zorganizowanych konkursów i olimpiad, - zaświadczenia udziału w ogólnopolskich konkursach i olimpiadach, - poświadczenia Dyrektora szkoły 2. Organizacja imprez i uroczystości szkolnych. • przygotowywanie Dni Otwartych cały okres stażu - zdjęcia 3. Organizacja i współorganizacja wycieczek szkolnych. • sprawowanie funkcji opiekuna wycieczek edukacyjno-językowych • wyjazdy do kina, teatru i innych ciekawych miejsc cały okres stażu - poświadczenie dyrektora szkoły 4. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. • współpraca z pedagogiem i pielęgniarką • rozwiązywanie bieżących problemów • zorganizowanie samopomocy koleżeńskiej • rozwijanie współpracy z rodzicami uczniów 2010/2013 cały okres stażu - opis w sprawozdaniu 5. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka obcego. • prowadzenie zajęć dla uczniów klas I-III gimnazjum mających trudności w nauce języka obcego. cały okres stażu - program zajęć - lista uczestników zajęć 6. Nawiązanie kontaktu i współpracy zagranicznej ze szkołami w programie eTwinning. • koordynowanie projektów zagranicznych cały okres stażu - plan zajęć 7. Prowadzenie gazetki ściennej „Poznajemy kraje anglojęzyczne”. • prowadzenie gazetki, opracowywanie tekstów i szaty graficznej cały okres stażu - zdjęcia Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Rozp. § 8 ust. 2 pkt 4 e ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Współpraca z wydawnictwem językowym ‘Pearson Longman’, ‘Express Publishing/Egis’ , ‘Macmillan”. •stały kontakt z konsultantami wydawnictw anglojęzycznych • organizowanie nagród dla uczniów • pozyskiwanie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych cały okres stażu - opis w sprawozdaniu 2. Współpraca z biblioteką szkolną. • przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu czytelniczego z języka angielskiego na podstawie zasobów szkolnej biblioteczki językowej cały okres stażu - regulamin konkursu 3. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. • spotkania z pedagogiem i psychologiem szkolnym: diagnozowanie zachowań ucznia, szukanie niepowodzeń szkolnych cały okres stażu - opis w sprawozdaniu 4. Współpraca z rodzicami. • konsultacje dla rodziców: udział w dniach otwartych szkoły, informowanie rodziców o postępach ich dzieci cały okres stażu - opis w sprawozdaniu 5. Integracja środowiska uczniowskiego i lokalnego. • pomoc przy organizacji imprez szkolnych np., Festiwal Piosenki Wartościowej, Dni Otwarte dla uczniów klas 6 szkół podstawowych cały okres stażu - opis w sprawozdaniu § 8. ust. 2. pkt 4. f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Opracowanie materiałów dydaktycznych i metodycznych oraz opublikowanie ich w Internecie. • prezentacja opracowanych materiałów na stronie internetowej (przykładowy konspekt lekcji, ciekawostki językowe) cały okres stażu - adresy stron WWW 2. Przygotowanie uczniów do olimpiad i konkursów poza szkolnych. • udział uczniów w olimpiadzie języka angielskiego i konkursach ogólnopolskich cały okres stażu - nagrody, dyplomy, wyróżnienia, podziękowania. Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły Rozp. § 8 ust. 2 pkt 5 ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI HARMONOGRAM DOWODY REALIZACJI 1. Opis i analiza przypadku. • analiza przypadku ucznia z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi • opracowanie i wdrożenie działań naprawczych w celu rozwiązania problemu cały okres stażu - opis i analiza przypadku podpis nauczyciela podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |