Katalog Renata Janowska, 2016-06-07 Błonie Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Renata Janowska Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka ul. Narutowicza 21 05–870 Błonie Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2013 Data zakończenia stażu: 31.05.2016 Cel podstawowy: - podwyższenie jakości pracy dydaktycznej i wychowawczej - uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły • Wzbogacanie warsztatu pracy. - Konstruowanie sprawdzianów z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej. - Systematyczne, tematyczne przygotowywanie dekoracji korytarza oraz innych pomieszczeń szkolnych. - Utworzenie klasowej biblioteczki z książkami i czasopismami. • Promowanie szkoły w środowisku. - Organizacja spotkań integracyjnych z przedszkolakami w szkole. - Prowadzenie zajęć dydaktycznych dla grup przedszkolnych (zerówek). - Organizacja i prowadzenie Dnia Otwartego dla przedszkolaków, przyszłych uczniów szkoły. - Nagrywanie filmu lip-dub promującego szkołę i jej uczniów. • Sobotnia integracja nauczycieli, rodziców i uczniów. - Organizowanie zajęć dodatkowych: • „Pozytywnie zakręceni” – rajd rowerowy • „Z kopyta kulig rwie…” – kulig • „Święto pieczonego ziemniaka” – ognisko na zakończenie lata - Zorganizowanie festynu sportowo – rodzinnego „Mamo, tato baw się ze mną”. • Ewaluacja metod pracy. - Sprawdzanie efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej poprzez: • ankiety (ankiety dla rodziców) • wywiady z rodzicami i nauczycielami prowadzącymi zajęcia w klasie (anglista, katecheta, informatyk, terapeuta, logopeda, terapeuta SI) • obserwację uczniów podczas pracy na lekcji oraz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych • analizę dokumentów (testy, sprawdziany) - Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy na podstawie obserwacji, analizy, wniosków i wyników pracy §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. • Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. - Sporządzanie dokumentacji szkolnej, referatów, dyplomów, testów, scenariuszy lekcji i uroczystości. - Pisanie świadectw i arkuszy z wykorzystaniem programów komputerowych - Wykorzystanie komputera w przygotowaniu pomocy dydaktycznych, dekoracji, gazetek okolicznościowych. - Tworzenie prezentacji multimedialnych do wykorzystywania na lekcjach. - Korzystanie ze stron MEN, Mazowieckiego Kuratorium Oświaty, ośrodków doskonalenia nauczycieli, portali dla nauczycieli na potrzeby lekcji i uroczystości szkolnych. - Założenie własnej strony internetowej. - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla dzieci podczas zajęć. • Publikowanie w Internecie swoich osiągnięć. - Publikowanie scenariuszy zajęć, scenariuszy uroczystości i imprez szkolnych na stronach internetowych. - Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego. • Promowanie szkoły w środowisku. - Zamieszczanie na stronie internetowej szkoły wydarzeń z życia klasy i szkoły - Przygotowywanie i zamieszczanie w prasie lokalnej artykułów dotyczących ważniejszych wydarzeń z życia klasy i szkoły. §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem i innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. - Przygotowanie, prowadzenie i omówienie zajęć otwartych dla nauczycieli z uwzględnieniem: • aktywnych form i metod pracy • aktywizowania uczniów • pracy z dzieckiem zdolnym • wspomagania rozwoju dzieci z trudnościami edukacyjnymi • stymulowania uczniów do działań polisensorycznych. - Opieka nad studentami odbywającymi praktyki w szkole w zakresie edukacji wczesnoszkolnej: • pomoc w opracowywaniu scenariuszy zajęć • prowadzenie zajęć pokazowych • obserwowanie zajęć prowadzonych przez praktykantkę, służenie radą i doświadczeniem rozmowa podsumowująca obserwacje • Współpraca z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. - Współpraca z innymi nauczycielami podczas opracowywania scenariuszy uroczystości klasowych, szkolnych oraz podczas ich organizacji - Opracowywanie i udostępnienie własnych materiałów dydaktycznych, sprawdzianów, testów, pomocy dydaktycznych, itp. §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich • Opracowanie i wdrożenie programu własnego oraz programu koła zainteresowań. - Opracowanie i wdrożenie programów własnych „Z ortografią za pan brat” , Mój region - moja ojczyzna” oraz programu koła zainteresowań „Wesoły matematyk”. - Ewaluacja powyższych programów. • Opracowanie i wdrożenie programu wspomagającego rodziców w wychowywaniu dzieci. - Program „Dziecko – Twój największy skarb”: • „Co każdy rodzić wiedzieć powinien?” - dostarczanie rodzicom wiedzy pedagogicznej i psychologicznej, uwrażliwianie na potrzeby i możliwości dziecka, dzieleni się wiedzą i doświadczeniem z rodzicami uczniów • „Co wiesz o swoim dziecku?” - organizowanie ogólnych i indywidualnych spotkań z rodzicami • „Z mamą i tatą w nauce i zabawie” - prowadzenie zajęć otwartych i warsztatów dla rodziców • zachęcanie rodziców do czytania lektur o tematyce pedagogicznej i psychologicznej • dostarczanie ciekawych artykułów pedagogicznych • przygotowanie imprez i spotkań okolicznościowych dla rodziców, angażowanie rodziców do współpracy w ich organizacji • spotkania integracyjne dla rodziców. §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. • Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie nauki czytania, pisania i matematyki. - Prowadzenie zajęć „Każdy może być aktorem!” rozwijających u dzieci uzdolnienia aktorskie, fantazję, ćwiczących pamięć, dykcję i swobodę sceniczną. Zorganizowanie „Klasowego dnia teatralnego”. • Organizowanie wypoczynku dzieciom. - Zorganizowanie wyjazdu na „Zieloną szkołę” - Organizowanie wycieczek szkolnych, wyjazdów do teatru, kina. • Organizowanie i udział w konkursach - Przygotowywanie dzieci do uczestnictwa w konkursach szkolnych i międzyszkolnych z edukacji wczesnoszkolnej. - Organizowanie konkursów klasowych i szkolnych sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów (konkursy: plastyczne, muzyczne, o bezpieczeństwie, ortograficzne, recytatorskie) • Konkurs Recytatorski „Czarodziejskie słowa” (etap klasowy) • Konkurs piosenki żołnierskiej, patriotycznej i harcerskiej (etap szkolny) Konkurs kolęd i pastorałek (etap szkolny) • Uwzględnienie potrzeb rozwojowych dzieci i problematyki środowiska lokalnego w pracy. - Organizowanie pomocy materialnej potrzebującym rodzinom uczniów według potrzeb poprzez zbiórkę artykułów szkolnych, zabawek, pieniędzy. §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. • Współpraca z Policją, Strażą Pożarną - „Jestem bezpieczny” - zapraszanie przedstawicieli policji i straży pożarnej na pogadanki, wycieczki szkolne do komend • Kontakty ze służbą zdrowia. - Promocja zdrowia poprzez udział różnorodnych konkursach: • „Owoce i warzywa są naj!” – konkurs plastyczny • „Mamo, tato nie pal!” – konkurs literacki na napisanie wiersza • „W zdrowym ciele, zdrowy duch” - konkurs plastyczny - Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez samodzielne przygotowywanie posiłków zgodne z zasadami racjonalnego odżywiania. - Projekt „Nasze zdrowie w naszych rękach” – przygotowanie gazetki szkolnej „Zdrowa klasa na medal” • Współpraca z Biblioteką Miejską. Czynny udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” - Udział w zajęciach organizowanych przez Bibliotekę Miejską. - Nawiązanie współpracy z nauczycielami i wychowankami przedszkola. Wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą. Prowadzenie zajęć pod hasłem „Dzieci czytają dzieciom”. - „Kącik czytelniczy” – zorganizowanie i prowadzenie kącika czytelniczego na świetlicy. Czytanie dzieciom przez nauczyciela, rodziców czy kolegów i koleżanki tekstów literatury dziecięcej. cały okres stażu wg potrzeb • Propagowanie i czynny udział w akcjach charytatywnych i ogólnospołecznych. Udział wraz z uczniami i rodzicami w akcjach społecznych i charytatywnych organizowanych poprzez różne instytucje: • „Sprzątanie świata” • „Wielka orkiestra świątecznej pomocy” • „Góra grosza” • „Klub bezpiecznego Puchatka” • cały okres stażu • na bieżąco §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. Opis i analiza dwóch przypadków. wg potrzeb cały okres stażu Powyższy plan rozwoju może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |