AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marta Kotarska, 2016-06-07
Jastrowie

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Wprowadzenie litery ż

- n +

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Wałczu
KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH w KLASIE I b
Zajęcia otwarte dla Rodziców

Prowadząca zajęcia: Marta Kotarska
Data: 23 maja 2016r.
Temat dnia: Ż jak żaba. Wprowadzenie litery ż Ż.

Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
- udzielanie poprawnych odpowiedzi na zadawane pytania,
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 16,
- kształtowanie umiejętności poprawnego pisania,
- rozwijanie inwencji twórczej,

Cele szczegółowe
Uczeń :
- oblicza działania matematyczne
- rozwiązuje zagadki
- dokonuje analizy i syntezy wyrazów słuchowo-wzrokowej
- wyodrębnia głoski i litery w wyrazie żaba
- prawidłowo zapisuje litery ż Ż z zachowaniem kształtu i rozmieszczenia w liniaturze
- buduje model głoskowy wyrazu
- odpowiada na zadane pytania
- zakreśla poznaną literę w tekście
- odczytuje proste wyrazy
- koloruje obrazek zgodnie z kodem kolorowym
- projektuje sukienkę
- zdobi literę Ż ż

Metody
- słowna-rozmowa, praca z tekstem
- oglądowa – pokaz, obserwacja
- działania praktyczne
- aktywizująca – burza mózgów

Formy pracy
- zbiorowa jednolita
- indywidualna jednolita, zróżnicowana

Środki dydaktyczne
- liczmany
- podręcznik „Nasz elementarz”
- zagadki
- ilustracja żaby
- karta pracy matematyczna
- szablon żaby / sukienki dla żaby
- kredki, plastelina, papier kolorowy itp.

Przebieg zajęcia
1.Obliczanie działań matematycznych – dodawanie i odejmowanie w zakresie 16. 2.Wprowadzenie w temat zajęć.
Nauczyciel przyczepia do tablicy rysunek żaby pocięty na 9 prostokątów. Numeruje w pionie za pomocą liczb, a w poziomie – liter.
Rozwiązywanie zagadek czytanych przez nauczyciela i odkrywanie kolejnych fragmentów obrazka.
3.Wprowadzenie liter ż, Ż na podstawie wyrazu żaba.
- synteza i analiza słuchowa wyrazów, w których wprowadzana litera występuje: nagłosie, śródgłosie i wygłosie
- zapoznanie uczniów z obrazem drukowanej, wielkiej i małej litery ż
- zapoznanie uczniów z obrazem pisanej, małej i wielkiej litery Ż ż połączonej z pokazem prawidłowego pisania liter ż Ż, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kierunek pisania
- wyeksponowanie wyrazu podstawowego żaba
- analiza i synteza wyrazu podstawowego- wypowiadanie sylab oraz głosek
- liczenie głosek w wyrazie podstawowym
- budowanie modelu głoskowego wyrazu żaba za pomocą kolorowych kartoników ( spółgłoska- kolor niebieski, samogłoska kolor czerwony)
- liczenie samogłosek i spółgłosek w wyrazie żaba
4. Nauka pisania liter ż Ż
- pisanie dłonią w powietrzu i palcem na blacie ławki
- pisanie po śladzie liter ż Ż
- samodzielne pisanie liter ż Ż
- połączenia litery ż z samogłoskami
5. Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela o żabie. Udzielanie przez uczniów odpowiedzi na zadane pytania.
6. Zakreślanie poznawanej litery ż Ż w tekście. Głośne odczytanie wyrazów z ż Ż.
7. Oferty pracy:
- kolorowanie obrazków.
- projektowanie sukienki dla żaby Żakliny.
- ozdabianie litery ż.
8. Prezentacja i ocena wykonanych prac.

*** Niespodzianka
9. W związku ze zbliżającym się Dniem Matki dzieci pod koniec lekcji zaśpiewają wszystkim mamom piosenkę pt „Mama Królowa” oraz wręczą portrety swoich mam wykonane przez siebie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.