Katalog Justyna Sobolewska, 2016-06-07 Pasłęk Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego - Justyna SobolewskaJustyna Sobolewska - nauczyciel języka angielskiego i rosyjskiego w Gimnazjum nr 2 im. Sybiraków w Elblągu Czas trwania stażu: 01.09.2013r. - 31.05.2016r. Plan rozwoju zawodowego opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cele główne: § 8. ust. 1 pkt 1 - podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej: • Doskonalenie własnego warsztatu pracy - analiza literatury z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki , śledzenie czasopism dla nauczycieli języka angielskiego i rosyjskiego; • Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli poprzez analizę materiałów zamieszczonych na edukacyjnych portalach internetowych; • Wymiana doświadczeń na zebraniach zespołu samokształceniowego nauczycieli języków obcych; • Wykorzystywanie aktywnych metod pracy na lekcjach języka angielskiego i języka rosyjskiego oraz na zajęciach kół przedmiotowych; • Opracowanie narzędzi do diagnozowania i pomiaru wiedzy i umiejętności uczniów; • Sprawowanie opieki nad gabinetem przedmiotowym, wzbogacenie wyposażenia w słowniki, podręczniki i płyty DVD do nauczania j. angielskiego i rosyjskiego; • Wykorzystanie Internetu jako źródła nowych publikacji i pomocy dydaktycznych, jak również ofert wydawniczych; • Przygotowanie materiałów dydaktycznych i umieszczenie ich na stronach internetowych. § 8. ust. 1 pkt 2 - Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły: • Przygotowywanie i przeprowadzanie uroczystości i imprez szkolnych; • Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce; • Przygotowywanie i przeprowadzanie testów diagnostycznych i sprawdzających postępy uczniów w zdobywaniu wiedzy; • Opracowanie planów wynikowych dla klas I-III z języka angielskiego oraz z języka rosyjskiego • Realizacja zadań wynikających z Programu Wychowawczego Szkoły • Prowadzenie zajęć dla uczniów klas III przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego, pomoc w rozwiązywaniu problemów § 8. ust. 1 pkt 3 - Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły: • Udział w wykładach, konferencjach metodycznych i szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa anglojęzyczne; • Udział w kursach i warsztatach organizowanych przez Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli oraz Gimnazjum Nr 2 im. Sybiraków w Elblągu; • Poznanie procedury awansu zawodowego (analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - KN, Rozporządzenia MEN); • Studiowanie literatury przedmiotu. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8. ust. 2 pkt 1 - Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. • Przeprowadzanie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego, wyciąganie wniosków do dalszej pracy; • Doskonalenie własnego warsztatu pracy; • Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb swoich uczniów, organizacja spotkań z uczniami mających na celu ukierunkowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów; • Systematyczna współpraca z rodzicami będąca elementem procesu wychowawczego; • Nauczanie na lekcjach j. angielskiego i rosyjskiego dostosowane do potrzeb i możliwości ucznia; • Praca z uczniem zdolnym – koło j. angielskiego, koło języka rosyjskiego; • Przygotowywanie pomocy dydaktycznych przy współudziale uczniów; • Rozwijanie zainteresowań uczniów – koordynowanie projektów edukacyjnych z języków obcych; • Współpraca z wydawnictwami w celu pozyskiwania bezpłatnych materiałów dla szkoły. § 8. ust. 2 pkt 2 - Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów multimedialnych; • Korzystanie ze, słowników multimedialnych, encyklopedii, Internetu; • Wykorzystywanie technik informacyjnych do gromadzenia danych; • Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej do przygotowania pomocy dydaktycznych (prezentacje multimedialne itp.)i narzędzi pomiaru dydaktycznego; • Zamieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji o konkursach przedmiotowych i ich wynikach; • Korespondencja z przedstawicielami wydawnictw za pośrednictwem poczty internetowej; • Korzystanie ze szkolnej pracowni komputerowej; • Dokumentowanie przebiegu realizacji stażu. § 8. ust. 2 pkt 3 - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. • Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela stażysty-zapoznanie z dokumentacją, pomoc przy tworzeniu Planu Rozwoju Zawodowego, hospitowanie i prowadzenie zajęć pokazowych oraz ich omówienie; • Pełnienie roli przewodniczącego zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych oraz aktywna praca w tym zespole: wymiana doświadczeń, organizacja uroczystości, tworzenie i analiza testów; • Przeprowadzenie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli • Udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli • Przygotowanie i Prowadzenie lekcji integrujących wiedzę z różnych dziedzin (nauki przyrodnicze, literatura, malarstwo, muzyka, geografia, historia ). § 8. ust. 2 pkt 4 a - Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. • przygotowanie i wdrożenie autorskiego programu z zakresu zadań edukacyjno-wychowawczych: stworzenie innowacji pedagogicznej; • Organizacja i przeprowadzanie konkursów według opracowanego programu; • Współpraca z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. § 8. ust. 2 pkt 4 c - Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. • Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie zadań dodatkowych- tworzenie harmonogramu dyżurów nauczycielskich podczas przerw; • Udział w pracach zespołu do spraw ewaluacji wewnętrznej; • Koordynacja i przeprowadzanie konkursów z języka angielskiego oraz rosyjskiego; • Przygotowanie i przeprowadzenie wraz z członkami zespołu samokształceniowego uroczystości Dnia Języków Obcych; • Koordynowanie projektów edukacyjnych z języków obcych; • Organizowanie zajęć dodatkowych dla uczniów w ramach działalności świetlicy popołudniowej; • Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, imprez szkolnych oraz innych § 8. ust. 2 pkt 4 e - Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. • Współpraca z: - Warmińsko – Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli; - szkołami w Elblągu; - wydawnictwami anglojęzycznymi i ich przedstawicielami i doradcami metodycznymi: udział w warsztatach i spotkaniach - zapoznanie z ofertą wydawniczą, wybór podręczników i pozyskiwanie pomocy dydaktycznych;; - psychologiem i pedagogiem szkolnym; - kuratorem sądowym; - Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim. § 8. ust. 2 pkt 4 f - Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. • Organizowanie szkolnych konkursów z j. angielskiego oraz rosyjskiego; • Praca z uczniem zdolnym – przygotowanie do udziału w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych konkursach językowych. § 8. ust. 2 pkt 5 - Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. • Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi i wychowawczymi; • Obserwacja oraz analiza wyników w nauce uczniów, analiza ich zachowania i poszukiwanie przyczyn ich niepowodzeń; • Opracowywanie różnorodnych metod pracy z uczniem słabym; • Organizowanie grup samopomocy koleżeńskiej wśród nauczanych klas; • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną; • Zaangażowanie się w pomoc dla uczniów potrzebujących; • Angażowanie się w życie klasy jako wychowawca wspomagający - organizowanie czasu wolnego uczniów : spotkania klasowe, wyjścia oraz wycieczki. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |