AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Sylwia Brusik-Bryła, 2016-06-07
Katowice

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

TECHNIKUM NR. 8
„ im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku”
w Katowicach




Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego




mgr Sylwia Brusik-Bryła
nauczyciel języka niemieckiego

Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2013 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2016 r.


I. METRYCZKA

1.Nauczyciel: mgr Sylwia Brusik-Bryła
2. Nauczany przedmiot: język niemiecki
3. Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
4. Miejsce odbywania stażu:
5. Wymiar stażu: 2 lata i 9 miesięcy
6. Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2013 r.
7. Termin zakończenia stażu: 31 maja 2016 r.
8. Posiadane kwalifikacje:
- mgr filologii germańskiej- Uniwersytet Wrocławski
- studia podyplomowe na kierunku: „Zarządzanie Oświatą z wdrażaniem projektów unijnych”- Wyszka Szkoła Bankowa i Przedsiębiorczości w
9. Ukończone formy doskonalenia zawodowego:
- egzamin językowy: Zertifikat Deutsch als Fremdsprache w Goethe – Institut we Frankfurcie/Menem
- egzamin językowy: Mittelstufe we Frankfurcie/Menem

(Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu.)
Cele rozwoju zawodowego w okresie stażu:
1. Rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka niemieckiego.
2. Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
4. Współdziałanie w opracowaniu i wdrażaniu programów rozwoju procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły.
5. Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.
6. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.














Wizja rozwoju zawodowego


1. Wizja mojego rozwoju w szkole:

- sprawne posługiwanie się narzędziami informatycznymi
- rozwój w kierunku protokolanta Rady Pedagogicznej, doradcy, obserwatora i uczestnika zajęć
- doskonalenie wiedzy, umiejętności i cech osobistych stanowiących o byciu dobrym nauczycielem i wychowawcą

2 .Wizja roli języka niemieckiego jako przedmiotu nauczania:

- wzrost efektywności nauczania na lekcjach , zajęciach dodatkowych oraz fakultetach maturalnych
- promowanie odpowiedzialności za własne uczenie się i rozwój ucznia przy jednoczesnej możliwości monitorowania swoich postępów w postaci osiąganych wyników w nauce, uczestnictwa w różnego typu konkursach, olimpiadach oraz spotkaniach.
Sylwia Brusik-Bryła




Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi dla nauczycieli mianowanych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393), które weszło w życie 27 marca 2013 r.
§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1.


2.





3.
























4.



5.



6. Wstępna analiza własnych umiejętności


Poznanie procedury awansu zawodowego





Podnoszenie umiejętności planowania własnej pracy























Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem zdolnym i słabym.


Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach oraz olimpiadach językowych.

Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy.









 Autorefleksja


 Dokładna analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli.
 Konsultacje z dyrektorem szkoły i innymi nauczycielami dyplomowanymi


 Opracowanie planu rozwoju zawodowego, monitorowanie realizacji zadań, przygotowanie ewentualnych korekt, przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.



 Pisanie rozkładów materiałów uwzględniających nowe techniki pracy i materiały dydaktyczne
 Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania.
 Wdrażanie zmian na podstawie bieżącej analizy własnej pracy.
 Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć.
 Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.
 Poszukiwanie nowatorskich metod rozwiązywania problemów.
 Analiza wyników sprawdzianów, wyników egzaminów, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.

 Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem słabym i zdolnym.

 Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych.



 Tworzenie pracowni przedmiotowej, studiowanie literatury fachowej, gromadzenie i aktualizowanie biblioteczki przedmiotu.
 Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów.
(plansze gramatyczno-tematyczne do nauczania języka niemieckiego,
plansze i napisy używane w metodach aktywnych, plansze z idiomami i przysłowiami w języku niemieckim, plansze ze znanymi osobistościami krajów niemieckojęzycznych)
 Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych. Kontynuowanie współpracy z panią Elżbietą Jeleń z Instytutu Goethego w Krakowie oraz Wydawnictwem Szkolnym Pearson Longman celem pozyskania bezpłatnych materiałów dydaktycznych dla szkoły.
09. 2013


Cały staż





Cały staż
























Cały staż  Teczka osiągnięć zawodowych

 Sformułowanie
wniosku o rozpoczęcie stażu




 Potwierdzenia udziałów w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach.

 notatki
 scenariusze









 ankiety, arkusze ewaluacyjne








 plany zajęć dodatkowych


 Notatki, spis literatury i innych pomocy
naukowych.


§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1.









2.


3.


4.



5. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej.








Umieszczanie materiałów na stronach internetowych.

Wykorzystywanie na lekcjach urządzeń multimedialnych.

Opracowywanie prezentacji multimedialnych jako forma pracy z uczniem zdolnym.

Udział w projektach E-Twinning,
Spotkania, wycieczki z partnerami szkół zagranicznych
 Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera
 Wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia danych.
 Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych.
 Prowadzenie dokumentacji własnej
i szkolnej w formie elektronicznej.

 Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronie internetowej.
 Prowadzenie lekcji i zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego i programów edukacyjnych.
 Opracowywanie prezentacji na zajęciach z uczniem zdolnym.

 Wykorzystanie platformy E-Twinning, poczty elektronicznej, komunikatora Skype.
Cały staż









Na bieżąco


Na bieżąco



Na bieżąco


Na bieżąco  materiały dydaktyczne
 scenariusze lekcji










 prezentacje multimedialne






 Opis i analiza przedsięwzięć realizowanych wspólnie ze szkołą z Turcji oraz Słowacji









§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1.














2.


3.


4. Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniem.













Pełnienie funkcji opiekuna stażu


Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów.

Opracowanie materiałów dydaktycznych w postaci segregatora pt. „ Spotkania z językiem niemieckim”.
 Przewodniczenie zespołowi przedmiotowemu nauczycieli
 Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów.

 Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz rodziców.
 Zorganizowanie spotkań z innymi nauczycielami w celu podzielenia się zdobytą wiedzą z odbytych szkoleń.



 Pomoc w przygotowywaniu dokumentacji nauczyciela, wspieranie w pracy podczas trwania stażu, udzielanie rad, wskazówek.
 Wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych, konkursów, szkoleń.
 Przedłożenie opracowanych materiałów w postaci segregatora do biblioteki szkolnej. Cały staż














Podczas trwania stażu

Podczas trwania stażu
 Materiały dydaktyczne
 Dokumentacja szkolna

§ 8 ust. 2 pkt.4 a.
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub
innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1.


2.


3.


4. Opracowanie i wdrożenie programu szkolnego koła języka niemieckiego.

Opracowanie i wdrożenie programu powiatowego konkursu języka niemieckiego.
Praca z uczniem zdolnym i słabym.


Diagnozowanie potrzeb uczniów.  Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych.

 Opracowanie i przeprowadzenie konkursu języka niemieckiego wg. opracowanego programu.
 Przygotowanie planu działań w ramach konsultacji oraz zajęć rewalidacyjnych.

 Ankietowanie. Podczas trwania stażu




Cały okres stażu.
Wg potrzeb. Program szkolnego koła języka niemieckiego.

Program konkursu języka niemieckiego.

Opis działań, zapisy w dziennikach zajęć rewalidacyjnych

Analiza ankiet.


§ 8 ust. 2 pkt. 4 b.
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1.



Udział w szkoleniu na egzaminatora maturalnego. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka niemieckiego.
.  Udział w pracach OKE.
Okres stażu  Dyplom ukończenia
 Potwierdzenie udziału w pracach komisji.







§ 8 ust. 2 pkt. 4 c.
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1.


2.



3.



4. Promowanie szkoły w środowisku.


Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów ( rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych).
Organizowanie i prowadzenie międzyszkolnego konkursu języka niemieckiego.

Organizowanie dodatkowych egzaminów dla uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego.  Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły, Dni Europejskich, Biesiady Talentów.
 Planowanie i prowadzenie zajęć utrwalających sprawności językowe.


 Opracowanie regulaminu konkursu, organizacja i przeprowadzenie.


 Przygotowanie planu pracy, realizacja planu pracy Cały staż










Cały staż  Dokumentacja szkolna
 Plany zajęć
 Regulamin konkursu








 Opis działań




§ 8 ust. 2 pkt. 4 e.
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1.




2.


3.



4.


5. Współpraca z innymi placówkami oświatowymi



Współpraca z Domem Dziecka w Bardzie

Współpraca z Komendą Policji.



Współpraca z kuratorami.


Współpraca z wydawnictwami szkolnymi.  Współpraca z Zespołem Szkolno- Przedszkolnym w Srebrnej Górze i Przedborowej i Gimnazjum w Budzowie.
 Pomoc w organizowaniu imprez, uroczystości, konkursów.
 Pomoc w organizacji imprez dla wychowanków.

 Opracowanie planu spotkań z policjantem, organizowanie pogadanek o tematyce profilaktyki uzależnień.

 Podejmowanie działań na rzecz poprawy zachowania uczniów.

 Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych
 Organizowanie na terenie szkoły warsztatów metodycznych Cały staż  Dokumentacja szkolna
 Plan spotkań z policjantem
 Scenariusze imprez
§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1.




Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych.  Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych
 Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych.
 Współpraca z pedagogiem szkolnym, innymi wychowawcami, rodzicami.
 Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Cały staż




 Dokumentacja szkolna
 Dokumentacja wychowawcy


Zatwierdzam do realizacji ………………………………
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.