|
|
Katalog Agnieszka Pokrywka, 2016-06-07 Poznań Język angielski, Konspekty EasterSCENARIUSZ LEKCJI (klasa 6a) Topic: Easter (Temat: Wielkanoc) CEL GŁÓWNY: • Rozpoznawanie słownictwa związanego ze świętami Wielkanocnymi • Omówienie tradycji Wielkanocnych CELE OPERACYJNE: 1. Omówienie tradycji Wielkanocnych 2. Porównanie tradycji wielkanocnych w Polsce i w Wielkiej Brytanii 3. Czytanie tekstu związanego z Wielkanocą i tłumaczenie niezrozumiałego słownictwa 4. Uzupełnianie tekstu oraz przepisu wielkanocnego 5. Gra w grę planszową Easter Egg Hunt ( Polowanie na Pisankę) 6. Rozumienie i zastosowanie słownictwa poznanego na lekcji ŚRODKI DYDAKTYCZNE: • karty pracy Easter ( wielkanoc) • Karty pracy z przepisem wielkanocnym • gra planszowa • kostka do gry, pionki • tablica multimedialna METODY: • podająca (podanie i przypomnienie słownictwa, z którym dzieci zetkną się w trakcie lekcji) • aktywizująca (dzieci dyskutują na temat świąt wielkanocnych i tradycji związanych ze świętami). • praktyczna (dzieci ćwiczą nowy materiał przez działanie: grę planszową, uzupełnianie kart pracy) TOK LEKCJI: 1.Przywitanie się z dziećmi 2.Przedstawienie tematu, o którym będzie mowa oraz podanie nowego słownictwa, które pojawi się w trakcie lekcji oraz przypomnienie słownictwa z poprzednich zajęć. Słownictwo związane z Wielkanocą: chick- kurczak, lamb- owieczka, bunny- zajączek, Easter- Wielkanoc, Easter egg- pisanka, daffodils- żonkile, catkins- bazie 3. WPROWADZENIE: Nauczyciel pisze na tablicy słowo EASTER- wyjaśnia znaczenie tego słowa oraz wyjaśnia kiedy w tym roku przypada Wielkanoc. Rozmawia z dziećmi na temat ich planów świątecznych 4. Przeczytanie tekstu dotyczącego obchodów Wielkanocy w Wielkiej Brytanii, nauczyciel tłumaczy niezrozumiałe słownictwo. Porównanie tradycji wielkanocnych w Polsce i Wielkiej Brytanii- karta pracy nr 1. Kilkoro dzieci podchodzi do tablicy multimedialnej i uzupełnia tekst. Pozostała część klasy sprawdza wykonanie zadania indywidualnie 5. Nauczyciel pyta o ulubione potrawy świąteczne, dzieci zapoznają się z przepisem na ciastko świąteczne i układają przepis w prawidłowej kolejności- karta pracy nr 2. * Prawidłowa kolejność wykonania zadania: 1-e 2-b 3-d 4- c 5- a Kilkoro uczniów uzupełnia przepis na tablicy multimedialnej, pozostała część klasy sprawdza wykonanie zadania w swoich kartach pracy 6. Nauczyciel dzieli klasę na kilkuosobowe grupy, rozdaje grę planszową oraz tłumaczy zasady gry- karta pracy nr 3. 7. Dzieci mają czas na grę 10-15 minut. Gra ma na celu utrwalenie słownictwa związanego z Wielkanocą i utrwalenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów wielkanocnych 8. Nauczyciel monitoruje grę oraz wyjaśnia niejasności z nią związane, i podaje potrzebne słownictwo 9. Sprawdzenie prawidłowych odpowiedzi z gry planszowej 10. Zakończenie lekcji, pożegnanie z dziećmi, złożenie życzeń świątecznych CZAS TRWANIA: 45 minut Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |