AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Radoń, 2016-06-07
Sosnowiec

Plastyka, Konspekty

Konspekt lekcji

- n +

KONSPEKT LEKCJI
Temat lekcji: Maski greckie- dokończ rysunek.
Cele lekcji/warsztatów:
•stworzenie okazji w czasie warsztatów do zaangażowania uczniów(ich uczuć, emocji, wyobraźni),
•kształcenie umiejętności twórczego myślenia,
•doskonalenie warsztatu plastycznego uczniów,
Pytanie kluczowe: Jak myślicie maska jest potrzebna w życiu?
Nacobezu:
•potrafią wyjaśnić pojęcie maska,
•potrafią wyrazić swoje uczucia, emocje,
•potrafią wykorzystać zdobytą wiedzę/umiejętności w praktyce.
Metody:
•wykład, pogadanka,
•pokaz przykładowych masek,
•praca indywidualna uczniów.
Materiały:
•zdjęcia masek greckich,
•narzędzia malarskie i rysunkowe,
•wydrukowane maski greckie.

Przebieg lekcji/warsztaów
Część wstępna lekcji/warsztatów plastycznych
•Powitanie uczniów/uczestników.
•Podanie tematu, celów zajęć i nacobezu. Sprawdzenie za pomocą kolorowych kartek(zielona, żółta, czerwona) czy uczniowie zrozumieli cele warsztatów.
•Poproszenie uczniów o zapisanie imion na przygotowanych kartkach.?
•Zadanie pierwsze: uczniowie na dobry początek mają narysować maskę, która odzwierciedli ich nastój(tu i teraz). Po tym ćwiczeniu wprowadzenie do części głównej
Część główna lekcji/warsztatów:
•Omówienie masek greckich- maska była uzupełnieniem kostiumów aktora w teatrze. Maski dzieliły się na tragiczne i komediowe, męskie i kobiece. Dzięki szerokiemu otworowi na usta, zapewniała odpowiednie spotęgowanie głosu, absolutnie niezbędne przy rozmiarach ówczesnej widowni, poza tym pozwalały mężczyznom grać role kobiece (kobiety nie mogły występować na scenie). Początkowo maski wytwarzano z kory brzozowej, z czasem zastąpionej przez płótno lniane wyciskane w glinianych formach, przy użyciu materiału gipsowego. Charakterystyczny kształt nadał maskom Ajschylos, dodając onkos - podwyższenie czoła przez długie pasma włosów splatanych nad nim i usztywnianych sznurkami i kawałkami drewna. W opisywaniu postaci pomagała również peruka: łysina charakteryzowała nieszczęśliwego starca, włosy siwe - kapłana, ciemne - tyrana, blond - bohatera, a rude - kurtyzanę lub niewolnika.
•Pokazanie przykładowych masek greckich.
•Uczniowie przystępują do wykonania pracy plastycznej. Ich zadanie polega na dokończeniu zaczętej maski (dramatycznej lub komediowej).

Podsumowanie lekcji/warsztatów:
•Sprawdzenie nacobezu za pomocą kartek(czerwony, żółty, zielony).W przypadku pojawienia się kartki w kolorze czerwonym lub żółtym konieczność informacji zwrotnej/uzupełniającej.
•Próba odpowiedzi na pytanie kluczowe: Jak myślicie maska jest potrzebna w życiu? Odpowiedzi uczniów.
•Pożegnanie uczniów.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.