Katalog

Irena Szczecińska, 2016-06-07
Słubice

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


NAUCZYCIEL SZKOŁY PODSTAWOWEJ
UBIEGAJĄCY SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

§ 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły

1. Doskonalenie kompetencji zawodowych i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce
- aktywny udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły
- udział w szkoleniach dotyczących Sprawdzianu w szkole podstawowej i zastosowanie zdobytych umiejętności w celu poprawy wyników egzaminów zewnętrznych
- udział w warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa i wykorzystanie zdobytej wiedzy na lekcjach
- udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej
- udział w warsztatach psychologicznych dla nauczycieli
2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów w celu podniesienia jakości nauczania
- aktywny udział we wdrażaniu WSO
- opracowanie planów pracy dydaktycznej dla poszczególnych klas
- przeprowadzenie diagnozy wstępnej w klasie czwartej sprawdzającej wiadomości i umiejętności po pierwszym etapie kształcenia
- przeprowadzenie sprawdzianu próbnego w klasie VI
- przeprowadzenie badania wyników nauczania diagnozującego wiadomości i umiejętności uczniów w klasie V, porównanie wyników i wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy
3. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności
- prenumerowanie czasopism, np. „Matematyka w szkole”, „Mały Artysta” i wykorzystywanie zawartych tam informacji w urozmaicaniu przeprowadzanych lekcji
- studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w poszukiwaniu nowych pomysłów
- zapoznawanie się na bieżąco z nowościami wydawniczymi i wykorzystywanie ich w praktyce

§ 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w organizacji warsztatu pracy własnej
- komputerowe opracowania sprawdzianów, kartkówek i testów
- komputerowe opracowania bieżącej dokumentacji,
- korzystanie z Internetu przy opracowywaniu tematów lekcji, sprawdzianów i konkursów
- korzystanie z dziennika elektronicznego
- wypełnianie świadectw i arkuszy ocen przy pomocy programu Cenzurka
2. Wykorzystanie poczty elektronicznej w pracy
- kontakt mailowy z dyrekcją szkoły i innymi nauczycielami w celu szybkiej wymiany informacji
- wykorzystanie portali społecznościowych w kontaktach z uczniami (zadania domowe, prace nad projektami)
- wykorzystanie poczty elektronicznej w kontaktach z rodzicami
3. Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach
- prowadzenie lekcji z użyciem komputera, Internetu,
4. Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu informatyki i technologii informacyjnej
- ukończenie studiów podyplomowych z zakresu informatyki i technologii informacyjnej
5. Wykorzystywanie Internetu dla promocji szkoły w środowisku
- prowadzenie strony internetowej szkoły

§ 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami

1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom
- prowadzenie zajęć otwartych
- pełnienie funkcji opiekuna stażu lub sprawowanie opieki nad studentem odbywającym praktykę
2. Praca w zespole nauczycielskim
- współpraca z nauczycielami klas IV – VI w ramach zespołu powołanego w celu aktualizacji programu wychowawczego szkoły.
- dzielenie się materiałami i informacjami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów w ramach prac zespołu.
3. Udostępnianie własnych materiałów innym nauczycielom
- opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego
- przygotowanie artykułów do publikacji na stronie internetowej szkoły lub w prasie lokalnej z zakresu przeprowadzanych projektów, udziału uczniów w konkursach przedmiotowych itp.
- publikacja materiałów dotyczących metod nauczania lub własnych scenariuszy lekcji na portalach edukacyjnych np. literka.pl, www.eduforum.pl, www.profesor.pl

§ 8 ust.2 pkt. 4 b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej

1. Realizowanie zadań egzaminatora OKE.
- sprawdzanie prac egzaminacyjnych ze sprawdzianu kl VI oraz egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno - przyrodniczej.
2. Realizowanie zadań e-egzaminatora
- ocenienie w aplikacji scoris assessor zadań egzaminu gimnazjalnego z matematyki

§ 8 ust.2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych zaspokajających potrzeby uczniów
- zorganizowanie i prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy z matematyką
- prowadzenie treningu przed sprawdzianem dla uczniów klasy VI
- prowadzenie zajęć koła matematycznego dla uczniów zdolnych
2. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych
- opracowanie scenariuszy konkursów oraz regulaminów, zorganizowanie nagród
- zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych
- organizowanie międzyszkolnych konkursów i zawodów
3. Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej
- opracowanie i realizacja innowacji „Mistrz rachunków pamięciowych”
4. Udział w programie „Aktywna edukacja”
- realizacja zadań koordynatora szkolnego - udział w szkoleniach, konferencjach i kursach e- learningowych,
udzielanie wsparcia nauczycielom we wprowadzaniu TIK do praktyki szkolnej oraz wspieranie dyrektora w opracowaniu i realizacji planu wdrożenia TIK,
prowadzenie wewnątrzszkolnego doskonalenia w zakresie nauczania, przedmiotowego wykorzystującego TIK,
udział w sieci współpracy koordynatorów.

§ 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną
- organizacja zajęć z pedagogiem z poradni PPP w razie potrzeby
- opracowanie karty wsparcia ucznia na podstawie opinii lub orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
2. Współpraca z organizacjami pozarządowymi
- współpraca ze Stowarzyszeniem „Patronum” w celu organizacji szkoleń dla rodziców doskonalących umiejętności wychowawcze
3. Współpraca z kuratorem sądowym
- nawiązanie kontaktu z kuratorem sądowym w celu planowania skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej

§ 8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych

1. Analiza wybranych przypadków wychowawczych.
- zebranie informacji o uczniach, opisanie historii zjawiska, przedstawienie rozwiązania problemu, uzyskane rezultaty, wnioski









Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.