Katalog Irena Szczecińska, 2016-06-07 Słubice Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematykiPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIEL SZKOŁY PODSTAWOWEJ UBIEGAJĄCY SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły 1. Doskonalenie kompetencji zawodowych i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce - aktywny udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły - udział w szkoleniach dotyczących Sprawdzianu w szkole podstawowej i zastosowanie zdobytych umiejętności w celu poprawy wyników egzaminów zewnętrznych - udział w warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa i wykorzystanie zdobytej wiedzy na lekcjach - udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej - udział w warsztatach psychologicznych dla nauczycieli 2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów w celu podniesienia jakości nauczania - aktywny udział we wdrażaniu WSO - opracowanie planów pracy dydaktycznej dla poszczególnych klas - przeprowadzenie diagnozy wstępnej w klasie czwartej sprawdzającej wiadomości i umiejętności po pierwszym etapie kształcenia - przeprowadzenie sprawdzianu próbnego w klasie VI - przeprowadzenie badania wyników nauczania diagnozującego wiadomości i umiejętności uczniów w klasie V, porównanie wyników i wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy 3. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności - prenumerowanie czasopism, np. „Matematyka w szkole”, „Mały Artysta” i wykorzystywanie zawartych tam informacji w urozmaicaniu przeprowadzanych lekcji - studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w poszukiwaniu nowych pomysłów - zapoznawanie się na bieżąco z nowościami wydawniczymi i wykorzystywanie ich w praktyce § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w organizacji warsztatu pracy własnej - komputerowe opracowania sprawdzianów, kartkówek i testów - komputerowe opracowania bieżącej dokumentacji, - korzystanie z Internetu przy opracowywaniu tematów lekcji, sprawdzianów i konkursów - korzystanie z dziennika elektronicznego - wypełnianie świadectw i arkuszy ocen przy pomocy programu Cenzurka 2. Wykorzystanie poczty elektronicznej w pracy - kontakt mailowy z dyrekcją szkoły i innymi nauczycielami w celu szybkiej wymiany informacji - wykorzystanie portali społecznościowych w kontaktach z uczniami (zadania domowe, prace nad projektami) - wykorzystanie poczty elektronicznej w kontaktach z rodzicami 3. Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach - prowadzenie lekcji z użyciem komputera, Internetu, 4. Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu informatyki i technologii informacyjnej - ukończenie studiów podyplomowych z zakresu informatyki i technologii informacyjnej 5. Wykorzystywanie Internetu dla promocji szkoły w środowisku - prowadzenie strony internetowej szkoły § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom - prowadzenie zajęć otwartych - pełnienie funkcji opiekuna stażu lub sprawowanie opieki nad studentem odbywającym praktykę 2. Praca w zespole nauczycielskim - współpraca z nauczycielami klas IV – VI w ramach zespołu powołanego w celu aktualizacji programu wychowawczego szkoły. - dzielenie się materiałami i informacjami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów w ramach prac zespołu. 3. Udostępnianie własnych materiałów innym nauczycielom - opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego - przygotowanie artykułów do publikacji na stronie internetowej szkoły lub w prasie lokalnej z zakresu przeprowadzanych projektów, udziału uczniów w konkursach przedmiotowych itp. - publikacja materiałów dotyczących metod nauczania lub własnych scenariuszy lekcji na portalach edukacyjnych np. literka.pl, www.eduforum.pl, www.profesor.pl § 8 ust.2 pkt. 4 b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej 1. Realizowanie zadań egzaminatora OKE. - sprawdzanie prac egzaminacyjnych ze sprawdzianu kl VI oraz egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno - przyrodniczej. 2. Realizowanie zadań e-egzaminatora - ocenienie w aplikacji scoris assessor zadań egzaminu gimnazjalnego z matematyki § 8 ust.2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych zaspokajających potrzeby uczniów - zorganizowanie i prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy z matematyką - prowadzenie treningu przed sprawdzianem dla uczniów klasy VI - prowadzenie zajęć koła matematycznego dla uczniów zdolnych 2. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych - opracowanie scenariuszy konkursów oraz regulaminów, zorganizowanie nagród - zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych - organizowanie międzyszkolnych konkursów i zawodów 3. Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej - opracowanie i realizacja innowacji „Mistrz rachunków pamięciowych” 4. Udział w programie „Aktywna edukacja” - realizacja zadań koordynatora szkolnego - udział w szkoleniach, konferencjach i kursach e- learningowych, udzielanie wsparcia nauczycielom we wprowadzaniu TIK do praktyki szkolnej oraz wspieranie dyrektora w opracowaniu i realizacji planu wdrożenia TIK, prowadzenie wewnątrzszkolnego doskonalenia w zakresie nauczania, przedmiotowego wykorzystującego TIK, udział w sieci współpracy koordynatorów. § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną - organizacja zajęć z pedagogiem z poradni PPP w razie potrzeby - opracowanie karty wsparcia ucznia na podstawie opinii lub orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej 2. Współpraca z organizacjami pozarządowymi - współpraca ze Stowarzyszeniem „Patronum” w celu organizacji szkoleń dla rodziców doskonalących umiejętności wychowawcze 3. Współpraca z kuratorem sądowym - nawiązanie kontaktu z kuratorem sądowym w celu planowania skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej § 8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych 1. Analiza wybranych przypadków wychowawczych. - zebranie informacji o uczniach, opisanie historii zjawiska, przedstawienie rozwiązania problemu, uzyskane rezultaty, wnioski Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |