Katalog IWONA MIERZWA, 2016-06-07 WROCŁAW Język angielski, Scenariusze Present Perfect Continuous jak gość w the Sterling CastlePrzedmiot: Język angielski Temat: Present Perfect Continuous jako gość w the Stirling Castle w okresie Bożego Narodzenia. Autorka: Iwona Mierzwa Uczestnicy lekcji: uczniowie klasy II, gimnazjum Powiązanie z ostatnim materiałem lekcyjnym: Nauczyciel przypomina uczniom w skrócie gramatykę poprzednio przerabianego czasu Present Perfect. Uczeń: • zna gramatykę czasu Present Perfect • uczeń zna większość słownictwa dotyczącego Bożego Narodzenia. Cele lekcji: Uczeń: • potrafi budować zdania w czasie Present Perfect Continuous i zna jego zastosowanie • pozna amerykańskiego piosenkarza Roda Stewarda i australijską piosenkarkę muzyki pop Kylie Minou • pozna jeden z największych i najważniejszych zamków w Szkocji. Cele dla ucznia: uczeń zbuduje przykłady zdań w nowo poznany czasie pozna twórczość muzyczną piosenkarzy o tematyce Bożego narodzenia uczeń uświadomi sobie, że zadbane obiekty historyczne mogą służyć następnym generacją do popularyzowania sztuki uczeń znajdzie radość w poznawaniu gramatyki w kontekście przeżywania klimatu Bożego Narodzenia. Plan lekcji: Etap I. Czynności organizacyjno-porządkowe: przywitanie uczniów i gości Sprawdzenie obecności. Etap II. Napisanie tematu lekcji na tablicy i zapoznanie uczniów z celami lekcji Nauczyciel zapisuje formułę budowania zdań w czasie Present Perfect Continuous i podaje przykłady Odsłuchanie przez uczniów dialogu z podręcznika z jednostki 5B, strona 50 (uczniowie poznają zastosowanie czasu Present Perfect Continuous w kontekstach sytuacyjnych) Dwóch uczniów zapisuje przykłady zdań z wysłuchanego dialogu na tablicy Nauczyciel mówi kilka zdań o historycznym zamku w Szkocji w który właśnie ma miejsce świąteczny koncert Nauczyciel dzieli uczniów na grupy i objaśnia uczniom ćwiczenie jakie będą musieli wykona w grupach,(nauczyciel będzie z źródeł internetowych puszczał fragment koncertu z zamku Stirling w Szkocji i prosi uczniów by postarali się zbudować 4 zdania w nowo poznanym czasie, obserwują czynności wykonywa- ne przez piosenkarzy, muzyków orkiestry, publiczności, dziennikarkę itd.) Uczniowie zapisują wypracowane zdania w zeszytach Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów o przeczytanie zdań i je omawia. Ćwiczenie dodatkowe jeśli czas lekcji na to pozwoli: strona 51, ćw.6 i 7. Etap III. Nauczyciel zadaje zadanie domowe: Napisz krótkie „ghost story”, którego miejsce akcji odbywa się w zamku Stirling Castle i wbuduj w nie zdania Present Perfect Continuos i Present Perfect. Materiały i sprzęt wykorzystany w trakcie lekcji: podręcznik do gimnazjum UPBEAT3, taśma do kursu podręcznikowego, tablica, Internet strona wskazująca położenie zamku w Szkocji, internetowe, projektor, komputer, ekran. Nauczyciele obserwujący lekcję: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |