Katalog Anna Kunicka, 2016-06-07 Grudziądz Zajęcia przedszkolne, Scenariusze scenariusz zajęć diagnozujących umiejetności dzieci 6-letnichScenariusz zajęć z hospitacji diagnozującej, dzieci 5-letnie Data: 12.04.2016 Temat: „Umiem rachować i mówić, spostrzegać i słuchać.” Cele: • Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonalenia sprawności umysłowych, spostrzegania, uwagi, pamięci i rysowania; • Sprawdzenie znajomości pór roku, dni tygodnia, miesięcy, z wykorzystaniem koordynacji ruchowej • Sprawdzenie kompetencji dzieci w zakresie analizy i syntezy słuchowej; - wyróżnia sylaby i głoski w słowach, - tworzy zdania – przelicza słowa w zdaniu • Rozwijanie aktywności ruchowej i znajomości figur; - wdraża się do uważnego słuchania, poprawnego reagowania na polecenia; - rozróżnia figury, wielkości i kolory; • Sprawdzenie kompetencji dzieci w zakresie opanowania dodawania, odejmowania i rozwiązywania zadań z treścią; - dodaje i odejmuje w zakresie 0 -10, - rozwiązuje proste działania matematyczne, • Sprawdzenie orientacji na kartce, umiejętne słuchanie i liczenie • Sprawdzenie kompetencji dzieci w zakresie analizy i syntezy wzrokowej oraz pamięci i spostrzegawczości; - składa pocięty obrazek w całość, • Doskonalenie współdziałania w zespole; • Wpajanie nawyku dbania o porządek w miejscu pracy. Metody: •słowna – oparta na poleceniach dla dzieci; •oglądowa – oparta na obserwacji; •czynna – działań stawianych do wykonania; Formy pracy: •praca z całą grupą; •praca indywidualna. Środki dydaktyczne: - tekst o Mirku kolorowe kartki, kredki - ołówki - płyta CD z muzyką - zestawy obrazków do syntezy słuchowej, bańki mydlane - emblematy figur i strzałki w różnych wielkościach i kolorach - liczmany - kartki z kratką i zaznaczonym punktem rozpoczęcia - obrazki do pocięcia i złożenia w całość Przebieg zajęcia: Powitanka wszyscy stoją w kole, każdy podaje piłkę i mówi coś miłego o swoim „sąsiedzie” 1. – ,,Jaka jest odpowiedź?” Wysłuchajcie za chwilę opowiadania o chłopcu, który miał na imię Mirek. Później odpowiedzcie na pytania dotyczące tekstu. Słuchajcie uważnie. Pewnego razu na dworze wiał silny wiatr. Mirek był w domu i budował zamek z klocków. Jego mama gotowała obiad. Tata Mirka pracował przy komputerze. W odwiedziny do Mirka przyszedł kolega. Na stolikach rozłożone są kolorowe kartki. Dzieci siadają przed kolorową kartką . Słuchają pytania dla swojego koloru i rysują odpowiedź. Pytania: pomarańczowe: Jaka była pogoda na dworze? żółte: Co robił w domu Mirek? niebieskie: Co robiła mama Mirka? zielone: Co robił tata Mirka? białe: Kto przyszedł odwiedzić Mirka? Na koniec tworzą książeczki i sklejają kolorowe kartki w odpowiedniej kolejności. 2. Zabawa ruchowa Kalendarz Dzieci maszerują po sali i dostają szarfy w czterech kolorach. Dzieci poruszają się przy muzyce. Na hasło „pory roku” , tworzą szereg w kolejności pór roku, po kolei każdy wymienia pory roku. Ponownie poruszają się przy muzyce na jej przerwę ponownie tworzą szereg i wymieniają nazwy miesięcy. Znowu poruszają się przy muzyce, w przerwie ustawiają się w szereg i wymieniają dni tygodnia. 3.Głoski i sylaby z wykorzystaniem obrazków i baniek mydlanych - n-el losuje obrazki do analizy - dzieci określają głoski w wygłosie i nagłosie - n-el wybiera jedno dziecko, które będzie głoskowało lub dzieliło na sylaby, - n-el puszcza bańki zadaniem dziecka jest zbijać bańki równocześnie dzielić na głoski lub sylaby - potem układamy zdania z wybranymi słowami, - przeliczanie słów w zdaniach 4. Zabawa ruchowa „Gdzie masz stanąć” n-el pokazuje symbol strzałki małej lub dużej, kolor i mówi figurę, dzieci dobiegają do emblematów ze wskazaną figurą. Emblematy są rozwieszone po całej sali 5. .„Patyczki mam, dodaję i odejmuję sam” - dzieci biorą po 10 liczmanów – zadania z treścią. Dzieci dokonują obliczeń na patyczkach i podają wynik . •Pusty autobus wyjechał z zajezdni. Na pierwszym przystanku wsiadło 5 pasażerów. Na drugim przystanku wsiadło 3 pasażerów. Ilu pasażerów jedzie teraz autobusem? •Na parkingu zaparkowanych jest 10 samochodów. 5 samochodów odjechało. Ile samochodów pozostało na parkingu? •Zadanie złożone dla chętnych dzieci. - Na łące pasły się 3 koniki, ale po chwili przygalopowały jeszcze 4 koniki. Przyszedł gospodarz i zabrał 7 koników. Ile koników pasie się teraz na łące? 6. Szukanie lewej ręki Dzieci skaczą, kładą dłonie na klatce piersiowej i szukają lewej ręki (tam gdzie bije serce), n-el rysuje kropki na lewym nadgarstku, 7. Rysowanie wg wskazówek po kratkach N-el rozdaje przygotowane wcześniej kartki z powiększoną kratką i zaznaczonym punktem startu, dzieci słuchają i rysują linie wg wskazówek. n-el daje komendy: 9 w dół, 3 w prawo, 1 w górę, 1 w lewo, 2 w górę, 5 w prawo, 3 w dół, 3 w prawo, 1 w górę, 1 w lewo, 7 w górę, 3 w prawo, 2 w górę, 3 w lewo, 1 w górę, 2 w lewo, 4 w dół, 6 w lewo, 2 w górę, 1 w prawo, 1 w dół, 1 w l prawo, 2 w górę, 3 w lewo 8. Kolorowanie, wycięcie po śladach i złożenie w całość Na kartce pojawia się pies, dzieci kolorują psa i odwracają na drugą stronę, tam są narysowane linie do wycięcia, wycinają po liniach następnie układają obrazek Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |