![]() |
![]() |
Katalog Karol Jakubaszek, 2016-06-07 Warka Geografia, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO § 7 ust. 2. pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Zadania Współpraca z opiekunem stażu. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu zawodowego. Aktywne uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. Pogłębianie własnej wiedzy i umiejętności pedagogicznych i dydaktycznych. Opracowanie i ewaluacja przedmiotowych zasad oceniania w oparciu o WSO, planów dydaktycznych, planu pracy zespołu matematyczno-przyrodniczego. Samodzielne przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. Opublikowanie wymagań edukacyjnych i scenariuszy lekcji na stronie www oraz w bibliotece szkolnej. Autorefleksja. Formy realizacji • zawarcie kontraktu, • przygotowanie planu rozwoju zawodowego, • ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu, • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, • prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja i analiza, • opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • uczestnictwo w radach szkoleniowych, warsztatach, szkoleniach komisji itp. • udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach i konferencjach, • gromadzenie własnej biblioteki przedmiotowej i dydaktycznej, • wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami, • doskonalenie i podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi technologii informacyjnej, • organizacja lekcji koleżeńskich • praca samodzielna, • konsultacje z innymi nauczycielami • praca samodzielna, • konsultacje z innymi nauczycielami § 7 ust. 2. pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zadania Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. Praca z zespołem klasowym. Praca z uczniem zdolnym. Praca z uczniem słabszym. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w Dęblinie. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Współpraca z wychowawcami szkolnymi i internatowymi. Opracowanie i realizacja planu pracy wychowawcy klasowego. Współpraca z rodzicami. Popularyzacja nauczanych przedmiotów wśród młodzieży. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących pracę nauczyciela. Formy realizacji • coroczne przeprowadzanie testów diagnozujących opanowanie wiedzy przez uczniów z demografii i osadnictwa, • bieżące analizowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • współorganizowanie uroczystości szkolnych, • organizowanie uroczystości klasowych • przygotowywanie uczniów do konkursów i olimpiad, • organizowanie dodatkowych zajęć dla osób zainteresowanych tematyką przedmiotu, • organizowanie ćwiczeń terenowych • różnicowanie trudności, • indywidualizacja pracy, • organizacja zajęć wyrównawczych dla uczniów, • dostosowanie przekazu treści do możliwości intelektualnych, ucznia • spotkania z pedagogiem szkolnym, • spotkania z dyrektorem ds. dydaktycznych i z dyrektorem ds. wychowawczych, • spotkania z nauczycielami w celu uzyskania informacji o specyficznych trudnościach w uczeniu się, • spotkania konsultacyjne w poradni, • rozpoznawanie sytuacji ucznia, • kontrola udziału uczniów w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych • poszukiwanie rozwiązań i wspomaganie dzieci z trudnościami wychowawczymi, • konsultacje z wychowawcami szkolnymi i internatowymi • poszukiwanie rozwiązań i wspomaganie dzieci z trudnościami wychowawczymi, • konsultacje z wychowawcami szkolnymi i internatowymi • przygotowanie planu pracy wychowawcy i jego realizacja, • współpraca z innymi wychowawcami • spotkania z rodzicami na wywiadówkach, • indywidualne spotkania z rodzicami wybranych uczniów, • kontakt telefoniczny i korespondencja listowna • prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, • organizowanie konkursów szkolnych i udział w konkursach pozaszkolnych, • wyjścia i wycieczki edukacyjne • uczestnictwo w pracach zespołów zadaniowych: ewaluacji wewnętrznej, przedmiotów matematyczno – przyrodniczych, wychowawczym, • wdrażanie wniosków z pracy zespołów zadaniowych szkoły § 7 ust. 2. pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Opracowanie materiałów dydaktycznych i innej dokumentacji przy pomocy komputera. Wykorzystanie w pracy Internetu. Wykorzystanie na lekcjach multimedialnego oprogramowania edukacyjnego. Formy realizacji • pisanie konspektów zajęć, sprawozdań, • przygotowywanie prezentacji multimedialnych, • opracowanie narzędzi pomiaru dydaktycznego: testów, sprawdzianów, • prowadzenie dokumentacji stażu z wykorzystaniem komputera • umieszczanie w Internecie materiałów dla uczniów, • komunikowanie się przy pomocy poczty elektronicznej, • tworzenie bazy łączy do stron internetowych przydatnych w pracy nauczyciela, • korzystanie z e-publikacji, • udział w e-learningu • przeprowadzanie lekcji z użyciem oprogramowania edukacyjnego § 7 ust. 2. pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadania Poznawanie lektur z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Umiejętność rozwiązywania konfliktów wewnątrz oddziałowych. Poznanie i zastosowanie technik socjometrycznych. Stosowanie metody projektu. Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z pełnienia funkcji wychowawcy klasowego. Formy realizacji • gromadzenie własnej biblioteki zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. • praca własna • współpraca z pedagogiem szkolnym, • współpraca z wychowawcą z internatu, • dyskusje klasowe, • stosowanie metod rozwiązywania konfliktów • współpraca z rodzicami • współpraca z pedagogiem szkolnym, • współpraca z wychowawcą z internatu, • samodoskonalenie dotyczące technik socjometrycznych, • studiowanie literatury z zakresu technik socjometrycznych • realizacja projektu edukacyjnego – giełda papierów wartościowych • organizowanie wycieczek i imprez klasowych, • współpraca z pedagogiem i rodzicami • współpraca z wychowawcami z internatu § 7 ust. 2. pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Analiza aktów prawnych: • ustawa Karta Nauczyciela, • ustawa o Systemie Oświaty, • rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, • rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, • Karta Praw Dziecka, Karta Praw Człowieka, Konstytucja. Aktualizacja wiedzy dotyczącej podstawy programowej. Analiza dokumentacji szkoły: statutu szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, planu profilaktycznego i wychowawczego, procedur postepowania w sytuacjach kryzysowych. • udział w szkoleniach, • studiowanie dokumentów, • konsultacje z opiekunem stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |