Katalog Sylwia Wijowska, 2016-06-07 Niedrzwica Duża Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji angielsko - niemieckiej w GimnazjumKONSPEKT LEKCJI ANGIELSKO – NIEMIECKIEJ W GIMNAZJUM Czas: 45minut Temat lekcji: Zakupy. Shopping. Einkäufe. Cele lekcji: *Cel główny: - powtórzenie zwrotów używanych przy robieniu zakupów w języku angielskim i niemieckim, - powtórzenie nazwy sklepów w obu językach. *Cele szczegółowe. Uczeń: - potrafi zastosować poznane wyrażenia dotyczące robienia zakupów w dialogu w języku angielskim i niemieckim; - potrafi wziąć udział w dialogu w sklepie; - zna nazwy sklepów w obu językach; - potrafi ułożyć zdania opisujące, co może kupić w poszczególnych sklepach. Podstawa Programowa (treści nauczania) Poziom III.1 – język angielski: - uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych) w zakresie tematu: Zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie, kupowanie) (1.7); - uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach – rozpoczyna, prowadzi i kończy rozmowę, uzyskuje i przekazuje informacje (6.2, 6.4); - uczeń przetwarza tekst ustnie – przekazuje w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim (8.3); - uczeń posiada świadomość językową (podobieństw i różnic między językami) (13). Podstawa Programowa (treści nauczania) Poziom III.0 – język niemiecki: - uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych) w zakresie tematu: Zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie, kupowanie) (1.7); - uczeń reaguje ustnie w prosty i zrozumiały sposób w typowych sytuacjach – uzyskuje i przekazuje proste informacje (6.3); - uczeń posiada świadomość językową (podobieństw i różnic między językami) (13). *Cel wychowawczy: - kształtowanie umiejętności współpracy w parach. Metody i techniki pracy: - Metoda komunikacyjna; - Metoda audiowizualna; - Odgrywanie scenek; - Pogadanka - Praca zbiorowa - Praca w parach; - Praca indywidualna Środki dydaktyczne: *Tablica interaktywna *Karty pracy *Rekwizyty do odgrywania scenek w sklepie (losy ze wskazówkami, podpisy sklepów w obu językach, książki w księgarni, płyty w sklepie muzycznym i ubrania w sklepie odzieżowym) Przebieg lekcji: Faza wstępna: 1. Powitanie. 2. Lista obecności. 3. Podanie tematu i celów lekcji. Faza zasadnicza: 1. Rozgrzewka językowa – pogadanka - powtórzenie zwrotów służących do prowadzenia dialogów w sklepie w języku angielskim i niemieckim. 2. Metoda audiowizualna – prezentacja omówionych zwrotów oraz schematów dialogów i zapisanie ich w zeszytach. 3. Praca w parach – ćwiczenie dialogów w parach. 4. Odgrywanie scenek w języku angielskim i niemieckim – każda para losuje wskazówki sformułowane w języku polskim, do jakiego sklepu ma się udać i co kupić, a następnie przedstawia scenki – najpierw w języku angielskim, potem niemieckim. 5. Praca indywidualna – każdy uczeń otrzymuję kartę pracy, na której w diagramie odszukuje nazw sklepów w obu językach, następnie pisze zdania do zeszytu, co może w każdym z tych sklepów kupić. 6. Praca zbiorowa - odczytanie z zeszytu przez każdego ucznia jednego dowolnego zdania w języku angielskim i jednego w języku niemieckim z ćwiczenia wykonanego przed chwilą. Faza podsumowująca: 1. Podsumowanie pracy na lekcji. 2. Ocena aktywności uczniów. 3. Pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |