Katalog Cezary Białek, 2016-06-01 Kamieńsk Przyroda, Konspekty Jak ratować przyrodę? - konspekt lekcji przyrody w klasie V.Temat: Jak ratować przyrodę? Cel ogólny: Uświadomienie konieczności działań, które sprzyjają ochronie środowiska. Cele szczegółowe: Uczeń: - wymienia źródła zanieczyszczeń środowiska, - wyjaśnia na czym polega zdolność samooczyszczania przyrody, - podaje przykłady działań służących ochronie przyrody, - proponuje działania sprzyjające środowisku przyrodniczemu, - uzasadnia potrzebę segregacji odpadów, - dostrzega konieczność osobistego włączenia się w dzieło ochrony środowiska. Metody pracy: pogadanka, pokaz z wykorzystaniem projektora, elementy wykładu, burza mózgów. Formy pracy: indywidualna i grupowa. Środki dydaktyczne: notebook, projektor, prezentacja multimedialna, zeszyt przedmiotowy. Przebieg lekcji: I. Faza wprowadzająca: 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe, 2. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji, 3. Przypomnienie źródeł zanieczyszczeń środowiska: - przemysł, - rolnictwo, - gospodarstwa domowe, - środki transportu. II. Faza realizacji: 1. Wyjaśnienie na czym polega zdolność samooczyszczania przyrody; określenie roli roślin, grzybów i bakterii w procesach samooczyszczania, 2. Zapisanie krótkiej notatki w zeszycie: Samooczyszczanie przyrody polega na unieszkodliwianiu części zanieczyszczeń przez rośliny, grzyby i bakterie bez udziału człowieka, 3. Działania lokalne i globalne służące ochronie przyrody – prezentacja, 4. Co my – uczniowie – możemy zrobić w trosce o przyrodę? - burza mózgów; nauczyciel zapisuje propozycje działań podawane przez uczniów (np. oszczędzać wodę, oszczędzać energię, segregować odpady, wyrzucać śmieci w miejsca do tego przeznaczone itp.). III. Faza podsumowująca: 1. Zapisanie notatki w zeszycie, 2. Ocena pracy uczniów, 3. Zadanie pracy domowej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |