![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Kozłowska, 2016-06-01 Chodecz Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego na mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr Katarzyna Kozłowska nauczyciel matematyki Opiekun stażu: mgr Anna Rykowska Samorządowy Zespół Placówek Oświatowych w Chodczu Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2016 r. I. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§ 7, ust. 2, pkt. 1). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) • Analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły VIII – IX 2013r. IX – X 2013r. Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego Notatki 2. Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju • Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek. • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. W okresie stażu VI 2016r. VI 2016r. Wpisy w dokumentacji stażu Sprawozdanie z realizacji stażu Wniosek wraz z dokumentacja formalną 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu • Ustalenie zasad dotyczących współpracy – zawarcie kontraktu; • Ustalenie zadań przewidywanych do zrealizowania podczas stażu; • Opracowanie narzędzi wzajemnej obserwacji ( terminarz spotkań, scenariusze lekcji, notatki poobserwacyjne); • Prowadzenie zajęć lekcyjnych w obecności opiekuna stażu; • Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; • Spotkania konsultacyjne (określanie mocnych i słabych stron nauczyciela); • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego; • Przygotowanie projektu sprawozdania. IX 2013r. Kontrakt 4. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu • Opracowanie planów wynikowych z matematyki, • Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych. • Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. • Wdrażanie aktywizujących metod nauczania. • Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów. • Wykonywanie pomocy dydaktycznych (gazetki, prezentacje multimedialne, testy). • Organizowanie konkursów przedmiotowych (konkurs matematyczny) • Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne. IX 2013r., IX 2014r., IX 2015r. W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Wg harmonog. W okresie stażu W okresie stażu Plany wynikowe Scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, Testy, sprawdziany, analizy Scenariusze zajęć Testy, prace klasowe Pomoce dydaktyczne Regulaminy, protokoły Dzienniki 5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły • Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości szkolnych . • Praca w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych Wg harmonog. Wg potrzeb Scenariusze imprez, uroczystości Protokoły 6. Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach • Opracowanie szczegółowych konspektów. • Konsultacja z opiekunem stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły. • Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonej lekcji. • Praca w zespole przedmiotowym, • Udział w diagnozach zewnętrznych „Sesje z plusem”. Wg harmonogramu hospitacji W okresie stażu W okresie stażu Arkusze pohospitacyjne, scenariusze zajęć, adnotacje w dziennikach Protokoły, notatki, plany pracy Analizy, zaświadczenia 7. Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji zawodowych • Uczestniczenie w warsztatach, kursach doskonalących i konferencjach szkoleniowych; • Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej, spotkaniach WDN; • Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli. W okresie stażu Zaświadczenia, potwierdzenia, lista obecności, bibliografia II. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH (§ 7, ust. 2, pkt. 2). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Zbieranie informacji na temat uczniów. • Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce. • Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów IX 2013r., IX 2014r. IX 2015r. W okresie stażu Notatki Dzienniki zajęć wyrównawczych, plany pracy Dzienniki zajęć, protokoły 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów • Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. • Aktywna współpraca z wychowawcami klas. W okresie stażu W okresie stażu Notatki Notatki 3. Poznawanie struktur oraz problemów środowiska uczniowskiego. • Zapoznanie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole (np. opinie i orzeczenia PPP); • Spotkania z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem; Cały staż Notatki własne, rozmowy indywidualne. 4 Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. • Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga i psychologa, wspólne rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych ( spotkania, indywidualne rozmowy). W okresie stażu. Dokumentacja własna 5. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. • Udział i współorganizowanie uroczystości szkolnych i imprez środowiskowych. W Okresie stażu, wg harmonogramu i przydziału obowiązków Dokumentacja własna III. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 3). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Wykorzystanie Internetu w codziennej pracy nauczyciela i życiu zawodowym.. • Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). • Opublikowanie prac o tematyce dydaktycznej na nauczycielskich portalach internetowych; • Wykorzystanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczanym przedmiotem. W okresie stażu Wydruki, notatki 2.. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy nauczyciela • Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp. • Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp. • Dokumentowanie przebiegu stażu. • Korzystanie z Internetu i komputerowych programów edukacyjnych; • Korzystanie na zajęciach ze sprzętu audio i video; • Przygotowanie i opracowanie dokumentacji nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego; • Nawiązywanie współpracy z przedstawicielami wydawnictw w celu zapoznania się z nowymi technikami komunikacyjnymi oraz informatycznymi; W okresie stażu Dokumentacja własna IV. UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ROZWIĄZYWANUI PROBLEMÓW ZWIAZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ. (§ 7, ust. 2, pkt. 4). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Rozwijanie własnych kompetencji z wymienionych dziedzin. • Udział w kursach i szkoleniach . • Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma). • Aktualizacja wiedzy z zakresu nauczania matematyki, psychologii rozwojowej i poznawczej, pracy z dziećmi dyslektycznymi oraz dydaktyki; • Studiowanie przepisów prawa z zakresu oświaty i pomocy społecznej. W okresie stażu Zaświadczenia. Notatki, potwierdzenia opiekuna. 2. Przeciwdziałanie agresji i przemocy oraz czynom społecznie nieakceptowanym ( w szkole i poza szkołą). • Diagnozowanie i rozwiązywanie trudności wychowawczych i edukacyjnych; • Stała współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym w celu zniwelowania zachowań agresywnych (fizycznych i werbalnych) wśród uczniów na lekcjach oraz podczas zajęć pozalekcyjnych. W okresie stażu Dokumentacja własna 3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela • Opieka nad powierzonymi uczniami podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, przerw, uroczystości szkolnych i wycieczek klasowych oraz zapewnienie im prawidłowego przebiegu procesu dydaktycznego; • Systematyczna i rzetelna informacja o postępach i efektach kształcenia: instruowanie i dawanie wskazówek w przezwyciężaniu trudności w nauce matematyki. W okresie stażu Dokumentacja własna 4. Praca uczniem zdolnym i słabym. • Prowadzenie na zajęciach edukacyjnych indywidualizacji nauczania, zajęcia pozalekcyjne z matematyki ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych; • Zorganizowanie dodatkowych konsultacji dla uczniów mających problemy z matematyką; • Stosowanie się do zaleceń i wskazówek PPP; • Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i poza szkolnych z matematyki. W okresie stażu Dokumentacja własna, programy i plany pracy. V. UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 2, pkt. 5). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. • Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych • Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne. IX 2013r. IX 2014r. IX 2015r. Wg harmonog. Wg harmonog. Plany wynikowe, PSO Protokoły Protokoły 2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności. • Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy na jego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN. • Analiza przepisów prawa oświatowego W okresie stażu Notatki Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany mgr Katarzyna Kozłowska Zatwierdzam do realizacji: Miejscowość i data Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |