Katalog Magdalena Dynkiewicz, 2016-06-01 Chełm Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego w kl.VIKONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO kl. VI (gr.2) Nauczyciel: Magdalena Dynkiewicz TEMAT: Czasownik modalny „must”. CELE Cel główny: - poznanie czasownika modalnego „must” Cele operacyjne: - uczeń potrafi wyjaśnić znaczenie czasownika modalnego „must” - uczeń zna różnicę między formą czasownika „must” a „mustn’t” - uczeń potrafi uzupełnić luki w zdaniach czasownikiem „must” lub „mustn’t” - uczeń potrafi ułożyć zdania z czasownikiem „must” lub „mustn’t” - uczeń poznaje słowa związane z ochroną środowiska - uczeń potrafi wybrać właściwą odpowiedź na podstawie podanego tekstu METODY: podająca, zajęć praktycznych FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna, w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE (pomoce, materiały): podręcznik „Welcome 3” E. Gray, V. Evans, tablica, kreda, magnesy, karteczki z rozsypanką wyrazową PRZEBIEG LEKCJI: 1) Sprawy organizacyjne (przywitanie, sprawdzenie listy obecności). 2) Podanie tematu i celu lekcji – nauczyciel zapisuje temat na tablicy, uczniowie przepisują do zeszytów. 3) Realizacja tematu: a) nauczyciel zapisuje na tablicy czasownik „must” – wyjaśnia znaczenie i różnicę między formą twierdzącą a przeczącą, podaje przykłady. Uczniowie zapisują krótką notatkę do zeszytu; b) nauczyciel wyjaśnia uczniom znaczenie słów związanych z ochroną środowiska; uczniowie przystępują do wykonywania zad.10 ze str. 80 St.B. – uzupełniają luki w zdaniach czasownikiem „must” lub „mustn’t” (praca indywidualna); c) nauczyciel wyjaśnia uczniom nowe słowa, następnie uczniowie wykonują zad.12 ze str.81 St.B. – układają po 3 zdania z czasownikiem „must” i „mustn’t” (praca indywidualna); d) nauczyciel rozdaje uczniom koperty z rozsypaną wyrazową – uczniowie układają zdania z czasownikiem „must” / „mustn’t”, następnie przyczepiają magnesami do tablicy słowa w odpowiedniej kolejności (praca w parach, praca zbiorowa); dodatkowe zadanie: e) zad.11 ze str.81 St.B. – uczniowie czytają tekst i wybieraja właściwą odpowiedź na podane pytania. 4) Podsumowanie lekcji – nauczyciel ocenia aktywność uczniów. 5) Zadanie pracy domowej. Przygotuj plakat związany z ochroną środowiska pod hasłem: „We must protect our planet”. Plakat wykonaj dowolną techniką na szarym papierze. Termin: do 10 IV 2014r. (czwartek). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |