Katalog Magdalena Dynkiewicz, 2016-06-01 Chełm Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego w kl.II gimnazjumKONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO kl. II b gimnazjum Nauczyciel: Magdalena Dynkiewicz TEMAT: Movie technology – czytanie ze zrozumieniem. CELE Cel główny: - poznanie techniki egzaminacyjnej „finding specific information” Cele operacyjne: - uczeń potrafi umieścić na osi czasu nowe słowa związane z historią kinematografii - uczeń potrafi odnaleźć w tekście właściwe informacje - uczeń potrafi zastosować poznaną technikę egzaminacyjną „finding specific information” (wyszukiwanie w tekście kluczowych informacji) - uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania do tekstu - uczeń potrafi utworzyć nowe słowa za pomocą przyrostków „-er”, „-or” METODY: audiolingwalna, komunikacyjna, podająca, zajęć praktycznych FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna, w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE (pomoce, materiały): podręcznik „English Plus 3” Sheila Dignen, Emma Watkins; magnetofon, płyta; tablica PRZEBIEG LEKCJI: 1) Czynności organizacyjne (przywitanie, sprawdzenie listy obecności). 2) Sprawdzenie pracy domowej. 3) Podanie tematu i celu lekcji – nauczyciel zapisuje temat na tablicy, uczniowie przepisują do zeszytów. 4) Realizacja tematu: a) Ex.1 p.70 St. B. – poznanie słów związanych z historią kina i zaznaczenie ich na osi czasu; b) Wysłuchanie tekstu o początkach kinematografii i sprawdzenie poprawności odpowiedzi; c) Zapoznanie uczniów ze strategią egzaminacyjną „finding specific information” (wyszukiwanie w tekście kluczowych informacji); d) Odpowiadanie na pytania do tekstu. Zapisanie odpowiedzi na tablicy; e) Ex.3 p.70 St.B. – wyjaśnienie pojęcia „suffix”, odnajdywanie w tekście słów utworzonych za pomocą przyrostków „-er, „-or” - zapisanie ich w zeszycie; f) Ex.4 p.70 St.B. – dopisanie do podanych definicji odpowiednich rzeczowników kończących się przyrostkami „-er” lub „-or”; g) Nauczyciel zapisuje na tablicy pytania - uczniowie w parach na nie odpowiadają: - Do you prefer going to the cinema or watching DVDs? - Who are the most popular Polish directors and actors? - What is your the most favourite film? h) Sprawdzenie odpowiedzi. Dodatkowe zadania: a) Ex.4 p. 52 WB – uczniowie uzupełniają luki w zdaniach za pomocą odpowiednich przedrostków; b) Tłumaczenie wybranych słów, wyrażeń, zdań z tekstu: „Moving pictures: technology and the movies”; i) Podsumowanie lekcji – nauczyciel ocenia aktywność uczniów; j) Zadanie pracy domowej - Naucz się odpowiadać na pytania z zad. 2 ze str. 70 St.B. Dla chętnych - Przygotuj ustną prezentację w formie krótkiego referatu na temat swojego ulubionego filmu (6 czerwca – czwartek). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |