Katalog Dawid Krzystała, 2016-06-01 Godów Język angielski, Konspekty 11.12.2013r. hospitacja - ItKonspekt lekcji języka angielskiego - hospitacja I. Założenia ogólne 1. Nauczyciel kontraktowy: mgr Dawid Krzystała 2. Imię i nazwisko obserwatora: nauczyciele z Zespołu Języków Obcych 3. Typ szkoły: Gimnazjum 4. Przedmiot: język angielski 5. Poziom nauczania: rozszerzony język angielski 6. Klasa: Ia (1 grupa) 7. Data: 11.12.2014r. 8. Temat lekcji: "It's too noisy. - Życie w mieście, życie na wsi." II. Cele jednostki lekcyjnej Cele kształcenia - wymagania ogólne: 1. Znajomość środków językowych: -Rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem: Miejsca w mieście, nazwy sklepów, 2. Rozumienie wypowiedzi -Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, -Rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji w tekście, -Kształtowanie umiejętności rozumienia słownictwa z kontekstu, -Umiejętność odpowiadania na pytania do tekstu 3. Tworzenie wypowiedzi -Kształtowanie umiejętności wypowiadania się i komunikowania się w języku obcym - wyrażanie opinii -Uczeń buduje krótką wypowiedź pisemną o zaletach i wadach życia w mieście i na wsi - z użyciem posiadanych przez niego środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) 4. Reagowanie na wypowiedzi -Uczeń wypowiada się z użyciem posiadanego słownictwa o zaletach i wadach życia w mieście i na wsi. 5. Przetwarzanie wypowiedzi Cele operacyjne: Wiadomości – uczeń zna słownictwo (miejsca w mieści, nazwy sklepów), frazy językowe oraz gramatykę (konstrukcje "too"i "enough") pomocną mu w komunikacji oraz w rozumieniu tekstu czytanego Umiejętności – uczeń potrafi zastosować poznane słownictwo, zwroty oraz frazy językowe w trackie komunikacji z kolegami / koleżankami z klasy. Potrafi budować krótkie wypowiedzi pisemne z użyciem poznanych na lekcji środków językowych. Postawy – uczeń potrafi - pracować w parach - pracować samodzielnie. Środki dydaktyczne – tablica, podręcznik, karty pracy - ksera, netbook, słowniki Techniki pracy lekcyjnej: - BRAINSTORM - burza mózgów - ćwiczenia wdrażające, - pytania i odpowiedzi, - rozmowa na podstawie materiału stymulującego, Treści nauczania - wymagania szczegółowe 1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie: 7. zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary) 8. Podróżowanie i turystyka: (orientacja w terenie, hotel,informacja turystyczna, wycieczki, zwiedzanie) 2. Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (instrukcje, komunikaty) artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka. 1. reaguje na polecenia 3. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (napisy informacyjne, teksty narracyjne) 1. określa główna myśl tekstu, 2. znajduje w tekście określone informacje 3. określa intencję nadawcy/autora tekstu 6. rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu. 4. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne: 5. wyraża i uzasadnia swoje poglądy i uczucia 7. opisuje intencje, marzenia, nadzieje i plany na przyszłość 8.opisuje doświadczenia swoje i innych osób 9. stosuje formalny i nieformalny styl wypowiedzi w zależności od sytuacji. 5. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne 5. wyraża i uzasadnia swoje poglądy i uczucia 7. opisuje intencje, marzenia, nadzieje i plany na przyszłość 8.opisuje doświadczenia swoje i innych osób 9. stosuje formalny i nieformalny styl wypowiedzi w zależności od sytuacji. 6. Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach 2. rozpoczyna, prowadzi i kończy rozmowę 4. uzyskuje i przekazuje informację i wyjaśnienia 8. wyraża swoje opinie, intencje, preferencje 7. Uczeń reaguje w formie prostego tekstu pisanego w typowych sytuacjach. 6. wyraża swoją opinię, intencje, preferencje i życzenia 8. Uczeń przetwarza tekst ustnie lub pisemnie: 2. przekazuje w języku polskim główne myśli lub wybrane informacje z tekstu w języku obcym 3. przekazuje w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim 10. Uczeń współdziała w grupie 12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu,rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) III. Przebieg lekcji 1.Czynności wstępne: -powitanie, -sprawdzenie obecności, -zapis tematu w dzienniku, -część powtórzeniowa: utrwalenie wiadomości i umiejętności z poprzednich lekcji, -rozgrzewka językowa, -powtórzenie zagadnień opracowanych na poprzedniej lekcji. 2.Praca nad nowym materiałem językowym -przygotowanie do prezentacji nowego materiału, -praca nad nowym materiałem językowym. 3.Część utrwalająca wprowadzony materiał 4.Zadanie i objaśnienie pracy domowej -zadanie pisemne. IV. Bibliografia: 1.Brown, H.D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching New York: Pearson Education 2.Komorowska, H. (1999). Metodyka Nauczania Języków Obcych, Warszawa: WSiP 3.Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching New York: Oxford University Press Szczegółowy zapis przebiegu lekcji czynności wstępne Powitanie: „Good Morning students” sprawdzenie obecności, Zapisanie tematu lekcji na tablicy Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy. "It's too noisy. - Życie w mieście, życie na wsi." Uczniowie przepisują go do zeszytu rozgrzewka językowa, powtórzenie z poprzedniej lekcji Brainstrom - burza mózgów Nauczyciel pyta uczniów o słówka jakie się mogą pojawić w dzisiejszej lekcji. Nauczyciel pyta uczniów o wszystkie miejsca w mieście jakie znają. przygotowanie do prezentacji nowego materiału Zad. 1 str. 66 Tekst "City life or country life" Uczniowie czytają teksty na głos. Uczniowie podkreślają nieznane im dotąd słówka w tekście. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, nauczyciel tłumaczy uczniom problematyczne dla nich słówka. część utrwalająca wprowadzony materiał Zad. 2 str. 66 Dyskusja Nauczyciel pyta uczniów gdzie woleliby mieszkać? W mieście, czy na wsi. Nauczyciel prosi o uzasadnienie swojej wypowiedzi. Uczniowie dopasowują miejsca w mieście do obrazków. Uczniowie zapoznają się z tabelką gramatyczną. Nauczyciel tłumaczy uczniom konstrukcję gramatyczną "too ... to" i "enough ... to" Uczniowie zapisują w zeszycie szablon budowy zdań. Uczniowie trenują w zeszycie budowę zdań z użyciem "too ... to" i "enough ... to" Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy "Where did he go?" Uczniowie wykonują polecenia z karty pracy w parach Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy. Uczniowie wykonują polecenia z karty pracy w parach zadanie i objaśnienie pracy domowej Zadanie domowe ustne: Zad. 7. str. 67 Shopping in The town Nauczyciel objaśnia zadanie domowe. Uczniowie zapisują zadanie domowe w zeszytach. ............................................. (Dawid Krzystała) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |